دانستنیهای مدیریتی ; اگه سمت جدید شما مدیریتیه این نشونه خوبیه و به این معنیه که شما آدم موفقی هستید

ولی باید بدونین که راه سختی رو در پیش دارین و دیگه شما نباید کارها رو انجام بدین و به یه شعبده باز باید تبدیل بشین که همزمان چند تا توپ رو به هوا پرت می کنه و بعد پشت هم باید اونا رو بگیره و دوباره پرت کنه یعنی شما باید تونید همزمان به چند تا کار و مشکل رسیدگی کنین که هیچ کدوم هم به هم ربطی ندارن. البته مطمئنا هیچ کتابی وجود نداره که به شما برای مواجه شدن با مشکلات جدید راه کاری نشون بده ولی خوندن دانستنیهای مدیریتی به شما خیلی می تونه کمکم کنه.

دانستنیهای مدیریتی - مدیریت

اما دانستنیهای مدیرتی چیه، و چه فلسفه ای برای خودش داره؟ توی زمینه مدیریت شما باید یه سناریوی برای انجام کارهاتون داشته باشین خیلی از مدیر ها رو می شناسم که نه فلسفه و نه سناریو برای پستشون دارن و به همه چیز واکنش نشون می دن و همه واکنش هایی که نشون می دن از روی احساسات و یا تجربه است و لازمه بدونین که اگه توی مدیریتتون از روش واکنش استفاده می کنین شکست و یا پیروزی شما به دو دلیل وابسته است: اول اینکه اصلا ذاتا مدیر هستین یا نه؟ و دوم اینکه آیا آدمایی که توی کار الگوی شما هستن آدمای موفقی ان یا نه؟ این دو تا عامل هر دو از کنترل شخص شما خارج ان. اما موضوع اینکه که اگه آدمای موفقی رو هم الگو قرار بدین و یا ذاتا هم مدیر باشین دکتر برند بازم مطمئنه که به مشکل بر می خورین توی این لحظه های سخت فقط دانستنیهای مدیریتی می تونه به درد شما بخوره.

توی دانستنیهای مدیریتی اولین قدم شناخت یه مدیر خدمتگذاره. اگه شما یه مدیر خدمتگذار باشین به هدفتون به راحتی نزدیک می شین: این هدف چیزی نیست جز نفوذ توی افراد دیگه. چون کسی که روحیه خدمتگذاری داره خود محور نیست و به راحتی می تونه اعتماد دیگران رو جلب کنه و شما با استفاده از روحیه خدمت گذاری می تونین توی کارمندای زیر دستتون نفوذ کنین. کسی که یه مدیر خدمتگذاره سعی می کنه بدون وارد کردن انگیزه های شخصی خودش توی کار بیشتر به دیگران گوش کنه و توی تصمیماتش از نظر بقیه استفاده کنه و با کارمنداش مشارکت می کنه و بعد هم مطمئنا نتیجه بهتری می گیره. ضمنا اگر از روش مدیر خدمتگذار استفاده می کنین لازمه بدونین که کارمندا برای شما کار نمی کنن و برای سازمان کار می کنن و تنها وظیفه شما ایجاد ارتباط مناسب بین کارمندا و سازمانه ، البته معنی این جمله این نیست که شما از کارمندا چیزی نخواین اما بدونین که محور اصلی سازمانه نه شما.

مثلا نوشتن شرح وظیفه و تقسیم کارها به زمان زیادی احتیاج داره و موقع تقسیم کارا باید به هدف شرکت، توانایی های هر نفر فکر کنین نیازی نیست که به جزئیات توجه کنین اما باید تمامی جوانب رو بسنجین. شما می تونین موقع تقسیم کارا برای اینکه انگیزه کافی در انجام یه کار رو به یه نفر بدین به شخص گوشزد کنین که فقط این کار از عهده تو بر می یاد، اینجا شما نقش یه راهنما رو دارین ، کسی که درخواست می کنه و دستور نمی ده و افراد رو برای انجام مسئولیت هاشون تشویق می کنه. داشتن روحیه تشویق یکی از ارکان روش مدیریت خدمتگذاریه که از دانستنیهای مدیریتی خیلی مهم به حساب می یاد. البته چنین کاری خیلی هم راحت نیست بعضی وقتا لازمه کارهایی رو که تا قبل از این خیلی سرسری انجام می دادین ، روش دقت کنین اما بدونین که با استفاده از این روش کارا هم با سرعت انجام می شه هم با کیفیت بهتر و هم رابطه شما با کارمندا بهتر می شه.

روش مدیریتی خدمتگذاری مزیتای دیگه هم داره مثلا نتیجه کارها بهتر از آب در میان البته شما فقط روابط رو ایجاد می کنین ولی محور جلسه های نتیجه انجام کارها به عهده شما نیست یعنی نباید موقعی که نتیجه کار ارائه می شه عصبانی بشین. موضوع اصلی این جلسه ها فقط ایجاد رابطه هر عضو سازمان با اعضای دیگه و خوده سازمانه. شما همه مسیرهای درست رو به کارمنداتون نشون دادین تا بتونن اهداف سازمان رو محقق کنن. اگه به این روش جلسه های داخلی سازمان رو مدیریت کنین حرف ها و راهکارهایی که ارائه میدین بهتر از سمت کارمندا پذیرفته می شه شما باید بتونین توازن بین اعضای سازمان و سازمان رو ایجاد کنین

برای اینکه بتونین یه وجه جدید توی سازمان داشته باشین نیاز به زمان دارین اما اگه توی راهی که انتخاب کردین ثبات داشته باشین موفق می شین و سازمان و کارمندا هم به شما اعتماد بیشتری می کنن.

دکتر برند توی این مقاله به قسمت کوچیکی از مشکلات یه مدیر اشاره کرد و مطمئنا نمی تونه همه اونا رو پیش گویی کنه اما اگه به عنوان یه مدیر رویکرد خدمتگذار داشته باشین ، راه مطمئنا بری شما باز می شه.

The post دانستنیهای مدیریتی برای مدیران جوان appeared first on دکتربرند.