آخرین اخبار از طراحی

استخدام نیروهای جدید ، تعدیل نیروهای قدیمی و نیروهایی که دیگر کارآیی لازم را برای سازمان ندارند از جمله پروسه هایی است که دائماً در یک کسب و کار ممکن است تکرار شود.

هر چند این کار چندان برای کارفرمایان تجربه جالبی نیست ولی برای افزایش بهره وری سازمان و کارآیی کارکنان ناچار باید هر از گاهی این کار را انجام داد. به همین دلیل مهم است بدانیم در جلساتی که برای مصاحبه متقاضیان برگزار می کنیم چه سوالاتی باید از آنها بپرسیم تا بتوانیم توانمندیهای آنها را به درستی تشخیص دهیم.

در این مقاله قصد داریم در خصوص اینکه چه سوالاتی مناسب این جلسات هستند و قدرت تشخیص و تصمیم گیری شما را افزایش می دهند صحبت کنیم.

یک) زمان بندی درست

از آنجایی که شما به عنوان هر کسب و کاری درگیر برخی از زمان بندیها می باشید و فعالیتهای خود را در زمان بندی مطابق با برنامه باید پیش ببرید. به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که کارهایتان در اسرع وقت و به شکل مناسب انجام شود.

می توانید برای اینکه متوجه شوید آیا فردی که برای مصاحبه استخدامی آمده است به این زمان بندیها می تواند پای بند باشد و وظایف محوله را در اسرع وقت تحویل بدهد یا فردی است که مشغول رفتارهای وسواسی و جزئی نگری است و نمی تواند کارها را در اسرع وقت تحویل دهد؟

از نظر مشاوره بازاریابی این موضوع بسیار مهم است ، زیرا آنها باید بتوانند عملکرد مناسب داشته باشند و در عین حال تکالیف مربوط به فعالیتهایشان را به موقع تحویل دهند.

می توانید سوالتان را برای این بخش به این شکل بپرسید که شما ترجیح می دهید کارها را در مدت زمان بیشتر ولی با کیفیت بالاتر انجام بدهید یا یک کار معمولی و مناسب ولی در زمان تعیین شده تحویل دهید ؟

اگر فردی که برای مصاحبه مراجعه کرده است این طور بیان کند که او کارها را ترجیح می دهد در زمان بیشتر و با کیفیت بالاتر انجام دهد نشان دهنده شخصیت وسواسی آن فرد است و می تواند روند کاری شما را کند کرده یا به درستی نتواند با بخشهای مختلف همکاری کند. بنابراین شما با یک سوال راحت توانستید ویژگی مهمی که می تواند کارهای شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد را تشخیص دهید.

دو) درسهایی که از تجارب گذشته گرفته است

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در جلسات مصاحبه مورد بررسی قرار دهید این است که آیا این افراد در گذشته اشتباهی را مرتکب شده اند یا نه ؟ آیا تجربه و درسی از آن اشتباه توانسته اند بگیرند یا نه ؟

اگر با فردی مواجه شدید که او هر گونه ارتکاب اشتباهی را انکار می کرد می توانید به این نتیجه برسید که این فرد قطعاً یا قدرت تشخیصی کمی دارد یا اشتباهات خود را متوجه نشده است یا با شما صداقت ندارد ؛

بنابراین استخدام چنین فردی در مجموعه می تواند شما را به دردسر بیاندازد ؛ اما اگر با فردی مواجه شدید که به یک یا دو مورد از اشتباهات خود اشاره کرد و در عین حال به آموخته های خود از این تجارب نیز اشاره می کند خواهید دانست که این فرد می تواند یکی از کارکنان مناسبی باشد که به دنبالش هستید.

چرا که از تجارب قبلی خود درسهایی را برای اینکه در آینده کمتر دچار اشتباه شود گرفته است و در عین حال شجاعت این را دارد که اشتباهات گذشته خود را بیان کند.

سه) تحمل روزهای سخت

در هر کسب و کاری روزهای سخت نیز وجود دارد. ممکن است در حوزه های مختلف شما دچار گرفتاری و دردسر شوید. اینکه چگونه بتوانید بهره وری خود را در این شرایط حفظ کنید بسیار مهم است. همچنین تحمل و مدیریت روزهای سخت نیز بسیار مهم است. بهتر است کارکنانی را برای استخدام انتخاب کنید که بتوانند در روزهای سخت در کنار شما باشند.

