آخرین اخبار از طراحی

Chevron Corporation reported on Friday a net loss of $8.3 billion for the second quarter on the back of impairment charges due to lower commodity price outlook and write-off its Venezuela operations due to the US sanctions. Chevron’s $8.3-billion net loss for Q2 compares with earnings of $4.3...
The third wastewater treatment plant in Lordegan, western Chaharmahal- Bakhtiari Province, was inaugurated, provincial head of the Water and Wastewater Company said. “The facility treats 6,000 cubic meters of effluent a day and cost $4 million,” IRNA quoted Ahmadreza Mohammadi Dahcheshmeh as...
Oil prices rose on Friday, after touching three-week lows in the previous session, responding to a record decline in US growth as the coronavirus ravaged the world’s biggest economy and oil consumer. Brent crude was up by 41 cents, or 1%, at $43.35 a barrel. On Thursday, Brent closed down 1.9%...

هر از چند گاهی از افراد می شنویم که کسب و کارشان دچار رکود و کسادی شده و در آمد آنها به شدت پائین آمده است.

به همین  دلیل ممکن است حتی کسب و کار خود را تعطیل کنند و به نوعی ورشکستگی را نیز تجربه کنند. اما آیا همیشه اوضاع اقتصادی است که موجب کسادی و رکود در یک بازار می شود ؟ آیا همه عوامل را می توانیم به عوامل بیرونی نسبت دهیم ؟ مسلماً پاسخ این سوال منفی است. زیرا به جز عوامل بیرونی و مسائل کلان اقتصادی ، مسائل داخلی یک شرکت یا کسب و کار نیز در این که تا چه اندازه ای بتوانند موفق باشند یا اصلاً هیچ موفقیتی را تجربه نکنند نقش بسیار مهمی دارد. به طور کلی چهار عامل اصلی داخلی وجود دارد که در موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت یا برند نقش اساسی دارد.

ابزار بازاریابی (۴P) وسیله ای برای وادار کردن مشتریان به خرید محصولات

یک) محصول

در درجه اول این محصول شماست که وارد بازار می شود و می تواند با مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار کند. این موضوع که محصولی که شما تولید کرده اید تا چه حد می تواند نیازهای مشتریان را بر آورده کند و با تکنولوژیهای روز دنیا طراحی و ساخته شده باشد که بتواند نیازهای به روز شده آنها را نیز تأمین کند در موفقیت یا رکود بازار شما نقش زیادی دارد. گاهی ممکن است محصولی که شما تولید کرده اید از کیفیت خوبی برخوردار نیست یا با توجه به ملاکهای به روز شده و تکنولوژی بروزرسانی شده طراحی نمی شود. پس نمی توانید انتظار داشته باشید محصول شما همچنان در بازار باقی بماند و بتواند مشتریان خود را حفظ کند.

دو) مکان

آیا مکانی که محصول خود را عرضه کرده اید محل مناسبی بوده است ؟ مناسب بودن محل محصول از آن لحاظ که آیا اغلب مشتریان شما در این محلها حضور دارند ؟ آیا مطمئن هستید که شما محصولتان را به دست مشتریان اصلی خود رسانده اید ؟

عامل مکان محصول نیز از مسائل اساسی و مهمی است که باید به آن توجه کنید. گاهی یک محصول مناسب به  دلیل ارائه در محلی نا مناسب نمی تواند به موفقیت لازم و مورد انتظار برسد.

سه) قیمت

قیمت از جمله مولفه های مهم در فروش محصولات است. قیمتی که شما برای محصولتان در نظر گرفته اید تا چه حد با ویژگیهای محصول شما و جیب مشتریانتان همخوانی دارد ؟ گاهی ممکن است با توجه به کیفیتی که محصول شما دارد یا تکنولوژی که در ساخت آن استفاده شده است محصول شما قیمت بالاتری داشته باشد. گاهی نیز با توجه به کیفیت و تکنولوژی محصول شما ، محصول مناسبی به لحاظ قیمت است ولی شما مشتریان هدف و توانایی مالی آنها را در نظر نگرفته اید و محصول گران قیمتی برای آنها تولید کرده اید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، در این گونه مواقع کاملاً مشخص است که اغلب مشتریان شما از دست خواهند رفت. البته این مورد در قیمت های پائین و ارزان نیز ممکن است اتفاق بیافتد. به این شکل که محصول شما با توجه به محصولات مشابه در بازار قیمت بسیار پائین تری دارد و همین ممکن است بازار فروش محصول شما را به خطر بیاندازد چرا که مشتریان فرض را بر کم بودن کیفیت و ارزش محصول شما می گذارند.

