بیت کوین به عنوان یک ابزار پولی

اگر بیت کوین قرار باشد به عنوان یک ارز و پول رایج شناخته شود باید به طور دامنه داری در حوزه های مختلف به کار رود. همان طور که ممکن است تا بدین جا تجسم کنید متقاعد ساختن بازرگانان برای پذیرش بیت کوین به عنوان پول جدید کار طاقت فرسایی است، اما باید بدانید سخت تر از آن متقاعد ساختن مشتریان برای استفاده از این پول دیجیتال خواهد بود.

مزیت بیت کوین برای صاحبان کسب و کار کاملا مشخص و روشن است: بیت کوین کارمزد و سایر هزینه ها را کاهش می دهد. اما اگر هیج یک از مراجعه کنندگان فروشگاه شما از بیت کوین به عنوان روش پرداخت استفاده نکند، هیج مزیتی برای شما به عنوان پذیرنده ی بیت کوین ایجاد نخواهد شد. از این رو گردش چرخ بیت کوین بیشتر به مصرف کنندگان بستگی دارد تا صاحبان کسب وکار.

یک پیشنهاد برای ایجاد محبوبیت بیشتر بیت کوین، درنظرگرفتن کارت های پلاستیکی رایج مشابه کارت های بانک کنونی برای آن است:

  • کارت های پیش پرداخت بیت کوین
  • کارت های بدهی بیت کوین

این کارت های پلاستیکی می توانند به طور پیش پرداخت بیت کوین در خود ذخیره داشته باشند یا به کیف پول بیت کوین شما متصل شده باشند، بدین ترتیب به راحتی قادرید هر جا که می توانید از کارت بانکی استفاده نمایید از پول دیجیتال خود نیز خرج کنید. صاحبان کسب و کارها نیز کارمزدهای ناچیزی در رابطه با تراکنش های پرداخت انجام شده متحمل خواهند شد (به نسبت کارت های اعتباری بین المللی) و درآمد فروش خود را نه به بیت کوین، بلکه با پول رایج خود دریافت خواهند نمود.

بیت کوین برای تبدیل شدن به یک روش پرداخت مهم هنوز راه زیادی دارد، خرده فروشان را باید برای پذیرش بیت کوین متقاعد نمود. تصور ما بر این است که آن مقطع زمانی دیر یا زود فرا خواهد رسید که مصرف کنندگان متقاعد شوند روزانه کارت ها و پول های نقدشان را با خیالی آسوده در خانه بگذارند و از طریق تلفن همراه پرداخت های خود را با بیت کوین انجام دهند.

بی شک این کار یک شبه اتفاق نمی افتد و تا آن زمان کاربران بیت کوین باید صبور باشند.

بیت کوین و خرده فروشان

 شما به عنوان یک پیشتاز باید خود را برای پذیرش بیت کوین در فروشگاه سنتی یا فروشگاه انلاین خود آماده ی آماده سازید. پذیرش بیت کوین به سخت افزار خاصی نیاز ندارد، بلکه می تواند به راحتی در کنار زیرساخت های پرداخت موجود نیز آن را داشته باشید. شما به هر حال به اینترنت نیاز خواهد داشت البته امروزه بیشتر خرده فروشان از آن برخوردارند.

در اینجا مزایای بعضی از اصلی پذیرش بیت کوین را بررسی می کنیم:

  • پذیرش پرداخت با بیت کوین کارمزد تراکنش بسیار اندکی دارد، در روش های معمول شما برای هر تراکنش (کارت های اعتباری بین الملی) بین ۳ تا ۵ درصد باید کارمزد بپردازید.
  • پرداخت های انجام شده به بیت کوین می توانند به واحد پول مورد نظر شما تبدیل شوند و درآمدهای شما نیز در حساب بانکی تان سپرده گذاری شوند. اگر از پردازنده ی پرداخت خوبی استفاده کنید، آنها برای تبدیل بیت کوین به ارز مورد نظر شما تنها درصد ناچیزی را به عنوان کارمزد برداشت می کنند. در مقایسه با تراکنش های مرسوم از طریق کارت های بین المللی که در آن باید چند روز منتظر وصول پولتان بمانید و ۳ تا ۵ درصد نیز کارمزد بپردازید. بیت کوین در همان لحظه به حسابتان واریز و با هزینه ی اندک سریعا به ارز مورد نظرتان تبدیل خواهد شد.
  • بیت کوین یک ارز جهانی است. نحوه ی کار آن در تمامی کشورهای جهان یکسان است. هر جایی که بروید نشان تجاری بیت کوین یکسان است.
  • ارزش بیت کوین در هشت رقم اعشار محاسبه می شود (یکصد میلیونیوم) . برای مثال ، تجارت در قالب دلار آمریکا به شما امکان دریافت ۹۹/۱۱ دلار را می دهد. بیت کوین ۹۸۷۶۵۴۳۲/۱۱ تا هشت رقم اعشار قابل دریافت است. به عبارت دیگر، کوچک ترین واحد بیت کوین تقسیم یک عدد بیت کوین به یکصد میلیونیوم است؛ برخلاف تومان که به ۱۰ واحد (ریال) تقسیم می شود. با وجود این که ممکن است یک ساتوشی در حال حاضر ارزش زیادی نداشته باشد، ارزش بیت کوین در سال های آتی افزایش می یابد و این رقم های اعشاری برای محاسبه و قیمت گذاری دقیق در آینده بسیار مفید خواهند بود.
  • پذیرش بیت کوین به شما امکان توسعه ی بازارهای بین المللی و افزایش پذیرش تعداد مشتریان بالقوه را در مقیاس جهانی خواهد داد، زیرا مادامی که بیت کوین وجود دارد، نیازی به پذیرش تعداد متنوعی از ارزهای محلی نیست.
  • معامله های بیت کوین با بیت کوین به معنی حفظ ارزش در زمان انجام دادن تراکنش است و پس از تراکنش، بیت کوین را می توان به ارز مورد نظر خود تبدیل کنید.

بیت کوین و مصرف کنندگان

به عنوان مصرف کننده، مزایای استفاده از بیت کوین کاملا مشخص و ملموس هستند. اول از همه دیگر نیازی به استفاده از پول نقد برای خرید کالاها یا خدمات در فروشگاه های سنتی نیست. پول نقد دلهره آور و از مدافتاده است و تنها کیف پولتان را سنگین می کند، پس سریعا به دنبال خرج کردن و رهایی از آن هستید. به علاوه ممکن است پول هایی را به همراه داشته باشید که تقلبی است، اما از آن خبر ندارید.

بیت کوین به دلایل زیادی جایگزین مناسبی برای پرداخت هزینه ی کالاها و خدمات نسبت به حساب بانکی، کارت اعتباری / کارت هدیه و غیره است:

  • به جای اتکا بر خدمات یک بانک، بیت کوین به شما این امکان را می دهد که در هر زمان و مکانی در دنیا فارغ از دغدغه هایی مانند تعطیلات از آن استفاده کنید.
  • وقتی پرداخت آنلاینی را انجام دهید، پردازش به سرعت یک چشم به هم زدن انجام می شود.
  • بیت کوین ارز دیجیتال بدون مرز است و همان کاربردی را در اروپا دارد که در آمریکای شمالی، آفریقا، آسیا آمریکای لاتین و استرالیا دارد. هر کسی در دنیا می تواند از بیت کوین برای پرداخت اسستفاده کند، در حال حاضر شما برای پرداخت نهایی از چندین مرحله گذر می کنید.