در بخش اول از این موضوع ، به این مسئله پرداختیم که چه سوالاتی در جلسات مصاحبه استخدام نیروهای جدید باید پرسیده شود تا بتوانیم نیروهای مناسبی که می توانند در شرکت یا سازمان ما به خوبی کار کنند تشخیص دهیم و استخدام کنیم.

در بخش بالا برخی از مواردی که باید هنگام پرسش و پاسخ در جلسات پرسیده شده و مد نظر قرار گیرد را مطرح کردیم. در ادامه این مقاله نیز قصد داریم به سایر موارد اشاره کنیم. بنابراین با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چهار) چه تجاربی را تمایل ندارید داشته باشید ؟

یکی دیگر از سوالاتی که بهتر است پرسیده شود این است که افراد متقاضی استخدام در شرکت شما تمایل ندارند چه چیزی را در محیط کار تجربه کنند. پرسیدن این سوال از چندین جنبه برای شما مفید است.

اول اینکه متوجه می شوید فردی که متقاضی شده و الان در جلسه مصاحبه حضور پیدا کرده است در چه زمینه ای تجربه خوب و تخصص کافی را دارد ؛ زیرا افراد معمولاً در پاسخ این سوال چنین پاسخ می دهند که چیزی که در حد توان آنها نیست یا قبلاً تجربه نکرده اند یا تخصص کافی ندارند دوست ندارند انجام دهند. این سوال می تواند اطلاعات بسیار مفید و خوبی برای شما فراهم کند.

از نظر مشاوره بازاریابی  می توانید دقیقاً متوجه شوید که آنها در چه زمینه ای علاقه و تخصص دارند و در چه زمینه هایی تمایلی به همکاری با شما ندارند. همچنین در صورتی که تصمیم به استخدام این افراد گرفتید دقیقاً می دانید که باید از سپردن چه نوع کارهایی به آنها اجتناب کنید تا انگیزه همکاری با شما را از دست ندهند.

از طرفی زمانی که شما مطابق با علاقه ، تجربه و تخصص نیروها با آنها برخورد می کنید و وظایف را به آنها محول می کنید علاقه ، انگیزه و رغبت بیشتری برای همکاری و ادامه کار با شما پیدا می کنند.

پنج) کار سخت چه نوع کاری است ؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مفید این است که از افراد سوال کنید که آنها چه نوع کاری را کار سخت می دانند؟ ممکن است هر نوع وضعیتی برای کسب و کار شما در آینده پیش بیاید. ممکن است روزهای سختی در پیش داشته باشید که لازم باشد از نیروهای خود بیش از سایر مواقع کار بکشید یا روزهایی که نیاز به همکاری همه جانبه آنها دارید.

اگر تصور یا پیش بینی می کنید که در آینده چنین روزهایی در پیش داشته باشید حتماً در این جلسات سوال کنید که آنها تا چه حد برای کار سخت آماده هستند یا اصولاً به چه شرایطی را شرایط سخت می نامند.

پاسخ این سوال علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا بدانید که نیروی مورد نظر شما تا چه حد برای روزهای سخت آماده است بلکه می توانید تشخیص دهید که آیا نیروی شما حاضر به همکاری تحت هر شرایطی با شماست یا وفاداری نسبت به سازمان تا چه حد برایش مهم ست.

شش) نحوه برقراری ارتباط با همکاران و مدیران

قطعاً یکی از مهمترین مسائل در محیط کاری ، نحوه برقراری ارتباط و کیفیت آن با سایر همکاران و مدیران است. بهتر است از فردی که برای مصاحبه مراجعه کرده است سوال کنید که در محیط های کاری قبلی چه نوع ارتباطی با همکاران داشته است و کیفیت ارتباط خود با مدیران و همکاران خود را توصیف کند.

اهمیت این سوال از این بابت است که چیزی که موجب دوام فعالیت شرکت یا سازمان شما می شود کیفیت ارتباط میان کارکنان و هیأت مدیران است. در فضایی که ارتباطها صمیمانه ، دوستانه و مبتنی بر وظیفه است شما می توانید تأثیر بسیار مطلوبی روی کارکنان و سپس مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید.

