متخصص تغذیه کودکان خوب و بهترین فوق تخصص تغذیه کودکان خوب در تهران را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به خوبی آنها را دسته بندی کنید.

متخصص تغذیه کودکان خوب چه می داند؟

استفاده از مواد غذایی و مواد خوراکی سالم و طبیعی به داشتن صحت و تندرستی تن و بدن و روان انسان‌ها  یاری فراوانی  می‌کند. برنامه و دستورالعمل‌های درمانی ، کلیات دانش تغذیه ، انرژی و کالری و ارزش مواد خوراکی و چگونگی تغذیه سالم و خوب از مسائل و نکات اصلی و کلیدی حوزه و دانش تغذیه به حساب می‌آید. دست یافتن به یک رژیم و دستورالعمل خوراکی و غذایی درخور و سالم را می‌توان مقصود مهم و کلیدی حوزه و دانش تغذیه به شمار آورد.

بهترین متخصص تغذیه کودکان

بهترین متخصص تغذیه کودکان ، شخصی می‌باشد که از دانش  و حوزه‌ی تغذیه و برنامه غذایی و رژیم درمانی شناخت و علم تمام و جامعی دارد. او برای رده‌های سنی مختلف کودکان و یا کودکان کم وزن و یا دارای اضافه وزن و یا دچار مشکلات و کمبودهای تغذیه‌ای فراخور با شرایط و احتیاجات آنان دستورالعمل‌ها و ژیم غذایی مخصوصی را تدوین خواهد کرد. متخصص تغذیه برای کودکان مشخص می‌سازد که از چه محصولات و خوراک‌های غذایی و به چه اندازه در هر وعده‌ی غذایی  در طول روز استفاده نماید.

کارشناس و مشاور تغذیه می‌بایست در حوزه‌ی تغذیه شناخت و آگاهی تمام و جامعی داشته باشد و از جدیدترین مفروضات و دانسته‌ها  و پژوهش‌های مربوط به این شاخه و دانش پزشکی از اشراف لازم و کاملی برخوردار باشد. متخصص تغذیه کودکان می‌بایست همراه با توانایی‌ها و فنون ارتباطی ، تا اندازه‌ی نیز بر حیطه‌ی روانشناسی کودک تسلط داشته باشد تا قادر باشد به راحتی با رده‌های سنی مختلف کودکان ارتباط برقرار کند و از مشکلات آنان مطلع گردد تا فراخور با شرایط و بنیه فیزیکی و روانی کودکان ، برنامه غذایی مطلوب و مناسبی را برای آنان تدوین نماید.

تخصص تغذیه کودکان و اطفال در حقیقت دربرگیرنده موارد صحت و سلامتی بچه‌ها از دوره‌ی خردسالی تا زمان بزرگسالی آنان می‌باشد. این حوزه از دانش پزشکی به طور کلی با همه‌ی جوانب رشد و نموی بچه‌ها و وضعیت جسمی آنان در جهت عملی شدن و شکل پذیری همه‌ی قدرت و توانایی‌های جسمی و روانی آنان برای رشد و نموی کامل و تندرست و سرحال تا دوران بزرگسالی ارتباط دارد.

دقت و اعتنا و نظارت بر وهله‌های رشد و نموی بچه‌ها و مراقبت از آنان از مسئولیت‌های مهم پدران و مادران می‌باشد ولی در این بین مشکلات و موضوعاتی به وجود می‌آید که آنالیز آن از قدرت و توانایی پدران و مادران به دور است و احتیاج به یک متخصص به ویژه در زمان عارضه و ناتندرستی بچه‌ها دارد ، بدین سبب گزینش یک کارشناس و مشاور تغذیه از آغاز نوزادی و خردسالی فرزندان یکی از بااهمیت‌ترین موضوعات در زمینه تغذیه و رشد و نموی جسمی کودکان به شمار می‌آید که پدران و مادران می‌بایست به آن توجه زیادی داشته باشند.

اغلب پدران و مادران پس از دوران شیرخواری فرزندان خود با دسته‌ای از موضوعات تازه روبه‌رو می‌شوند ، مسائلی نظیر این که در چند ماهگی و چه وقت می‌بایست تغذیه با خوراک‌ها و مواد غذایی مخصوص هر رده‌ی سنی را آغاز نمایند و یا بچه‌ها با توجه به ساختار فیزیکی و مشکلاتشان به چه نوع تکمیل کننده‌های غذایی احتیاج دارند ، این موضوع در هر یک از بچه‌ها به لحاظ طبیعت و وراثت و مشکلات بدنی‌شان مختلف می‌باشد ، بدین سبب مراجعه به یک متخصص و کارشناس کودک امری ضروری به شمار می‌آید. والدین می‌توانند با گزینش یک متخصص تغذیه با دانش و آگاهی در این حوزه به رشد و نموی جسمی و روانی کامل‌تر و خوب‌تر کودکان خود مدد برسانند و آنان را برای برخورداری از جسم و تنی سرحال و تندرست در دوران بزرگسالی یاری نمایند.

وظایف متخصص تغذیه خوب کودکان در تهران و سایر شهرها

  • بیان و تشریحات لازم درباره‌ی مباحث و پرسش‌های در رابطه با برنامه غذایی و اصول تغذیه‌ای صحیح به والدین کودکان.
  • آگاهی و شناخت و بررسی احتیاجات مراجعه کنندگان.
  • تدوین و عرضه‌ی یک دستورالعمل و رژیم غذایی مطلوب به کودکان برای هر رده‌ی سنی مختلف.
  • بررسی و سنجش تاثیرات رژیم و دستورالعمل‌های غذایی و ایجاد تنوع و تبدل در آن‌ها در صورت نیاز.
  • حرف زدن و تشویق والدین و کودکان به منظور ادامه دادن و پی گیری کردن دستورالعمل‌ها و رژیم غذایی و درمانی.
  • عرضه و بیان دستورالعمل‌هایی در جهت بالا بردن ارزش غذاها و خوراک‌های مختلف برای کودکان.
  • شناخت و اطلاع از تازه‌ترین دانسته‌ها و مفروضات و جدیدترین پژوهش‌ها و بررسی‌های مربوطه در حوزه‌ی علم تغذیه.

نتیجه گیری و جمعبندی 

اگر کودک شما علاقه ای به خوردن غذاهای مفید ندارد و یا از طعم میوه ها لذت نمی برد، باید تغییرات ابتدایی در رفتار او اتفاق بی افتد. اگر میخواهید کودکی سالم داشته باشید، باید بدانید که چطور با اون برخورد مناسب در شرایط مختلف داشته باشید. پیشنهاد کارشناسان هوش نیک بر اساس تجربه ای که با صدها کودک داشته اند، این است که ابتدا هوش کودک ارزیابی شود و سپس از مسیر استعدادیابی صحیحی قرار گیرد. بدین ترتیب رفتار های صحیح با آنها می تواند عملکرد آنها را در زمان خوردن غذا و میوه ها تغییر دهد.


موضوع مرتبط :

تغذیه کودک در سنین مختلف و الگوی غذایی صحیح کودک و آلرژی تغذیه کودکان