معمولاً مردم اعتقاد دارن که فروشنده ها افراد راست گو و صادقی نیستن. چون در بازار بین فروشنده ها رقابت وجود داره و تلاش می کنند که به فروش و سود بیشتری نسبت به بقیه همکاران و رقیبانشون برسن.

پس نتیجه میگیریم که فروش کار راحتی نیست و باید یک سری مسائلی رو در نظر داشته باشن تا بتونن هم فروش کنند و هم نظر مشتری رو نسبت به اینکه صداقت دارن جلب کنند. توی این قسمت به چند نکته مهم که میتونه موجب فروش موفقیت آمیز توسط فروشنده ها بشه اشاره شده:speaker

یک) به درخواست و نیاز مشتری به دقت گوش کنید:

فروشنده هایی موفق هستن که اول با دقت به چیزی که مشتری لازم داره گوش میکنن و بعد کالایی که مناسب هست و میتونه نیاز اون رو تأمین کنه پیشنهاد میکنن ؛ در عوض فروشنده هایی که فقط به فکر فروش جنس خودشون هستند سریع یه جنسی رو به مشتری پیشنهاد میدن و فکر میکنن که این همون چیزی هست که مشتری میخواد و خودشون بهتر میدونن که نیاز مشتری چی هست.

دو) سعی کنید به خریداران و مشتریان کمک کنید تا جنس خوبی بتونن بخرن نه اینکه فقط به فکر فروش باشید:

نوع نگاهی که شما به فروش و کسب و کارتون دارید در نحوه برخورد و کار فروشندگی شما نشون داده میشه. اکثر افرادی که فروشنده های بزرگی هستند به این فکر می کنن که بتونن نیاز مشتری را برطرف کنن به جای اینکه به این فکر کنن که فقط بتونن جنس خودشون رو به مشتری بفروشن. یعنی هدف فروشنده های موفق با فروشنده های سطح پائین و معمولی فرق داره. اگه مشتری بدونه که فروشنده میخواد نیاز اون رو برطرف کنه و هدفش صرفاً فروش کالای خودش نیست بیشتر میتونه به فروشنده اعتماد کنه و همین باعث میشه که یک ارتباط طولانی مدت بین اونها شکل بگیره و اون مشتری جزو مشتریان وفادار اون فروشنده و کالا بشه.

سه) به جای اینکه به مشتری جنسی را پیشنهاد بدید به اون یک راه حل نشون بدید:

سعی کنید اول متوجه بشید که نیاز مشتری چه چیزی هست و بعداً به جای اینکه کالای مخصوصی رو پیشنهاد بدید بلکه یک راه حل ابتکاری به اون نشون بدید که کالایی که مد نظرش هست رو بتونه بخره.

چهار) برای مشتریهای خود زمان صرف کنید:

سعی کنید هم برای مشتریهای قدیمی که دارید و هم مشتریهایی که جدید بدست آوردید یا اینکه می خوایید به دست بیارید به اندازه کافی وقت بذارید و بتونید خیلی خوب اونا رو با جنس و کالای خودتون آشنا کنید و بهشون این اعتماد رو بدید که با معامله با شما میتونن خرید بهتر و سودمندتری داشته باشن.

پنج) نتایج کار خود را مدام بسنجید:

یکی از مهمترین کارایی که هر فروشنده ای باید انجام بده این هست که نتیجه کارهای خودش مانند سود ، زیان یا هر نتیجه ای که بدست آورده رو هر از گاهی طبق یک برنامه منظم بسنجه تا بتونه برای عملکرد بهتر برنامه ریزی کنه. اگه نتیجه خوبی بدست آوردید و تونستید سود کنید یا اینکه مشتریان ثابتی پیدا کنید ، با دقت مطالعه کنید و ببینید که چکار کرده اید که این نتیجه رو بدست آورده اید و اگر نتیجه مطلوب و خوبی بدست نیاوردید دوباره علت اون رو مطالعه کنید تا بتونید در آینده بهتر عمل کنید.

شش) با افرادی که روی مشتری شما نفوذ دارن ارتباط برقرار کنید:

گاهی ممکنه مشتریهای شما تحت تأثیر یک افراد یا سازمانهای باشن که تصمیم گیریهاشون رو به شدت تحت تأثیر قرار می ده. توی این شرایط بهتره شما تلاش کنید روی تصمیم افرادی که مشتریهای شما تحت تأثیر اونا هستن تأثیر بزارید.

هفت) حتی زمانی که بازار کساد هست هم سعی کنید انرژی و امید خود را حفظ کنید:

اغلب فروشنده هایی که در زمینه فروش موفق هستند معمولاً در همه شرایطی که پیش میاد چه در زمانی که اوضاع بازار پر رونق هست و چه زمانی که رونق چندانی ندارد ، روحیه و انرژی خود را حفظ می کنن. چون این کار باعث میشه که همیشه توان و اشتیاق لازم برای کار خودتون داشته باشید و بتونید به کار خود ادامه بدید. سعی کنید افرادی که توی بخش فروش شما فعال هستند رو آموزش لازم بدید و آنها را برای کارشون آماده کنید ؛ چون بخشی که آنها فعال هستند یکی از بخشهای مهم کسب و کار شما هست.

The post عادت هایی که کارشناسان بازاریابی و فروشندگان حرفه ای برای موفقیت در فروش باید داشته باشند appeared first on دکتربرند.