چهار) تبلیغات

تبلیغات از جمله مواردی است که به شدت می تواند میزان فروش شما را افزایش یا کاهش دهد. شاید محصول شما از هر لحاظی یک محصول مناسب است ولی چون از بازاریابی یا تبلیغات مناسبی برخوردار نیست نمی تواند بازار مناسب خود را پیدا کند.

اگر دچار مشکل در فروش محصول یا رکود در کسب و کار خود شدید در حالی که رقیبان شما که محصول مشابه دارند موفق تر و بهتر از شما در بازار حضور دارند بهتر است هر چهار عامل اصلی بالا را جستجو کرده و پی به دلیل این رکود ببرید. چرا که همیشه نیز عوامل بیرونی به تنهایی عامل عدم موفقیت ما نیستند بلکه عوامل داخلی نیز نقش بسیار مهمی در هدایت بازار و کسب بازارهای مناسب برای محصولات دارند.


موضوع مرتبط :

نقش پرسنل به عنوان پنجمین ابزار بازاریابی در شرکت

کاتالوگ راهنمای محصولات به عنوان ابزاری برای بازاریابی !

بازایابی نوین چیست؟ ابزارهای بازاریابی نوین کدامند؟

برای راه اندازی یک کسب و کار به چه ابزاری نیاز داریم ؟ (مرور نظریه فایول)

نظر شما

The post چهار ستون اصلی کسب و کار خود را بشناسید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices rose on Wednesday after an industry report showed that crude inventories in the United States fell against expectations, giving the market a boost amid record increases of coronavirus infections in the US and elsewhere. Brent crude futures were up by 14 cents, or 0.3%, at $43.36 a...

طی چندین مقاله به توضیح درباره ریپورتاژآگهی ها و ویژگی های آنها پرداختیم.

در این مقاله که شامل بخش چهارم از ویژگیهای ریپورتاژآگهی ها و نحوه طراحی آنها قصد داریم به مزیتهایی که تبلیغ از طریق ریپورتاژآگهی با توجه به سایر روشهای تبلیغاتی دارد اشاره کنیم. علت اینکه به ریپورتاژآگهی ها را به طور مفصل توضیح داده ایم و توصیه می کنیم که به فکر طراحی ریپورتاژآگهی باشید و طراحی آن را جدی بگیرید به دلیل موارد زیر است که در صورت دانستن آنها قطعاً طراحی آن را جدی تر و با انگیزه تر دنبال خواهید کرد.

یک) نحوه تأثیر بر مخاطبان

ریپورتاژآگهی ها به نسبت سایر تکنیکهای تبلیغاتی ، اثر بیشتری می توانند بر مخاطبان بگذارند. علت اینکه اثر گذاری آنها بیشتر است به این دلیل است که در میان مطالبی که در یک سایت وجود دارد ، محتوا یا لینک ریپورتاژآگهی در میان متن اصلی سایتها قرار می گیرد. به همین خاطر است که مخاطب های شما هرگز فکر نمی کنند که متن یا محتوای شما یک محتوای تبلیغاتی است و همین موجب افزایش بازدید و مطالعه محتوای شما می شود و در عین حال حالت تدافعی که نسبت به تبلیغات ایجاد می شود را نیز ندارند.

