آخرین اخبار از طراحی

The first shipment of butane, a form of liquefied petroleum gas, produced in Phase 13 of South Pars Gas Field has been exported from Siraf Pars Port on the Persian Gulf coast, manager of South Pars Phase 13 development project said. “For the first time, butane from the South Pars Phase 13...
Oil prices fell on Friday, as investors worried that weakening global economic growth and tighter central bank monetary policy could curb a recovery in fuel demand. Brent futures for July fell 63 cents, or 0.56%, to $111.41 a barrel, while US West Texas Intermediate crude for June fell $1.36, or...

معرفی کسب و کار نوپا با ایده های جالب و خلاقانه موضوع این مقاله آموزشی برای صاحبان کسب و کار و متخصصان بازاریابی و فروش است.

مقدمه 

راه اندازی یک کسب و کار تازه همواره برای بسیاری از کارآفرینان چالش هایی را به همراه دارد. بسیاری از آنها مدام به این فکر بوده اند که چه ایده های تازه و خلاقانه ای برای راه اندازی این کسب و کارها می تواند وجود داشته باشد.

همانطور که در جریان می باشید شما بدون ایده خلاقانه نمی توانید پا به  میدان  کسب و کار بگذارید و انتظار موفقیت داشته باشید. هر چند ممکن است کسب و کارهایی را مشاهده کنید که بدون خلاقیت وارد بازار شده اند ، ولی سوال در این اینجاست که آیا آنها توانسته اند در بازار باقی بمانند و موقعیت خود را حفظ کنند ؟

بنابراین برای اینکه بتوانید به حیات خود در بازار ادامه دهید ناگزیر باید از ایده های خلاقانه شروع کنید. مشتریان همواره به دنبال کسب و کارها و برندهایی هستند که بتواند برای آنها تجربه جدید فراهم کند.

بنابراین شما همواره برای شروع کارتان باید به دنبال ایده های خلاقانه باشید. بنابراین این نکته پذیرفته شده است که شما باید از ایده های خلاقانه در بازار استفاده کنید ، اما بسیاری از افراد تنها تصورشان از خلاقیت در کار فقط در حوزه های تولید یا عرضه محصولات خلاصه می شود.

در حالی که مهم تر از همه اینها این مسئله می باشد که شما به عنوان یک کسب و کار تازه وارد که کسی شناختی از شما ندارد ، چگونه می توانید خودتان را به آنها معرفی کنید؟ آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که از چه روشی برای معرفی خود با مخاطبانی که شناختی از شما ندارند استفاده خواهید کرد ؟

دقیقاً به اندازه چالش در زمینه تولید و عرضه محصولات و خدمات ، در عرصه معرفی خود به بازار نیز با چالشهایی رو به رو هستید که سنگ بنای موفقیت شما حساب می شود.

از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک و تازه وارد در خصوص معرفی خود به بازار و مشتریان با مشکلات و چالش هایی رو به رو هستند قصد داریم در این مقاله چند روش خلاقانه برای شما بازگو و پیشنهاد کنیم که به میزان زیادی می توانند به معرفی شما در بازار کمک کنند.

یک) برگزاری جشن در سایر مراکز خرید

جشن و شادی و هر رویدادی که بتواند هیجان انسانها را تحریک کند برایشان جالب و دوست داشتنی خواهد بود. از نظر مشاوره بازاریابی افراد همیشه از جشن و حضور در آن خوشحال می شوند و جزء بهترین لحظات خود در زندگی می دانند.

یکی از بهترین کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که در سایر فروشگاه ها ، یک مراسم یا جشنی راه اندازی کنید و محصول خود را از این طریق به فروش برسانید. حتی برخی از برندهای تازه کار در این فرصت سعی می کنند تا محصول خود را به عنوان هدایا به دست مشتریان برسانند.

همچنین این کار به شما کمک می کند تا هزینه های راه اندازی کسب و کار به صورت مستقل را از گردن خود باز کنید. زیرا راه اندازی کسب و کار و داشتن شعبه های مختلف در سطح شهر یا حتی چندین شهر بسیار پر هزینه است.

اما با این کار شما با هزینه کمتر می توانید شعبه های مختلف در شهر خود و سایر شهرها داشته باشید. بنابراین این کاملاً مشخص است که تا چه اندازه این کار به نفع شما خواهد بود. پس از مدتی که توانستید با این روش شناخته شوید می توانید به صورت مستقل دست به راه اندازی کسب و کار بزنید و هویت مستقل خود را اعلام نمایید که بسیار مورد توجه و استقبال مشتریان و مخاطبان شما نیز قرار خواهد گرفت.

