بازاریابی بیمه از جمله مواردی است کی طی سالهای اخیر اهمیت پیدا کرده است. جهت بازاریابی بیمه به ۵ نکته می پردازیم

نکته ۱ بازاریابی بیمه ) یک برنامه بسازید تا زمان تمام شدن تاریخ بیمه را به شما هشدار بدهد

ساختن این برنامه اهمیت زیادی دارد. اگر ارتباط با مشتری و مخاطبان را از یاد ببریم در واقع مخاطب و مشتری برایمان باقی نخواهد ماند زیرا ممکن است آنها فراموش کرده باشند که زمان بیمه به اتمام رسیده و باید دوباره آن را تمدید کنند. روشهای زیادی برای برقراری ارتباط با مشتریان و اطلاع رسانی به آنها وجود دارد. از تماس تلفنی تا فرستادن sms و پیام و برای آن دسته از مشتریان که به فضای اینترنت وارد تر هستند می شود از ایمیل استفاده کرد. می توان یک سامانه ای هم راه اندازی کرد که تاریخ انتقاضی بیمه مشتریان در آن باشد و آن سامانه به صورت خودکار به مشتریان در زمان مورد نظر پیام بفرستد.

نکته ۲ بازاریابی بیمه ) استفاده از تصویر مدیر شرکت در برنامه های تبلیغاتی و پیام ها

چون برای اغلب مردم سخت است که با کسانی که تا کنون ندیده اند و نمی شناسند ارتباط برقرار کنند ؛ پس بهتر است که مدیران شرکتها و یا کسی که قرار است با مشتریان در ارتباط باشد از تصویر خود در پیامهای تبلیغاتی استفاده کند. این کار به انتخاب کردن مشتریان و برقراری ارتباط راحت تر و حس بهتر در مشتریان کمک می کند.

نکته ۳ بازاریابی بیمه ) فرستادن پیام جداگانه به مشتریان

بیمه ها خیلی از مشخصات مشتریهای خودشان را می دادنند ؛ بنابراین خیلی می تواند در برقراری ارتباط با آنها راحت تر تصمیم بگیرند. به عنوان مثال: می توان از راههای مختلفی به آنها پیام فرستاد و هر اقدامی از طرف آنها را برای خرید بیمه تشویق و ترغیب کرد.

نکته ۴ بازاریابی بیمه ) منبعی که در نظر دارید تا هزینه تبلیغات را از آن خرج کنید مشخص نمایید

باید تلاش کنید تا یک منبع مالی جداگانه برای تبلیغ کردن و بازیابی کنار بگذارید. مخصوصاً اگر کسب و کار شما کوچک است باید سعی کنید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید تا شرکت شما توسعه پیدا کند. از روشهای جدیدتر که دیگران از آن استفاده نکرده اند شما استفاده کنید. حتماً از شبکه های اینترنتی استفاده کنید. اگر روشهای خلاقانه کمتری به ذهن شما می رسد می توانید با اشخاصی که در این زمینه شما را می توانند راهنمایی می کنند و مشورت دهند کمک بگیرید و راهنمایی بخواهید.

نکته ۵ بازاریابی بیمه ) محصول خودتان را راحت به دست مشتری برسانید

اگر مشتری خیلی راحت بتواند محصول شما را انتخاب و خرید کند و به راحتی به دستش برسد حتماً از آن بیشتر استقبال می کند. مثلاً شیوه درخواست محصول و یا کالا را خیلی راحت با یک تماس تلفنی یا سفارش اینترنتی برای مشتری خودتان فراهم کنید . می توانید با استفاده از پست ، محصول را به دست او برسانید. مشتری هر چه راحتتر باشد خرید بیشتری از شرکت شما خواهد داشت و حتی یک نوع تبلیغ کننده غیر مستقیم برای شرکت ، کالا و خدمات شما می باشد. اگر می بینید که مشتری با یک نوع از درخواست مثلاً درخواست کتبی و تکمیل فرم مشکل دارد و تمایلی به انجام این کار ندارد از روش دیگری مانند یک تماس تلفنی ساده استفاده کنید.

The post ۵ نکته طلایی دکتر برند در مورد بازاریابی بیمه appeared first on دکتربرند.