شرکت نیوآ NIVEA از بزرگترین و معروف ترین شرکتهای محصولات بهداشتی است که نزدیک به ۱۰۰ سال از عمر آن می گذرد.

با اینکه در سالهای بعدی ، شرکتهای متعدد تولید کننده محصولات بهداشتی به بازار آمده است ولی باز هم شرکت نیوآ NIVEA توانسته جایگاه برند خود را در جهان حفظ کند. برای بسیاری از برندها جالب است بدانند که چرا برندی مانند نیوآ می تواند به این موفقیت عظیم دست پیدا کند در حالی که بسیاری از شرکتهای مشابه نمی توانند ؟ در این مقاله سعی می کنیم به رازهای ماندگاری و موفقیت این برند بپردازیم. به طور کلی می توان دلایل موفقیت برند نیوآ  را در موارد زیر خلاصه کرد.

یک) تنوع مشتریان

نیوآ توانسته است محصولات خود را برای هر دو گروه مردان و زنان تولید کند. یکی از مواردی که می تواند مشتریان زیادی را به سمت محصولی بکشاند زنانه و مردانه کردن محصولات است. نیوآ نیز توانسته است از این ویژگی به خوبی استفاده کند. با این کار علاوه بر اینکه می تواند خودش را متخصص و حرفه ای در تولید محصولات مناسب معرفی می کند بلکه می تواند طرفدارانی نیز در هر دو دسته پیدا کند.

دو) پویشهای مجازی

نیوآ حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارد. این برند توانسته است از ظرفیتهای ایجاد شده توسط اینترنت و این فضاها به خوبی استفاده کند. شرکت نیوآ هر از چندگاهی کمپینها یا پویشهایی را در این شبکه ها راه اندازی می کند و از این طریق می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند در عین حال نشان دهد که علی رغم قدمت دیرینه اش همراه با تغییرات جامعه در حال حرکت است.

سه) جلب همکاران جهانی  

یکی دیگر از اقدامات خلاقانه ای که نیوآ انجام داده است این است که با راه اندازی شبکه ای بین المللی برای تمامی مخاطبان خود در جهان توانسته است دایره فعالیتها ، مشتریان و مخاطبان خود را افزایش دهد. در این شرکت سامانه یا پلتفرمی را راه اندازی کرده اند که از طریق آن با همکاران بین المللی خود در ارتباط هستند و هدفشان از این ارتباط بالا بردن سطح کیفیت محصولاتشان است. برند نیوآ با این کار از پتانسیلها و ذهنهای خلاقی که در سراسر دنیا وجود دارد استفاده می کند تا محصولات و خدمات خود را ارتقاء بخشد.

چهار) کیفیت و فرمول خاص

این شرکت توانسته در طی سالهای طولانی فعالیت خود فرمولی را در محصولات بهداشتی خود استفاده کند که تا کنون هیچ شرکتی نتوانسته مشابه آن را تولید کند. کیفیت بالا ، رطوبت مناسب و عطر خاصی که کرمها و محصولات این برند دارد منحصر به فرد است و همین بی نظیر بودن یکی از رازهای ماندگاری برند نیوآ است.

پنج) تنوع در محصولات

شرکت و برند نیوآ توانسته است با نوآوری در ارائه خدمات و محصولات متنوع ، محصولاتی را تولید کند که شاید بتوان گفت برای اولین بار تولید شده اند. همچنین نیازهای مختلف از جمله چیزهایی است که توانسته با محصولات خود آن را پاسخ دهد. نوآوری در تولید محصولات جدید می تواند مشتریان جدیدی را به وجود آورد. به عنوان مثال ، نیوآ یکی از محصولاتی را که به مجموعه خود اضافه کرد این بود که یک محصول جدید تحت عنوان کرمهای ضدآفتاب برای کودکان را تولید کند. شرکت و برند نیوآ با این کار ، علاوه بر این که نشان داد تمام گروه های سنی برای آنها مهم هستند و برنامه ها و اهداف جداگانه ای برای همه آنها دارد بلکه والدین کودکان را نیز به سمت محصولات خود ترغیب کرد.

استراتژیهای توضیح داده شده در بالا موجب شده است که فعالیتهای این شرکت به خوبی خودش را با تغییرات جوامع به روز رسانی کند و بر کارآیی محصولات خود بیافزاید. همچنین هم در زمینه تبلیغات و هم در زمینه بازاریابی توانسته است به خوبی خودش را معرفی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره برند به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

شعار تبلیغاتی ۳۰ شرکت بزرگ خارجی و ایرانی

گامهای مهم در برندینگ اسلامی

راز حضور کمرنگ بزرگترین برند دنیا ( Apple ) در شبکه های اجتماعی!

رمزهای برتری برند ورزشی نایک (NIKE)

نظر شما