همچنین دست یابی به اهداف در این شرایط برای شما بسیار ممکن خواهد بود. بنابراین حتماً توصیه می کنیم از جمله سوالاتی که از متقاضیان می پرسید این باشد که در گذشته چه نوع ارتباطی با همکاران و هیأت رئیسه و مدیران خود داشته اند و به طور کلی نحوه برقراری ارتباط آنها به چه شکل است.


موضوع مرتبط :

چگونه باید کارکنان بی کیفیت و فاقد عملکرد مناسب را تشخیص دهیم ؟

راهکارهای جذب نیروی تازه نفس و با استعداد

روشهای ارزشیابی نیروهای انسانی

بازاریاب – نیروی فروش

ترفندهای حفظ کارکنان حرفه ای

آیا می توان در شرایط مالی نامناسب اقدام به استخدام کارکنان حرفه ای کرد ؟

آیا کارکنان کارآمد و شایسته خود را به راحتی از دست می دهید ؟!

نظر شما

The post اگر قصد استخدام نیروی جدید را دارید حتماً با این مقاله همراه شوید ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

The rate of drinking water loss from decrepit transmission lines in the country is about 25%, the energy minister said. “The water loss in the urban and rural water supply lines built in the past few years is very low, but is high in old networks,” Mehr News Agency also quoted Ali Akbar...
Oil prices drifted lower on Friday and were set to drop around 3% for the week as consuming countries' planned release of 240 million barrels from emergency stocks offsets some concerns over reduced supplies from Russia due to western sanctions. Brent crude futures edged lower by 55 cents, or 0....
Oil futures rose on Wednesday, paring early losses, as the threat of new sanctions on Russia raised supply concerns, countering fears of weaker demand following a build in US crude stockpiles and Shanghai's extended lockdown. Brent crude futures were up 49 cents, or 0.5%, at $107.13 a barrel,...
Oil prices inched higher on Monday as worries about tight supply persisted even as investors eyed the release of supplies from strategic reserves from consuming nations and a truce in Yemen sparked hopes that supply issues in the Middle East could abate. Brent crude futures were up 9 cents, or 0...

نحوه مدیریت کردن یک سازمان یا شرکت از ارکان اصلی یک کسب و کار است.

کسب و کارهایی که مدیریت ضعیفی دارند نمی توانند هم پایه سایر رقیبان خود در بازار فعالیت کرده و به موفقیت دست پیدا کنند. اگر به کادر مدیریتی و کارکنان یک شرکت موفق یا برندهای سرشناس دنیا نگاهی بیاندازید به سادگی متوجه خواهید شد که سیستم مدیریتی قوی و مناسب است که آنها را به مسیر موفقیت وارد کرده و پس از آن نیز آنها را حفظ کرده است.

بنابراین استخدام نیروهای کارآمد و به ویژه مدیرانی که بتوانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند بسیار مهم است. اگر مدیر یا کارمندی نتواند انتظارات شما را برآورده کند به شکل بسیار مخرب و نامناسبی شرایط شما را به هم خواهد زد.

به دلیل اهمیت این موضوع ، قصد داریم ویژگیهایی که به شما می گوید کارمند یا مدیری که شما استخدام کرده اید عملکرد مناسبی نخواهد داشت یا دچار ضعف عملکرد است به شما نشان دهد می پردازیم.

یک)  رعایت احترام همکاران و سایر کارکنان

اگر تصمیم گرفته اید فردی را برای نقش های مدیریتی یا کارمندی در شرکت یا سازمان خود استخدام کنید به این مسئله مهم دقت داشته باشید که آیا این فرد در محیط کاری و در ارتباط با کارمندان یا سایر همکاران خود ارزش انسانها و ارتباط با آنها را حفظ می کند یا اینکه ممکن است احترام گذاشتن به دیگران از اولویتهای این فرد نباشد.