دو) استفاده از سایتهای معتبر خبری

ریپورتاژآگهی ها در سایتهای معتبری که به انتشار اخبار می پردازند درج می شود. اعتماد مخاطبان به یک رسانه یا سایت از علتهای مهم استفاده آنهاست و در عین حال میزان بازدید آنها را افزایش می دهد. بنابراین از آنجایی که ریپورتاژآگهی ها در سایتهای قابل اعتماد درج و منتشر می شوند افراد بیش از سایر تبلیغ ها به آن اعتماد می کنند و تحت تأثیر قرار می گیرند. اگر یکبار این آگهی ها را طراحی و منتشر کنید به خوبی متوجه خواهید شد که تا چه اندازه مورد بازدید مخاطبان قرار گرفته است.

سه) افزایش محبوبیت در گوگل

زمانی که محتوای شما یا برندتان در یک سایت قابل اعتماد منتشر می شود ، میزان بازدید و جستجوی کاربران افزایش پیدا می کند و همین موجب بالا رفتن محبوبیت سایت شما می شود.

چهار) حذف نشدن ریپورتاژها

یک ویژگی مثبت و مهم دیگری که ریپورتاژآگهی ها دارند این است که در صورتی که بازدید از آنها همچنان بالا باشد گوگل آنها را حذف نخواهد کرد. می توان گفت این یک مزیت فوق العاده برای ریپورتاژآگهی ها محسوب می شود. بنابراین ، توصیه می شود در طراحی ریپورتاژآگهی خود سعی کنید نهایت توجه و دقت را داشته باشید و از افراد متخصص استفاده کنید که با یک محتوای مناسب و مفید بتوانید مدتها در گوگل مورد بازدید قرار بگیرید.

پنج) تهیه گزارش آگهی

معمولاً برای ریپورتاژآگهی ها گزارشهایی تهیه می شود که در آن با صاحبان و مدیران نام تجاری صحبت شده و محتوای اصلی آن شامل معرفی کردن خدمات این برندهاست. همین مصاحبه می تواند اعتبار آگهی شما را افزایش دهد و افراد زیادی به آن اعتماد کنند.

شش) معرفی کامل محصول

از دیگر مزیتهای ریپورتاژها این است که معمولاً در تبلیغ های معمولی معرفی کامل محصول اتفاق نمی افتد زیرا از آنجایی که شکل و ظاهر تبلیغی دارد ، فقط به چند تصویر و جملات کوتاه و تأثیر گذار اکتفا می شود که مخاطبان با توجه به تصاویر و نوع شعارهایی که در این تبلیغات است تصمیم به خرید محصول می گیرند. در حالی که در ریپورتاژها به دلیل پنهان بودن هدف تبلیغاتی ، شما می توانید محصول خود را به صورت مفصل تر معرفی کرده و از ویژگیهای آن صحبت کنید.

با توجه به مطالب گفته شده در این مقالات به خوبی می توان به این نتیجه رسید که تهیه ریپورتاژآگهی ها تا چه اندازه اهمیت دارد و لازم است در طراحی و منتشر کردن آنها جدی تر باشید.

یکی از بهترین روش های برای معرفی طراحی بسته بندی جدید محصولات ، در قالب رپورتاژ است.

The coronavirus crisis may have triggered the long-anticipated tipping point in oil demand and it is focusing minds in OPEC. According to Reuters, the pandemic drove down daily crude consumption by as much as a third earlier this year, at a time when the rise of electric vehicles and a shift to...

امروزه این نتیجه فروش شما نیست که موجب پیشی گرفتن شما از رقیبانتان می شود ؛

بلکه این نوع رویکرد و نگرش شماست که تعیین می کند شما تا چه حد از رقیبان خود پیشی گرفته اید یا عقب تر مانده اید. پس بهتر است رویکردهای بازاریابی خود را متناسب با زمانی که در آن قرار دارید تغییر دهید تا بتوانید همیشه در عرصه رقابت باقی بمانید. شما نیاز دارید اول از هر چیزی به رشد خود فکر کنید. علت اینکه فکر کردن به رشد تا این اندازه مهم است این است که رشد موجب پویایی و ادامه حیات شما در بازار می شود.