یکی از مهمترین نکاتی که در برگزاری این جشن ها و مراسم ها باید مد نظر قرار دهید این است که یک مراسم ساده ولی در عین حال دوستانه برگزار کنید. برخی از برندها تصور می کنند باید کارهای عجیب و غریب انجام دهند یا جشن های پر هزینه با رویدادهای خارق العاده را ترتیب دهند.

در حالی که یک مراسم ساده ولی دوستانه و صمیمانه بهتر می تواند شما را به هدفتان برساند ؛ چرا که انسانها همیشه از رویدادها و مکانهایی بیشترین لذت را می برند که با آن احساس صمیمت کنند و بتوانند خود واقعیشان را بروز دهند. احتمالاً شما نیز تجربه حضور در مراسم های پر زرق و برق ولی غیر صمیمی را داشته اید ، پس به خوبی می توانید اهمیت عنصر صمیمیت و راحت بودن مخاطبان خود را درک کنید.

دو) تخصیص هدایا به مشتریان

تا زمانی که مخاطبان و مشتریان شناختی از شما ندارند و محصولات شما را به اندازه کافی مصرف نکرده اند تا متوجه کیفیت و مزایای محصول شما شوند باید سعی کنید از روشهای مختلف برای ترغیب آنها برای خرید محصولتان کمک بگیرید.

یکی از بهترین روشها این است که همواره سعی کنید آنها را خوشحال کرده و رویدادهای هیجان انگیز برای آنها خلق کنید. مسلماً یکی دیگر از تأثیرگذارترین کارهایی که می توانید انجام دهید تخصیص هدیه به مشتریان است.

این کار می تواند مشتریان را ترغیب کند تا مجدداً برای خرید از برند شما اقدام کنند. بنابراین می توانید از طریق این هدایا روی تصمیم گیری مشتریانتان تأثیر بگذارید. متأسفانه برخی از برندها توجه زیادی به این مسئله ندارند و تعداد زیادی از مشتریان خود را نیز به همین دلیل از دست می دهند.

نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این موضوع لازم است بیان کنیم این است که هدایای خود را از محصولات یا اقلام گران قیمت انتخاب نکنید ؛ زیرا این کار شما را دچار دردسر خواهد کرد. همچنین شما نمی توانید به مدت طولانی به این کار ادامه دهید چرا که هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مربوط به رستوران یا تهیه غذا برای مشتریان است می توانید پیش غذا یا دسر را به عنوان هدیه و به صورت رایگان سرو کنید تا اینکه منوهای غذای خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید.

با استفاده از این روش به خوبی به اثر مثبت آن پی خواهید برد. به این نکته مهم نیز توجه کنید که در ابتدا باید هدایا یا پاداش های شما به صورت مستمر ادامه پیدا کند و زمانی که توانستید مشتریان کافی به دست آورید یا مطمئن شوید که در بازار شناخته شدید ، هر از گاهی از روش هدیه دادن استفاده کنید ولی هرگز این روش را ترک نکنید ، چرا که وجود هدیه همیشه ترغیب کننده خواهد بود.

سه) دعوت از مشتریان در رویدادهای برند

یکی دیگر از کارها و اقدامات مناسب در این زمینه ، این است که از مشتریان خود در رویدادهای مختلفی که برای کسب و کارتان اتفاق می افتد دعوت به عمل آورید. با این کار آنها احساس صمیمت و نزدیکی بیشتری با شما خواهند داشت. از طرفی می توانید ارتباط نزدیک و رو در رویی را با آنها شکل بدهید که به کسب و کارتان هویت و ارزش بیشتری خواهد بخشید.

همچنین حضور آنها در این رویداد ، مراسم شما را شلوغ تر و شور و شوق آن را بیشتر خواهد کرد. هیچ کسی دوست ندارد در مراسمی که برگزار می کند افراد کمی حضور داشته باشند. بنابراین از این منظر نیز کمک بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

چهار) در کنار برندهای بزرگ قرار بگیرید

زمانی که شروع به کار می کنید اگر کسب و کار شما یک کسب و کار نوظهور نباشد قطعاً برندها و رقیبان بسیار بزرگ در بازار دارید. این مسئله هم می تواند برای شما مفید باشد و هم می تواند عرصه را برای شما تنگ کند.