یک مدیر موفق ، مدیری است که بتواند احترام کارکنان خود را حفظ کند. با عطوفت و مهربانی و در عین حال با احترام با آنها رفتار کند. حتی لازم است اشتباهات کارکنان خود را نیز با احترام به آنها گوشزد کند یا از کارشان انتقاد نماید.

از نظر مشاوره بازاریابی چنین مدیری است که می تواند احترام تمامی افراد را بر انگیزد و جایگاه خود را نیز به خوبی حفظ کند. همچنین این ویژگی مدیر موجب می شود کارکنانی که در تحت مدیریت او به فعالیت مشغول هستند پیروی بیشتری از او داشته باشند.

دو) توانایی راه اندازی کارهای گروهی و حفظ روابط بین اعضای گروه

شاید مدیری که شما استخدام کرده اید از نظر علمی فرد قابل اعتماد و آگاهی باشد ولی اگر نتواند با کارکنان یا مشتریان ارتباط مناسبی برقرار کند نمی تواند به هیچ وجه به موفقیت دست پیدا کند. همچنین این گونه افراد به هیچ وجه در انجام کارهای گروهی موفق نیستند.

در حالی که اغلب اهداف شرکتها و برندها تنها با انجام کارهای گروهی و هماهنگی تمامی اعضا و افراد گروه است که به سرانجام می رسد. اگر انجام کارهای گروهی ، هماهنگی بین اعضای گروه و تأثیر گذاری بر کارکنان و نحوه ارتباط اعضای شرکت یا برندتان برای شما مسئله مهمی است حتماً این ویژگی را جدی بگیرید.

مدیری را که استخدام می کنید سعی کنید از میان افرادی باشند که در پیش بردن کارهای گروهی و تشکیل گروه ها و تیم های مختلف برای انجام بهتر کارها مهارت بالایی داشته باشند. حواستان را خوب جمع کنید که مرتکب اشتباه نشوید و کارکنانی که در برقراری ارتباط مشکل دارند را به تیم خود وارد نکنید.

 سه) پاسخگویی به کارکنان و سایر همکاران

از ویژگیهای مهم و برجسته ای که در تمامی مدیران و افرادی که رهبری یک گروه را بر عهده دارند باید وجود داشته باشد این است که حتماً نظر خود در خصوص کیفیت عملکرد آنها را از طریق بازخوردهایی که به آنها می دهند نشان دهند.

اگر یک مدیر چنین ویژگی را دارا نباشد کارکنان آنها در یک حالت ابهام و گیج کننده فرو خواهند رفت و قادر نیستند به درستی تشخیص دهند که کاری که انجام داده اند با چه کیفیتی انجام شده و نظر مدیر آنها نسبت به این کار چه چیزی بوده است.

نظر شما

The post چگونه باید کارکنان بی کیفیت و فاقد عملکرد مناسب را تشخیص دهیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

در هر کسب و کاری که باشید یا هر نوع فعالیتی را انجام دهید ، ایجاد اختلافات سازمانی از جمله مواردی است که همواره ممکن است به وجود آید.

هر چند وجود اختلافات سازمانی امری عادی است ولی همین اختلافات در صورتی که به درستی حل نشود می تواند به کاهش کیفیت عملکرد یک سازمان و در نهایت حتی منحل شدن آن منجر شود.

از نظر مشاوره بازاریابی  کاملاً مشخص است که هیچ فردی تمایل ندارد در سازمان یا شرکتی مشغول به کار باشد که در آن مدام مجبور باشد با افراد زیادی جر و بحث کند. به همین دلیل بسیار مهم است که چطور این اختلافات را حل می کنیم. در ادامه این مقاله به راه حل هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید اختلافات سازمانی را حل کنید می پردازیم.

یک) نحوه مدیریت کردن اختلافات

به شما توصیه می کنیم به عنوان مدیر یک سازمان ، قبل از هر چیزی یک منش رفتاری برای خود تعیین کنید. زیرا تجربه نشان داده است منش و رفتار مدیران یک سازمان ارتباط مستقیمی با میزان اختلافات بین کارکنان یک سازمان دارد.

معمولاً مدیرانی که یک منش رفتاری خاصی برای خود ندارند به دلیل سردرگم شدن اعضای گروه ، اختلافات زیادی بین آنها به وجود می آید. به همین دلیل بهتر است یک منش رفتاری برای خود تعیین کنید و سپس متناسب با منش خودتان یک راهبرد برای مقابله با اختلافات سازمانی انتخاب کنید.

