بهترین روانشناس کودک در تهران و یا در سایر شهرها مانند مشهد ، شیراز و اصفهان، همه و همه باید دارای یک سری ویژگی های اخلاقی و حرفه ای برای بهترین روانشناس کودک باید باشند.

خلق و خوی شخصی یک روانشناس و مشاور کودک بر روند ارتباط و معالجه و بهبودی کودک تاثیر گذار خواهد بود. هر مشاوره و روانشناس کودک قادر است با نظر به مشخصه‌ها و قابلیت‌ها و مهارت‌های خویش در موفقیت و درمان نتیجه بخش بسیار موثر باشد. از سویی دیگر ، هر مشاور و روانشناس کودک قادر است برخوردار از خصوصیاتی باشد که یک ارتباط عالی و خوب و اثربخشی را پایه گذاری کند. این خصوصیات عبارتند از:

  • تخصص و علم بهترین روانشناس کودک

فردی که می‌خواهد به عنوان روانشناس و روانشناس با فرزند شما در ارتباط باشد می‌بایست در رابطه با وهله‌ها و مراتب تکامل کودک ، درباره‌ی ترس‌ها و انتظارات و مسائل ذهنی ممکن در هر رده‌ی سنی واقف و مطلع باشد. تعلیمات و دوره‌های ویژه‌ی کاری ارتباط درمانی را با بچه‌ها گذرانده باشد. هر شخصی که می‌خواهد در جایگاه روانشناس کودک با فرزند شما سروکار داشته باشد بدون شک می‌بایست با اقدامات و راهکارها و دیدگاه‌های نوین و پیشرفته در عرصه‌ی ارتباط و سروکار با کودک با نظر به رده‌های سنی مختلف کودکان واقف و مسلط باشد.

  • برقراری یک رابطه مطلوب بهتری روان شناس کودک

دقیقاً مشابه هر ارتباطی ، شما در ارتباط با روانشناس و مشاور کودک احتیاج به رابطه‌ی دوستانه و صادقانه و مطمئنی دارید. زمانی که شما با احساس اطمینان و آسودگی مشکلات خود را بازگو می‌نمایید و فرزندتان آسوده خاطر از احساس آرامش و بدون هراس در نزد آن شخص ، اعمال و حرکات و تفکرات خود را بروز می‌دهد معالجه و بهبودی کودک سریع‌تر و با روند خوب‌تری به پیش خواهد رفت و در این حالت به نتیجه و پاسخ مطلوب‌تری نیز دست خواهد یافت.

  • بهترین روان شناس کودک در تماس با کودک درون است

روانشناس و روانشناس کودک ، با آنکه فرد بزرگسالی است اما می‌بایست عالم و جهان بچگی خویش را در درون خود حفظ نماید. چرا که بخشی از منش و کار و زندگی  وی را کودکان به وجود می‌آورند. این حفظ ارتباط به مفهوم کودکانه بودن و باز آمدن زمان بچگی نیست ، بالعکس به معنی را به صحیح و بی‌واسطه با عالم بچگیست. در این حالت ، امکان تماس و رابطه نتیجه بخش و توفیق یافته در طی مشاوره و درمان فزونی خواهد یافت. در این حالت موقعیت و اسبابی برای بچه‌ها به وجود می‌آید تا از عواطف و هیجانات فعلی خود شناخت پیدا نمایند و با آن‌ها روبه‌رو شوند و بتوانند به تدریج آن‌ها را کنترل نمایند.

  • ویژگی پذیرندگی بهترین روان شناس کودک

در صورتی که قصد داریم به یافتن مسائل فردی و نهفته باطنی ترغیب نماییم ، در جایگاه مشاوره و روانشناس ضروری می‌باشد که برخورد و کنش قبول کننده‌ای داشته باشید. با این شیوه اطمینان بچه‌ها به سمت شما جلب خواهد شد و راحت‌تر با مشاور و روانشناس ارتباط برقرار می‌نمایند.

  • علاقه و رغبت به مواظبت و معالجه

از ضروریات اساسی برای امر مشاوره و روانشناسی در کودکان ، علاقه و رغبت به منظور مواظبت به بچه‌ها و شناخت احتیاجات و انتظارات آنان می‌باشد. افراد متعهد و دلسوز و با محبت خوب‌تر و سریع‌تر می‌توانند با بچه‌ها رابطه ایجاد نمایند و با آنان بازی کنند این مساعدت به احساس خوب و خوش بچه‌ها از روند معالجه و فرآیند بهبودی از بایسته‌های یک روانشناس کودک خوب می‌باشد.

  • وارد کردن و دخالت دادن خانواده در طی درمان کودک

روانشناس و روانشناس فرزند شما می‌بایست توجه بسیاری به رابطه‌ی پیوسته و مرتب با شما داشته باشد  ، این رابطه و تماس قادر است درعرصه‌ی شیوه‌های درست تربیت کودک ، توصیه‌های درباره‌ی چگونگی رفتار درست با بچه‌ها در موقعیت‌های بیرون از کانون مشاوره و در منزل را در بر بگیرد. مسلماً پدران و مادران هم پرسش‌هایی از روانشناس و روانشناس فرزند خود دارند و تمایل دارند تحولات کلامی و عملی وکنشی فرزند خود را در منزل با مشاور مطرح نمایند که روانشناس می‌بایست با رغبت و به طور تمام و کمال به آنان گوش بسپارد.

  • رابطه و تماس با اشخاصی که با کودک سروکار دارند

مسلماً برای شما پیش آمده که با سفارش و پیشنهاد معلمان و یا مربیان کودکستان و آموزشگاه ، فرزند خود را به کانون‌های مشاوره ببرید . در حقیقت اغلب پدران و مادران در صورتی به بهترین روانشناس کودک در تهران مراجعه می‌نمایند که آوزگاران و مربیان مهد کودک و مدرسه انتظارات و دلواپسی‌هایی را از اعمال و حرکات و یا موقعیت‌ درسی بچه‌ها بازگو نموده‌اند ، بااهمیت است که روانشناس و روانشناس کودک با این اشخاص هم رابطه و تماس و گفت و گو داشته باشد. بدون تردید توجه و رغبت به گفت و گو و تماس و همیاری با این اشخاص قادر است در پروسه‌ی معالجه و مداوای کودک بسیار یاررس و موثر واقع گردد.

نتیجه گیری در مورد بهترین روان شناس کودک در تهران

اما آنچه مسلم است، اگر به شما گفته شده است که کودک شما نیاز به روان شناس دارد و یا رفتارهایی در وی می بینید که فکر می کنید کودک شما به دلیل اختلال یا هر دلیل دیگری به بهترین روانشناس کودک نیاز دارد، بهتر است قبل از آن به یک موسسه تست هوش و استعدادیابی مراجعه نمایید تا آنها نیز گزارش مکتوبی برای روان شناس آماده کنند و اطمینان از میزان اختلال (در صورت وجود) پیدا کنید. مرکز تست هوش کودک نیک در خیابان پاسداران تهران انجام تست های دقیق هوش کودکان را با روش های علمی و جهانی انجام می دهند و علاوه بر آنکه گزارش های کاملی در مورد وضعیت استعداد کودکان به والدین ارائه می کنند، مشاوره برای پرورش و تقویت استعدادها به کودکان ارائه می نمایند.