اگر کمی هوشمندی به خرج دهید به راحتی می توانید از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. به عنوان یک کسب و کار نوپا و تازه وارد به بازار شما نمی توانید از همان ابتدا خودتان را به صورت مسنقل معرفی کنید.

اگر قصد این کار را دارید بسیار دشوار است و مسیر سختی را باید طی کنید. اما اگر بتوانید در کنار یک برند بزرگ خودتان را معرفی کنید قطعاً شرایط برای شما بهتر خواهد شد. برای این کار به شما توصیه می کنیم در رویدادهایی که برندهای بزرگ برای مشتریان خود برگزار می کنند از جمله جشنواره ، نمایشگاه و هر جای دیگری ، حضور پیدا کنید و یکی از اقدامات مربوط به آنها را بر عهده بگیرید.

به عنوان مثال می توانید از محصولات خود به عنوان پاداش یا جایزه برای افرادی که به نمایشگاه مراجعه می کنند استفاده کنید. حتی اگر قرار است مسابقه ای برگزار شود شما می توانید از محصولات خودتان برای جایزه مسابقات برندهای بزرگ استفاده کنید.

زمانی که مشتریان و مخاطبان شما را در کنار برندهای بزرگ مشاهده کنند نام برند شما بیشتر از مواقع دیگر در یاد و خاطره آنها باقی می ماند. بنابراین با یک رفتار هوشمند می توانید از حضور و وجود برندها و رقیبان بزرگ به خوبی به نفع خود استفاده کنید.

نظر شما

The post معرفی کسب و کار نوپا با ایده های جالب و خلاقانه appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil prices rose more than $1 a barrel in early Asian trade on Wednesday on hopes of demand recovery in China, as the country gradually eases some of its strict Covid-19 containment measures.  Brent crude futures were up $1.15, or 1.0%, at $113.08 a barrel, while US West Texas Intermediate crude...
Oil prices fell on Monday, paring early gains as investors took profit following a surge in the previous session, albeit in the shadow of supply fear as the European Union prepares an import ban on Russian crude and with limited increase in OPEC output. Both benchmarks, which jumped about 4%...
The project to install gas pipeline to feed natural gas to Aryan Power Plant in Zanjan Province will be completed by the end of June, managing director of Zanjan Gas Company said. “With the completion of the project, about 90,000 cubic meters of gas per hour, equivalent to 2.160 million cubic...

ضرورت و تکنیکهای انتخاب هویت برای کسب و کارهای اینترنتی موضوع این مقاله برای علقه مندان بازاریابی و فروش است.

هویت کسب و کار در بازاریابی

هویت یا چیستی به معنی ویژگی های اصلی و منحصربه فردی است که یک چیز یا یک فرد می تواند داشته باشد. هر زمان بخواهیم چیزی یا فردی را در ذهنمان تداعی کنیم با مجموعه ای از ویژگیهای اصلی یا برخی خصوصیات شاخص و بارز به یاد خواهیم آورد که هویت همان می باشد.

این مجموعه ویژگیها یا هویت ، همواره با احساسی همراه است که در ما به وجود خواهد آورد. همانطور که هویت در انسانها یکی از بخشهای اصلی و مهم شخصیت هر فرد است و نشان دهنده جایگاه و وجه مشخصه آن فرد در میان سایر افراد است در کسب و کار نیز به همین شکل می باشد.

درست همانند انسانها که در صورتی که هویت پراکنده یا نامشخص باشند یا هنوز نتوانسته باشند هویتی را برای خود انتخاب کنند دچار سردرگمی در تصمیم ها و مسائل مهم زندگی می شوند در کسب و کارها نیز همین شرایط حاکم است.

از طرفی نداشتن هویت منجر به از بین رفتن یکدستی و هماهنگی بین اعمال و رفتار یک فرد می شود. بنابراین به همین سادگی می توانیم متوجه اهمیت داشتن هویت برای افراد و کسب و کارها شویم.

به همین دلیل ، همواره بازاریابها در تلاش هستند تا بتوانند هویت مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب کنند. علت اهمیت این موضوع از این جهت است که هویت به شما کمک می کند تا استراتژیهای متناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید و زمان و بودجه خود را به شکل مناسبی خرج کنید.

در نتیجه می توانید روی مخاطبان خود بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشید. بنابراین بسیار مهم است که از ابتدای شروع فعالیت کسب و کارتان شما دارای هویت باشید ؛ زیرا مسیر حرکت شما به درستی تعیین شده و پیش خواهد رفت.