برای برخی از مدیران بسیار دشوار است که یک راهبرد سر و سامان دادن به اختلافات را انتخاب کنند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود در این خصوص به افزایش دانش خود بپردازید. هر چقدر دانش شما افزایش پیدا کند می توانید راهبردهای بهتری انتخاب کنید و از طرفی در اجرا کردن آن نیز بهتر عمل خواهید کرد.

دو) شناسایی اختلافات متداول

در هر کسب و کاری معمولاً مجموعه ای از اختلافات متداول وجود دارد. به عنوان مثال ، وارد هر شرکت یا سازمانی که شوید با توجه به اینکه آن سازمان یا شرکت به چه شیوه ای مدیریت می شود ، اختلافات مخصوصی نیز در آن شرکتها بیشتر دیده می شود.

به همین دلیل می توانید با توجه به ویژگیهای کسب و کار خودتان از قبل پیش بینی کنید که مواردی ممکن است موجب اختلافات بین کارکنان یا حتی کارکنان با مدیران شود. در این صورت بهتر می توانید برنامه ها و راهبردهای مقابله ای با آن را بیابید.

سه) ایجاد دوستی و هماهنگی بین اعضای گروه

همیشه گفته شده است که پیشگیری بهتر از درمان است. هر چند نمی توان از اختلافات سازمانی اجتناب کرد ولی می توان با اجرای برخی از برنامه ها ، میزان این اختلافات را کاهش داد. به این معنی که از ایجاد بسیاری از اختلافات پیشگیری کرد.

یکی از روشهایی که می توانید برای کاهش اختلافات اجرا کنید این است که سعی کنید یک هماهنگی و دوستی بین کارکنان سازمان و کارکنان با مدیران ایجاد کنید. از فرصتهای مختلف برای تقدیر و تشکر از کارکنان خود استفاده کنید.

می توانید از افرادی که خدمات بهتری ارائه می دهند ، بیشتر قدر دانی کنید. همچنین فضاها و فرصتهایی را برای ایجاد ارتباط مناسب بین کارکنان ایجاد کنید. یکی از این روشها ، این است که فضایی را ایجاد کنید که به جای ایجاد رقابت میان کارکنان ، یک فضای همکاری و کار گروهی ایجاد کنید.

چهار) تعادل بین کار و زندگی

یکی از بهترین روشهایی که می توانید برای کاهش اختلافات اجرا کنید این است که فرصتی را فراهم کنید که بین کار و زندگی کارکنان شما یک تعادل برقرار شود ؛ زیرا تجربه نشان داده است بسیاری از افراد به دلیل اینکه زمانهای زیادی را در محل کار خود صرف می کنند غالباً فرصت رسیدگی به زندگی خود را ندارند و همین زمینه ساز اختلافات بین کارکنان و مدیران می شود.

پس بهتر است برای پیشگیری از این اختلافات ، سعی کنید زمانهای استراحت و رسیدگی به زندگی را در کارکنان افزایش دهید. می توانید با اجرای چند برنامه ساده به این هدف خود برسید و چندان دشوار نیست. در حالی که نتایج بسیار مطلوبی خواهید دید.

نظر شما

The post چند روش برای حل اختلافات سازمانی در بخش بازاریابی و فروش appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

هم اکنون جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است که انسانها می توانند به راحتی به اقصی نقاط آن مهاجرت و مسافرت کنند.

می توانند ساکن یک گوشه از دنیا باشند و در گوشه دیگر آن سرمایه گذاری کرده یا به تحصیل و کار مشغول باشند. بنابراین امروزه در حوزه کسب و کار ، چیزی وجود ندارد که بگوییم نمی شود انجام داد یا امکان آن فراهم نیست.

در این میان بسیاری از کشورها هستند که سرمایه گذاران خوبی دارند ولی کشور مناسبی برای سرمایه گذاری ندارند. به بیان دیگر ، در کشور آنها امکان سرمایه گذاری فراهم نیست با اینکه افرادی وجود دارند که می توانند سرمایه گذاری کنند و سرمایه های کافی دارند.

