نحوه ی کسب بیت کوین ها

نخستین مانعی که باید در زمان کار با بیت کوین از آن عبور کرد، نحوی دستیابی به آن است. با وجود این که شما می توانید از روش های مختلف استفاده کنید، اما ساده ترین روش خرید بیت کوین است .

البته وقتی قصد خرید پول دیجیتال را در مقابل ارائه ی پول رایج (دلار یا یورو) دارید، باید چه کنید؟ خب جواب ساده است، شما می توانید به وبسایت خاصی مراجعه کنید و به صورت آنلاین در مقابل پرداخت قیمت روز بیت کوین به دلار آمریکا، هر میزان نیاز دارید بیت کوین بخرید. این پلتفرم های آنلاین را مرکز تبادل (صرافی) می نامند و دقیقا همانند صرافی های کنونی عمل می کنند که در آن می توانید انواع واحدهای پولی را به ارزهای مورد نظر تبدیل نمایید، در مراکز تبادل بیت کوین به راحتی می توانید با ارزهای رایج بیت کویین بخرید .

یک مرکز تبادل بیت کوین معادل خدمات ارزی بانکی یا سایر مؤسسه هایی است که در زمینه ی تبادل ارز فعالیت می کنند و معمولا به آنها تراکنش های فارکس گفته می شود. ممکن است در یک مرکز تبادل بیت کوین حساب داشته باشید و در آنجا سرمایه هایتان را به صورت واحد پولی موردنظرتان مثلاً دلار یا یورو نگهداری کنید و از آن حساب برای خرید و فروش بیت کوین هایتان بهره ببرید. از این حساب می توانید بیت کوین ها را به کیف پول مورد نظرتان ارسال نمایید و از بیت کوین مانند پول نقد معمولی در حساب بانکی تان استفاده کنید. اگر یادتان باشد، گفتیم که بیت کوین آمده است تا روش پرداختی بدون مرز و غیرمتمرکز و بدون نیاز به تبدیل به ارزهای محلی به منظور خارج آن باشد. با وجود این که می توان کالاها و خدمات متعددی را با بیت کوین خرید، اما هنوز نیاز برای تبدیل بیت کوین به واحد پولی رایج همچنان حال می شود، به همین دلیل است که ما به مراکز مبادله و تبدیل بیت کوین برای تسهیل این قبیل نقل و انتقالات نیاز داریم.

ثبت نام در یک مرکز مبادله ی بیت کوین

یک مرکز تبادل بیت کوین معمولا مانند یک وب سایت است، البته مراکز تبادل فیزیکی بیت کوین نیز وجود دارند. وقتی قرار بر انتخاب مرکز مبادله باشد، گزینه های متعددی برای انتخاب خواهیم داشت. بر اساس محل جغرافیایی نوع ارزی که استفاده می کنید، بعضی مراکز ممکن است نسبت به بقیه اولویت داشته باشند. بنا بر دلایل قانونی هیج مرکز مبادله ی بیت کوینی وجود ندارد که به تمامی کشورها در سرتاسر جهان خدمت رسانی کند . بهتر است اسامی مرکزهای موجود را در وب سایت Bitcoin.org مرور کنید. برای دسترسی بهتر لینک کامل را برایتان می گذارم :

bitcoin.org/en/enexchanges

هدف اصلی مراکز تبادل بیت کوین تسهیل انتقال از واحد پول رایج به پول مجازی مانند بیت کوین و بالعکس است. هر کسی بدون نیاز به خرید بیت کوین یا داشتن بیت کوین می تواند در مرکز مبادله ی بیت کوین حساب کاربری ایجاد کند. در این جا روش های کار مرکز مبادله ی بیت کوین آنلاین مطرح می شود (البته برخی جزئیات ممکن است بر اساس مرکز مبادله ای که انتخاب می کنیم متفاوت باشد):

  • شما با وارد کردن اطلاعات اولیه حساب کاربری را ایجاد می کنید .
  • سپس ایمیلی را دریافت می کنید تا حساب کاربریتان فعال شود .
  • پس از فعال سازی حساب کاربری، فرآیند اصلی ثبت نام آغاز خواهد شد .

همان طور که از خدمات مرکز تبادل انتظار می رود، آنها شاخص هایی دارند که نوسان قیمت های کنونی بازار را نشسان می دهند. ممکن است مراکز تبادل بیت کوین قیمت هایشان کمی با هم متفاوت باشد، زیرا هر کسب وکاری مدل مختص به خود را دارد. بعضی مراکز مبادله ی بیت کوین وقتی که بیت کوین را می فروشید ، به شما کمتر می پردازند و در صورتی که بخواهید بیت کوین را بخرید قیمت کمتری را پیشنهاد می دهند. به عبارت بهتر ، به قیمت پایین می خرند و به قیمت پایین هم می فروشند . سایر مراکز مبادله به شما ارزش کنونی بازار را اعطا می کنند . اما در هر تراکنش کمیسیون خود را بر می دارند که معمولا حدود پنج صدم (یک درصد) تا پنج دهم (یک درصد) از هر معامله است .

با وجود این که قیمت بازار بیت کوین اساسا بر اساس بازار آزاد عرضه و تقاضا تعیین می شود، خریداران و فروشندگان باید همچنان با یکدیگر در تماس باشند. بیشتر صرافی های بیت کوین از مبادلاتی استفاده می کنند که به طور خودکار میزان سفارش های خرید و فروش را تطبیق می دهد . با این حال گزینه های دیگری نیز مانند تبادل همتا به همتای محلی وجود دارد که در این فصل به آن ها خواهیم پرداخت. یکی از جوانب مهم مراکز مبادله ی بیت کوین این حقیقت است که این مراکز به شما امکان تبدیل بیت کوین را به ارزهای معتبر جهانی می دهند. برای مثال ، اگر بخواهید بیت کوین خود را به دلار آمریکا. یورو یا پوند انگلیس تبدیل کنید، مراکز تبادل بیت کوین این خدمت را به راحتی برای شما انجام می دهند. شاید هم بخواهید بیت کوین خود را به ریال تبدیل کنید که برای این کار باید خریداران ایرانی بیت کوین را شناسایی کنید و با آنها وارد معامله شوید . عجله نکنید ، در بخشی که پیرامون مبادلات بیت کوین به صورت همتا به همتا توضیح میدهم. به طور روشن به خرید و فروش ریالی خواهم پرداخت. زمانی که بخواهید از حساب بانکی تان پولی برداشت کنید، اگر بانک تبدیل ارز شما را به پول محلی بپذیرد، می توانید موجودی حسابتان را به واحد پولی مورد نظر تبدیل کنید. همیشه قبل از انجام دادن این نوع انتقالات خوب تحقیق کنید و خود را در مقابل ریسک های احتمالی نوسانات نرخ تبدیل آماده سازید. مراکز تبادل بیت کوین تابع قوانین محلی ناظر بر ارائه ی خدمات و محصولات مالی می باشند و برخی اطلاعات شخصی شما را دریافت می نمایند. این اطلاعات شامل نام کامل، آدرس، شماره ی تلفن (موبایل) و کشور می شوند. همچنین بیشتر مراکز مبادله، شما را ملزم به وارد کردن تاریخ تولدتان و با حتی ارسال مدارک شناسایی می کنند و آن را قسمتی از روند احراز هویت قرار می دهند .