اهمیت عکس و عکاسی در تبلیغات موضوع این مقاله کوتاه است.

اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنیم کاملاً این مسئله را درک خواهیم کرد که دنیای کنونی ما بر خلاف گذشته ها ، بر اساس ظواهر هر چیزی پیش می رود. در هر کسب و کار یا فعالیتی که وارد شوید اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که ظاهر محل کار ، پوشش و ظاهر شخصی خودتان ، مکانی که در آن زندگی یا کار می کنید از نظر دیگران مهم است و بر عقیده و نظر آنها و حتی احساس آنها نسبت به شما اثر قابل توجهی دارد.

علت آن هم کاملاً ساده است ، زیرا انسانها پیامهای دیداری را خیلی بیشتر توجه می کنند و در حافظه شان ثبت می شود. هر انسانی قبل از دریافت پیامهای شما به ظاهر شما نگاه کرده و اطلاعات و احساسات بسیار زیادی را دریافت می کند. پس بهتر است از این دانش در طراحی تبلیغها نیز استفاده کنید. زیرا یکی از قویترین ابزارهای اثر گذاری بر ذهن افراد است.

در همین راستا ، عکاسی تبلیغاتی و حرفه ای از جمله وسیله های تبلیغاتی مهم محسوب می شود. امروزه در هر آگهی تبلیغاتی که مشاهده کنید حتماً بخش زیادی از آن را تصاویر در بر گرفته اند. عکسهای حرفه ای از زمانی که یک محصولی را بسته بندی می کنند تا زمانی که آن را به بازار عرضه می کنند نقش مهمی دارد. زیرا در بسته بندی محصول شما نیاز به عکسهایی با کیفیت بالا از محصول یا کارخانه یا هر چیز دیگری دارید تا بر روی بسته بندی آن درج کنید و خودتان و محصولتان را معرفی کنید.

زمانی هم که آن را به بازار عرضه می کنید باید آگهی های تبلیغاتی خود را به همراه عکسهای صنعتی که از محصول و برند خود دارید تهیه کنید و در کار تبلیغاتی از آن به بهترین نحو استفاده کنید. باید متذکر شویم که هر عکسی نمی تواند کارآیی مورد نظر شما را داشته باشد. به همین دلیل عکسهای شما باید ویژگیهای مطرح شده در پائین را داشته باشد تا اثر گذاری کافی را بر مخاطبان داشته باشد.

یک) انتخاب سوژه مناسب

شما نمی توانید از هر چیزی عکس بگیرید و از آن در تبلیغات استفاده کنید ؛ چون هدف شما از این عکسها جلب توجه مخاطبان است پس باید سوژه های جذاب و مناسبی را انتخاب کنید و از عکس آنها در بنرها ، پوسترها و پیامهای تبلیغاتی که به صورت الکترونیکی چاپ می کنید استفاده کنید.

دو) عکس از پروسه تولید تهیه کنید

یکی از راههایی که می تواند عکسهای تبلیغاتی شما را جذاب کند ، تهیه عکس از پروسه تولید محصول است. می توانید از این پروسه عکسهای با کیفیتی را بگیرید و در نهایت عکس از محصول نهایی خود بگذارید تا محصول اولیه و محصول نهایی شما با هم مقایسه شوند. همین مقایسه ، موجب جلب توجه مخاطبان می شود و زمان تمرکز بر روی عکس یا تبلیغات را افزایش می دهد و اثر ماندگاری آن در ذهنشان بالا می رود.

سه) سوژه های جذاب ولی ساده داشته باشید

سوژه عکس شما به همان اندازه که باید جذاب باشد ولی به همان اندازه نیز باید تصاویر شما ساده باشد زیرا سادگی  و خلوت بودن تصاویر شما می تواند میزان گویا و رسا بودن آنها را به شکل بهتری در ذهن بیننده بیشتر کند.

چهار) ویژگیهای گرافیکی بالا

از آنجا که رنگها اثرگذاری بالایی در ذهن افراد دارند و هر جا که از رنگهای مناسب و به اندازه استفاده کنید می توانید اثر فوق العاده ای در ذهن افراد  بگذارید ، پس همیشه دوربینی را انتخاب کنید که ویژگیهای گرافیکی بالایی دارد و می توانید عکسهایی با کیفیت بالا و خوب تهیه کنید. اگر این وِیژگی را دست کم بگیرید و از رنگهای نامناسب یا تعداد رنگهای کم یا زیاد استفاده کنید می تواند اثر منفی داشته باشد.

اهمیت عکسها هم در تبلیغات و رسانه های مختلفی که استفاده می کنید و هم کاتالوگهایی که برای معرفی محصولتان تهیه می کند نقش بسیار مهمی دارد. تهیه عکسهای مناسب می تواند اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به نوشته های شما به مخاطبان ارائه دهد. مخاطبان شما را متخصص در این زمینه خواهند دانست و هم به این نتیجه می رسند که علاوه بر تخصص کافی در فعالیت و کارتان بلکه به مشتریان و نحوه کار خود نیز اهمیت می دهید.


موضوعات مرتبط :

نقش عکاسی تبلیغاتی در جذب مشتری

برخی رهنمودها برای عکاسی تبلیغاتی

تاثیر عکاسی صنعتی در رساندن پیام شما به مخاطب

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه‌های اینترنتی

اهمیت وجود عکاسی تبلیغاتی با کیفیت از غذاها

نقش عکاسی تبلیغاتی در موفقیت و فروش

کاربردهای عکاسی صنعتی