از طرفی ، ممکن است برخی از افراد زمینه های سرمایه گذاری در کشور دیگر را بهتر ببینند. به بیان دیگر ، آنها به این نتیجه برسند که در برخی از کشورها اگر سرمایه گذاری کنند سود بهتر و بیشتری را به دست خواهند آورد.

به همین دلیل تصمیم می گیرند در کشور دیگری سرمایه گذاری کنند. در این مقاله قصد داریم ویژگیهای کشورهایی که برای سرمایه گذاری مناسب هستند را مطرح کنیم تا افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر دارند بهتر بتوانند تصمیم بگیرند و با این مسئله آشنا شوند.

یک) پیشینه سرمایه گذاری در آن کشور

بهتر است قبل از انتخاب یک کشور برای سرمایه گذاری جستجویی در خصوص پیشینه سرمایه گذاریهای خارجی در آن کشور انجام دهید. سعی کنید کشف کنید که معمولاً چه کشورهایی در آنجا سرمایه گذاری می کنند و عمده ترین فعالیت آنها چیست و پس از سرمایه گذاری چه وضعیتی پیدا می کنند.

آیا تعداد کشورهایی که سرمایه گذاری می کنند زیاد است ؟ آیا همه آنها به سوددهی خوبی می رسند ؟ آیا تنوع کشورهایی که در آنجا سرمایه گذاری می کنند بالاست ؟ آیا کشور مقصد حمایتی از سرمایه گذاران می کند ؟

دو) وضعیت اقتصادی کشور هدف

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم این است که اقتصاد کلی آن کشور را در نظر بگیرید. توجه کنید که آیا این کشور ، یک کشور غنی یا یک کشور با مشکلات اقتصادی متعدد است ؟ تولید داخلی و میزان صادرات و واردات آنها چقدر است ؟ بازارهای موجود در آن کشور آیا بازارهای قدرتمندی هستند یا خیر ؟

سه) پشتیبانی مهاجران

به یکی دیگر از مواردی که باید قبل از اقدام به سرمایه گذاری در سایر کشورها توجه داشته باشید این است که کشور مقصد تا چه حد از مهاجران حمایت و پشتیبانی می کند. این موضوع مسئله بسیار مهمی است زیرا برخی از کشورها وجود دارند که حمایت چندانی از مهاجران نمی کنند.

از نظر مشاوره بازاریابی بنابراین شما سرمایه خود را به یک کشور نا امن برده اید که به جز از دست رفتن سرمایه چیزی به دست نخواهید آورد. به عنوان مثال ، کشورهای اروپایی از این لحاظ بسیار مناسب هستند ؛ زیرا حمایت مناسبی از مهاجران به ویژه سرمایه گذاران دارند.

چهار) ثبات اقتصادی و مبارزه با فساد

پیشنهاد ما به شما این است که بهترین کشورها برای سرمایه گذاری ، کشورهایی هستند که از ثبات اقتصادی بالایی برخوردار هستند. زیرا در این کشورها تغییرات ناگهانی و به یکباره در اقتصاد به وجود نمی آید و سرمایه های زیادی را سالانه صرف مقابله با فسادهای اقتصادی می کنند.

بنابراین خیالتان راحت است که سرمایه شما در این کشورها از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

پنج) فراهم بودن امکانات زندگی

یکی دیگر از ویژگیهایی که باید در کشور مناسب به دنبال آن باشید این است که امکان زندگی مناسب برای شما فراهم باشد. در کشوری که بتوانید امکانات زندگی مناسب و خوبی داشته باشید قطعاً به لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری نیز پیشرفت خواهید کرد.

نظر شما

The post بهتر است در کدام کشورها سرمایه گذاری کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

در دنیای کنونی به قدری رقابت میان برندهای مختلف افزایش پیدا کرده است که هر برندی لازم است تلاش زیادی انجام دهد تا بتواند موقعیت خود را در بازار به دست آورده و آن را ارتقاء بخشد.