در رویکردهای جدید بازاریابی بهتر است شما نگاهتان جامع تر از این باشد که فقط به مشتریان خود توجه کنید. تجربه نشان داده است برندها و شرکتهایی که فقط به مشتریان خود توجه کرده و تمرکز می کنند با اینکه توجه به مشتریان مسأله بسیار مهمی است ولی در نهایت شرکتهای رقیب ممکن است موفق تر از اینها عمل کنند. علت موفقیت این شرکتها به دلیل است که آنها به بازارهای کلان و گسترده تر توجه می کنند. در حالی توجه شرکتی که فقط به مشتریان است نمی تواند مسائل کلان بازار را به خوبی ببیند.

برای اینکه رویکردهای متناسبی را انتخاب کنید انجام کارهای زیر ضروری است:

یک) کسب اطلاعات درست و دقیقی که در بیرون از شرکت شماست

به نظر مشاوره بازاریابی ، سعی کنید از شرکت یا سازمان خود بیرون بروید و اطلاعات دقیقی را جمع آوری کنید. گاهی ممکن است بسیاری از شرکتها و سازمانها برای کسب اطلاعات به داده هایی که در اینترنت موجود است تکیه کنند  در حالی که بهتر است هر از گاهی به بیرون از شرکت خود نیز بروید و اطلاعات دقیق و درستی را به دست آورید. به این دسته از اطلاعاتی که به دست می آورید ، اطلاعات دست اول گفته می شود. هر چند اطلاعات زیادی را ممکن است شما از شبکه های اجتماعی و با سرچ کردن در اینترنت به دست آورید ولی این اطلاعات با یکسری اطلاعات نادرست در هم پیچیده شده که مانع شناخت دقیق شما از بازار می شود.

دو) به فکر این نباشید که حتماً سرمایه گذاران به پول خود برسند

در بسیاری از مواقع با اینکه سرمایه گذاران افراد با هوشی هستند که پول خود را در جاهای مناسب سرمایه گذاری می کنند ولی همیشه به سود همه پولی که سرمایه گذاری کرده اند نمی رسند. علت آن هم این است که در بازارها معمولاً همیشه همه تصمیمات به درستی انجام نمی شود.

سه) به داده های رفتاری مشتریان توجه کنید

شاید بسیاری از مواقع شما فقط به داده هایی که از مصاحبه و نظرسنجی با مشتریان به دست آورده اید تکیه می کنید در حالی که بهترین منبع اطلاعاتی شما داده های رفتاری است که از مشتریان به دست می آید. تجربه نشان داده است با اینکه از طریق نظرسنجی می توانیم به اطلاعات زیادی دست پیدا کنیم ولی احتمال اینکه مشتریان شما تمامی حقیقت را نگویند یا حقیقت را به شکل دیگری نشان دهند افزایش پیدا می کند. پس بهتر است بخشی از زمان و سرمایه خود را به جمع آوری داده های رفتاری از مشتریان اختصاص دهید.

چهار) اشتراک اطلاعات

پس از اینکه اطلاعات و داده ها را به دست آوردید باید بالافاصله شروع به اقدام کنید برای این کار اول باید اطلاعاتی را که به دست آورده اید در میان بخشهای مختلف خود به اشتراک بگذارید. ممکن است بخشی از شرکت شما به قدری روی رفتار مخاطبان و مشتریان تمرکز کرده باشد که هدف کلی و وضعیت کلی بازار و شرکت شما در آن وضعیت را نادید می گیرد یا دور از دید او قرار گرفته است پس بهتر است اطلاعات و داده های به دست آمده را به اشتراک بگذارید تا بخشهای مختلف شما بتوانند دید کلی به دست آورند و متناسب با آن اقدام کنند.

نظر شما

The post رویکر بازاریابی خود را متناسب با سال ۲۰۲۰ انتخاب کنید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices edged lower on Monday as rising coronavirus cases and tensions between the United States and China pushed investors toward safe-haven assets. Brent crude dipped 14 cents, or 0.3%, to $43.20 a barrel, while US West Texas Intermediate crude dropped to $41.19 a barrel, down 10 cents, or...
Schlumberger Ltd., the world's leading oilfield services provider, posted its weakest sales in 14 years and is cutting one-fifth of its workforce while warning that new waves of Covid-19 could derail the nascent recovery in global energy demand. The second-quarter rout was so bad for...