در دنیا برندهای زیادی وجود دارند که هر کدام یک شعار برای فعالیت خود انتخاب کرده اند و از این طریق ، خودشان را برای مخاطبان جذاب جلوه می دهند.

شعار برند می تواند موجب تمایز و تفاوت یک برند از دیگر برندها شود و قدرت تشخیص مخاطبان را بالا ببرد. همچنین از جملات و اصطلاحاتی  استفاده کند که در حافظه طولانی مدت افراد باقی بماند. شعارها به قدری مهم هستند که ممکن است انتخاب یک شعار اشتباه ، صدمات غیر قابل جبرانی را به یک کسب و کار وارد کند. در این مقاله با انواع شعارهایی که برندها برای خود انتخاب می کنند و هدف از انتخاب این شعار آشنا می شویم.  آشنایی با این شعارها به شما کمک می کند تا یک شعار مناسب برای برندتان انتخاب کنید.

یک) شعارهای توصیف کننده

شعارهایی که ویژگی توصیف کننده دارند ، با هدف توصیف زمینه فعالیت کسب و کارها انتخاب می شود. در این شعارها قصد این را ندارند که یک شعار معماگونه برای مخاطبان طراحی کنند. بلکه آنها هدفشان این است که از طریق این شعار فقط خودشان را معرفی کنند. این شعار به همه مخاطبان می گوید که من چه کسی هستم و در حال چه فعالیتی می باشم.

اگر کسب و کار کوچکی دارید که فقط یک نفر به عنوان مدیر آن کسب و کار وجود دارد بهتر است از این شعارها استفاده کنید. برخی از برندها هستند که از روی نام آنها نمی توان زمینه فعالیت برند را حدس زد. شعارهای توصیف کننده برای این نوع برندها بسیار مناسب هستند. از معایب بزرگ شعارهای توصیفی این است که نمی توان این شعارها را سریع در ذهن تداعی و حفظ کرد. به همین دلیل ، تنها هدف نهفته شده در پشت این شعارها ، معرفی کسب و کار است.

دو) شعارهای قانع کننده

برخی از انواع شعارهای برند برای این انتخاب شده اند که بتوانند به خوبی ، مخاطبان را قانع کنند. هدف آنها این است که این مفهوم را در ذهن مخاطبان تداعی کنند که این برند ، بهترین برندی است که نیاز شما را برآورده می کند. سازوکار این شعارها این است که به مخاطبان بفهمانند که نتیجه ای که مد نظر شماست فقط از طریق این برند تأمین می شود. در واقع دلیل کافی برای انتخاب برند به دست مخاطبن و مشتریان می دهند.

سه) شعارهای نو

برخی از برندها ، شعارهایی را برای خود انتخاب می کنند که تا کنون به گوش کسی نرسیده است. به قدری این شعارها خلاقانه و نو هستند که می توانند توجه هر فردی را به خود جلب کنند. مهمترین ویژگی این شعارها این است که در حافظه مخاطبان باقی می ماند. در واقع هدف و قصدی هم که پشت این شعار نهفته دقیقاً همین موضوع است که بتوانند خودشان را در حافظه مخاطبان ثبت کرده و ماندگار نگه دارند.

چهار) شعارهای احساسی

شعارهایی که جنبه برانگیزاننده و احساسی دارند با این هدف طراحی می شوند که بتوانند حس مورد نظر خود را در مخاطبان ایجاد کنند. آنها به جای اینکه بخواهند خودشان و فعالیتشان را معرفی کنند و به این بپردازند که چه چیزی را برای چه افرادی می فروشند یا چه خدماتی ارائه می دهند سعی  می کنند از طریق یک جمله احساسی که به شدت می تواند احساسات مخاطبان را درگیر کند توجه آنها را به خودشان و فعالیتشان جلب کنند.

پنج) شعارهای معرفی کننده

در این شعارها ، قصد این را دارند که نام برند را به مخاطبان معرفی کنند و در ذهن آنها ماندگار کنند. به همین دلیل ، در شعار آنها نام برند به وضوح و با صراحت برده شده است و بخشی از شعار تبلیغاتی برند هاست.


موضوع مرتبط

شعار برند

برندسازی

کپی برداری از برندهای خارجی و چالش هویتی در برندهای ایرانی

معرفی روشهای غیر آنلاین تبلیغ برند

نقش روابط عمومی در برندسازی

تصویر برند Brand Image

چهار فاکتور قضاوت ارزش برند

نظر شما