هویت کسب و کار را چگونه بزرگ کنیم؟

ممکن است برخی از کسب و کارهای کوچک مدام نگران موقعیت خود در بازار باشند ، زیرا از سوی برندهای بزرگ مدام در حال تهدید هستند. در حالی که هر کسب و کاری باید زمانی کار خود را شروع کند و از همان ابتدا نیز نمی تواند یک برند یا کسب و کار بزرگ باشد.

پس بهترین راه این است که با تعیین هویت برای خود وارد بازار شوید. چرا که داشتن هویت می تواند استقلال شما را حفظ کرده و حضور شما را به صورت یک برند مستقل نشان دهد و دیگر هیچ برندی حتی برندهای بزرگ نیز نمی توانند تهدیدی برای شما باشند.

در این میان از زمانی که اینترنت گسترش پیدا کرده است و استفاده از آن به بخش جدایی ناپذیر در زندگی افراد تبدیل شده است کسب و کارهای بسیاری به فضای تجاری اضافه شده اند.

امروزه به قدری تنوع کسب و کارها زیاد شده است که زمانی شاید تصور کردن این حجم از کسب و کار برای افراد دشوار بود. همانطور که گفته شد یکی از مهمترین عوامل زمینه ساز آن ، گسترش فضاهای مجازی و استفاده از اینترنت است.

از نظر مشاوره بازاریابی هم اکنون کسب و کارهای زیادی بدون داشتن فضای فیزیکی در دنیای بیرون به راحتی از طریق اینترنت فعالیت می کنند و هویت مناسبی را برای خود تعریف کرده اند و توانسته اند بازار مناسبی را به دست آورند.

در چنین شرایطی تعریف کردن هویت از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که شما تقریباً با حجم بالایی از رقیبان مواجه هستید که در صورت نداشتن هویت مستقل و مناسب به راحتی می توانید در میان آنها گم شوید و هرگز در کسب بازار مناسب موفق نباشید.

همانطور که تجربه نشان داده است ، مهم نیست شما تا چه حد در ارائه یک محصول یا خدمات یا تولید آن خبره هستید و می توانید محصول با کیفیت تولید کنید ،بلکه مهم است که چگونه این توانایی ها و ویزگیهای منحصر به فرد خود را به بازار معرفی می کنید.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله در خصوص اینکه در کسب  کارهای اینترنتی با کمک چه راهبردهایی می توانید هویت مستقل برای کسب و کارتان خلق کنید را صحبت کنیم.  پس با این مقاله همراه ما باشید.

یک) توجه به ارزشها

اولین راهبردی که نیاز دارید تا بتوانید یک هویت مستقل برای خود تعریف کنید توجه به ارزشهایتان است. قطعاً هر کسب و کاری ارزشهای خاص خود را دارد. بهترین روش این است که ارزشهای کسب و کارتان را به عنوان هویت خود انتخاب کنید.

اگر هم تصور می کنید که تا کنون به صورت جدی به ارزشهای کسب و کارتان فکر نکرده اید بهتر است از همین لحظه به این مسئله بیاندیشید. از نظر مشاوره بازاریابی اگر در زمینه فروش مواد غذایی یا پوشاک یا هر چیزی مشغول هستید باید بدانید که آن چیزی که در این شغل برای شما مهم است و ارزش کسب و کار شما را تعیین می کند چیست ؟

به فرض مثال اگر در حوزه مواد غذایی مشغول هستید ، تولید یا فروش مواد غذایی سالم یا ارگانیک یا افزاش سطح سلامتی مشتریان می تواند هدف یا ارزش اصلی شما باشد. پس همین ارزش ، تعیین کننده هویت کسب و کار شماست.

فراموش نکنید که ابتدا باید دایره ارزشهای خود را  مشخص کنید تا بتوانید برای برندتان هویت تعریف کنید. با این مثال به راحتی می توانید متوجه شوید که روش انتخاب یک ارزش چگونه است.

بهترین روش این است که بدانید مهمترین ویژگیهایی که مشتریان از شما انتظار دارند یا جزء مهمترین امتیازها برای کسب و کار شما به حساب می آید چیست ؟ به همین راحتی می توانید ارزشها و سپس هویت خود را انتخاب کنید.

البته به این مسئله نیز توجه داشته باشید که همواره در تعریف ارزشها و هویت خود باید نوآوری داشته باشید ، چرا که همانطور که در بالا گفته شد دست بالای دست بسیار است و همواره باید عملکرد رقیبان را مد نظر قرار دهید.

