هم اکنون بسیاری از روشها در بازاریابی و ارتباط با مشتریان و تبلیغات ، جزء شیوه های قدیمی یا در حال منسوخ شدن به حساب می آیند.

به عنوان مثال شاید استفاده از تبلیغات ایمیلی ، امروزه از نظر برخی ها یکی از شیوه های نوین در بازاریابی باشد. در حالی که در دنیای اقتصاد و بازاریابی کنونی ، این روش جزء روشهایی است که در حال منسوخ شدن است. زیرا در تبلیغات ایمیلی شما انبوهی از ایمیلها را به دست می آورید و پیامهای تبلیغاتی خود را برای آنها می فرستید. خیلی از افرادی که ایمیل شما را دریافت می کنند ممکن است حتی بدون اینکه ایمیل شما را باز کنند از صندوق پیامهای خود حذف کنند. بنابراین ، زحمت شما به هدر رفته است و نتوانستید مشتریان واقعی خود را پیدا کنید. در حالی که در استفاده از روش تمرکز بر لیدها یا سرنخ ها شما دقیقاً بر روی مشتریان بالقوه خود تمرکز می کنید و فعالیتهای بازاریابی شما روند منظم تر ، دقیق تر و بهتری پیدا می کند.

لیدها شامل شرکت یا افرادی است که به یکی از محصولات شما یا بخشی از خدمات شما تمایل پیدا کرده و علاقه مند شده اند.

بنابراین ، زمانی که افراد نسبت به یکی از محصولات یا خدمات شما کنجکاوی نشان می دهند و سوالات زیادی درباره آن از شما می پرسند این نشان دهنده این است که این فرد یا شرکت نسبت به این محصول شما علاقه مند شده است و این فرد یا شرکت به عنوان یک سرنخ برای شماست که بهتر است نسبت به پیگیری کردن آن فرد خودتان را آماده کنید. زیرا ، شواهد نشان می دهد که این فرد تمایل دارد به عنوان مشتری شما باشد. برای حفظ ارتباط با این سرنخ لازم است شماره تلفن یا ایمیل او را دریافت کنید تا بتوانید ارتباط را با او حفظ کنید.

به نظر مشاوره بازاریابی ، می توانید به او یک فرم نظرخواهی بدهید تا نظرش را درباره محصول یا خدمات شما در آن بنویسد. همین دلیل است که می گوییم در تبلیغات اینترنتی باید سرنخ ها یا مشتریان بالقوه و بالفعل خود را در نظر بگیرید نه تمامی افرادی که ایمیل آنها را دارید. برای اینکه افراد یا شرکتهایی را بتوانید به یک لید یا سرنخ تبدیل کنید بهتر است سعی کنید توجه آنها را به محصول یا خدماتتان جلب کنید و سپس به ارائه محصول یا خدمات به آنها بپردازید. باید تمام تلاش خود را بکنید تا با توجه به امکانات و ابزارهایی که دارید ، توجه مشتریان را به خودتان جلب کنید و اطلاعات تماس و ارتباط با آنها را دریافت کنید. گردآوری این اطلاعات به خاطر این است که شما این فرد مشتاق را به یک مشتری بالفعل و هوادار خود تبدیل کنید. برای جلب توجه این افراد علاقه مند می توانید اقدامات زیر را انجام دهید :

۱) محصول یا خدمات رایگان

زمانی که فردی را تا این حد مشتاق یا کنجکاو می بینید بهتر است فرصت امتحان کردن محصول یا خدماتتان را به او بدهید. این فرصت اگر به صورت رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد می تواند میزان اشتیاق آنها را بیشتر کند.

۲) تولید محتوای رایگان (بازاریابی محتوا چیست ؟ کاربرد بازاریابی محتوایی)

یکی دیگر از راه های مناسب برای ساختن لید یا افراد مشتاق و کنجکاو نسبت به فعالیت شما این است که اطلاعاتی که آنها نیاز دارند به صورت محتوا برایشان تولید کنید و به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهید.

۳) کتاب رایگان

ارائه کتاب رایگان چه به شکل الکترونیکی چه به شکل فیزیکی به این افراد می تواند علاقه آنها به کسب و کار و محصول شما را بیشتر کند. همچنین می تواند دایره اطلاعات آنها را نسبت به محصول یا خدمات شما افزایش دهد که همیشه افزایش اطلاعات در یک زمینه می تواند علاقه افراد به آن زمینه را افزایش دهد.

در نهایت لازم است به این نکته مهم توجه داشته باشید که ارائه خدمات به لیدها یک نوع سرمایه گذاری برای آینده شماست. چرا که در انتخاب مخاطبان و مشتریان خود درست عمل کرده اید و انرژی خود را بیهوده از دست نداده اید.

نظر شما

The post از ” لیدها ” در برقراری ارتباط با مشتری و بازاریابی غافل نباشیم ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.