در همین زمینه ، بدون استفاده از روش های مختلف نمی توانید موفقیتی در بازار به دست آورید. تا کنون همگی به این نتیجه رسیده اند که با آموزش دادن کارکنان می توانیم موقعیت خود در بازار را بهبود ببخشیم ولی تا کنون بحث آموزش به مشتریان با جدیدیت کمی مطرح یا دنبال شده است.

برخی از برندها با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کرده اند و به نظر می رسد نتایج مطلوبی نیز از آن گرفته اند.

در این خصوص باید متذکر شویم که آموزش و تعلیم چه برای کارکنان باشد و چه برای مشتریان لازم است بحث آموزش یک بحث دائمی و مستمر باشد نه یک موضوع مقطعی که در یک دوره ای آموزش داده شده و سپس متوقف شود. حال قصد داریم به اهمیت این موضوع بپردازیم و بگوییم که چگونه می توانید مشتریان خود را تعلیم دهید تا بتوانید از نتایج آن در بهبود بازاریابی خود استفاده کنید.

یک) طرز استفاده را آموزش دهید

زمانی که افراد می دانند مورد استفاده یک چیز چگونه و به چه شکل است  بهتر تشخیص می دهند که به آن چیز احتیاج دارند یا نه ؟

به عنوان مثال فرض کنید یک محصول جدید تولید کرده اید ولی بسیاری از مخاطبان یا مشتریان شما طرز استفاده از این محصول را بلد نیستند یا حتی نمی دانند تفاوت آن با سایر محصولات موجود در بازار چیست ؟ چگونه می توانید این محصول را به فروش برسانید و در این امر موفق باشید. بنابراین برای شما توصیه می کنیم که حتماً محصول خود و طرز استفاده از آن را به خوبی برای مشتریان توضیح دهید.

دو) به مشتریان آموزش دهید که اطلاعات را چگونه کسب کنند

در بسیاری از اوقات ممکن است مشتری شما انگیزه کافی برای خرید محصول شما را دارد ولی نمی داند سوالات خود را از کجا باید بپرسد یا اطلاعات لازم را از کجا باید به دست آورد تا بتواند تصمیم نهایی خود برای خرید را بگیرید ؛

بنابراین به احتمال زیاد از خرید محصول شما صرف نظر کند چرا که نمی تواند نقاط ابهام آلود آن را کشف کرده و اطلاعات مناسبی به دست آورد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است شما پیش قدم شوید و قبل از اینکه مشتریان و مخاطبان شما به اطلاعات نیازمند شوند این اطلاعات را  در اختیار آنها قرار دهید.

به عنوان مثال می توانید یک شماره تلفن یا یک راه ارتباطی برای مشتریان قرار دهید تا با راحت ترین روش بتوانند سوالات مورد نیاز خود را پاسخ دهند. از طرفی می توانید بانک اطلاعاتی در سامانه خود طراحی کنید تا آنها با مراجعه به این بخش بتوانند پاسخ سوالات خود را به دست آورند.

سه)  تولید محتوا از بهترین روشهای آموزش به مشتریان

یکی از بهترین روشهایی که می توانید مخاطبان و مشتریان خود را آموزش دهید تولید محتواست. تولید محتوایی که برای مخاطبان سودمند باشد ، بتواند دایره اطلاعات آنها را آموزش دهد و سوالات آنها را پاسخ گوید بدون شک از بهترین روشها برای آموزش به مشتریان است.

به همین دلیل توصیه اکید به شما می شود که از این روش برای آموزش مشتریان استفاده کنید. ضمناً این روش موجب می شود مشتریان و مخاطبان شما میزان بازدید بیشتری از وب سایت شما داشته باشند.

چهار)  پیشگیری از تجارب تلخ

بسیاری از تجارب تلخی که مشتریان آن را تجربه می کنند به عدم آگاهی از نحوه استفاده محصولات باز می گردد. برای اینکه تجارب تلخ مشتریان خود را کاهش دهید لازم است آموزشهای لازم در خصوص استفاده از محصول را در اختیار آنها قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post در خصوص تعلیم مشتریان چه می دانید ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

Russia’s invasion of Ukraine threatens to intensify the surge in global inflation, hurting oil demand and investment, the Organization of Petroleum Exporting Countries warned.  International crude prices briefly hit a 13-year high of almost $140 a barrel last week as a boycott of Russian...