دو) شناخت رقیبان

با توجه به مورد اول می توان به راحتی متوجه شد که حضور رقیبان تا چه اندازه می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد. این تأثیر هم می تواند مثبت و هم منفی باشد.

مثبت از این جهت که شما ملاکهای موفقیت در بازار را بهتر می شناسید و می توانید موقعیت خود را تشخیص دهید ؛ وجه منفی از آن جهت که همواره شما را با رقیبانتان مقایسه می کنند و در صورتی که عملکرد آنها بهتر از شما باشد تمامی یا بخش بزرگی از مشتریانتان به سوی رقیبان سوق پیدا می کنند.

بنابراین یکی از ملزومات تعیین هویت ، شناختن رقیبان است. باید اهداف ، راهکارها و عملکردهای آنها به درستی شناسایی و سپس مورد تجربه و تحلیل قرار دهید. در صورتی که تمایل داشته باشید در بازار به عملکرد مطلوبی دست پیدا کنید باید همواره شناخت خود از رقیبانتان را افزایش دهید.

سه) بهبود تجربه مشتریان از برند

همه کسب و کارها و برندها تلاش می کنند تا تجربه مشتریانشان از برند را بهبود بخشند ، زیرا یکی از عوامل موفقیت هر برندی ، رضایت و تجربه های مثبت مشتریان از آن برند است. به همین دلیل برندهای بسیار زیادی وجود دارند که هزینه های زیادی را صرف همکاری با مراکز تخصصی در این زمینه می کنند.

اما لازم است این موضوع را به شما خاطر نشان کنیم که لازم نیست شما این مخارج را داشته باشید. زیرا کافی است با کمی دقت در تجارب گذشته مشتریان و تکرار تجارب مثبت و اصلاح تجارب منفی بتوانید تجربه خوشایند و مثبت را در آنها افزایش دهید.

برای این کار و شناختن جنبه های مثب و منفی فعالیت و برند خود می توانید از افرادی که در حوزه بازاریابی و برند دانش تخصصی و تجربه دارند کمک بگیرید. همواره به شما توصیه می کنیم که برای عملکرد موفقیت آمیز از راهنمایی و مشورت افراد متخصص استفاده کنید.

چهار) داشتن راهبردهای بازاریابی

اگر به سخنان افراد یا برندهای موفق در دنیا گوش داده باشید همه آنها تقریباً در خصوص یک چیز اتفاق نظر دارند و آن هم این است که شما باید سبک و راهبردهای خاص خود را داشته باشید. همچنین پای بندی به این روشها و راهبردها از دیگر فاکتورهای موفقیت است.

بنابراین ، یکی از زمینه هایی که به شما کمک می کند تا بتوایند هویت مناسبی طراحی کنید این است که استراتژیها و راهبردهای مناسبی برای کسب و کار خود داشته باشید. احتمالاً برندهایی را مشاهده کرده اید که هویت مختص خود را دارند ولی در زمینه بازاریابی چندان موفق نیستند.

علت این امر دقیقاً این مسئله است که آنها راهبردهای مناسب برای کسب و کار خود ندارند. پس به شما اکیداً توصیه می کنیم حتماً راهبردها و استراتژیهای خاص خود را انتخاب کنید و همواره نسبت به آنها پای بند باشید.

حتی تجربه و تحقیقات نشان داده است مخاطبان و مشتریان برای افرادی که همواره به راهبردهای خود پای بند هستند ارزش و اهمیت بیشتری قائل هستند.


موضوع مرتبط :

برندسازی چیست؟

طرح بازاریابی چیست؟

نظر شما

The post ضرورت و تکنیکهای انتخاب هویت برای کسب و کارهای اینترنتی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Oil rose on Wednesday, following a 9% drop over the previous two sessions, on supply concerns, as the European Union worked on gaining support for a ban on Russian oil and major producers warned they may struggle to fill the gap when demand improves. Brent crude rose $1.42, or 1.4%, to $103.88 a...
The 26th International Oil, Gas, Refining and Petrochemical Exhibition, dubbed Iran Oil Show, will be held on May 13-16 at Tehran’s Permanent Fairground. Iranian exhibitors will showcase products and services in a wide range of fields, including technical and engineering services, oil, gas and...
Crude oil production by OPEC and its partners fell to a six-month low of 41.58 million bpd in April, as Russian production took a battering from Western sanctions, the latest Platts survey by S&P Global Commodity Insights found. OPEC's 13 members raised output by 70,000 bpd to 28.80 million...