داشتن یک فروش پر رونق برای هر فروشنده ای آرزوست. همه فروشنده ها تمایل دارند بتوانند میزان فروش خود را بالا ببرند و به کسب و کار خود رونق بخشند.

از نظر مشاوره بازاریابی ، یافتن مشتریان و کسب سود و رونق در کار ، بسیار سخت است و استرس زیادی را می تواند به یک فروشنده وارد کند. چرا که راه اندازی یک کسب و کار به معنی این نیست که می توانیم به اندازه کافی مشتریانی را پیدا کنیم. بسیاری از فروشندگان فکر می کنند کافی است که فضای کسب و کار خود که می تواند یک فروشگاه ، رستوران یا کافی شاپ یا هر چیز دیگری باشد ، دکوراسیون و ظاهر را به زیبایی طراحی کنند دیگر می توانند به اندازه کافی ، مشتریانی را جذب کنند.

در حالی که واقعیت کسب و کارها بسیار متفاوت تر از این است و شما با تعداد زیادی رقیب مواجه هستید که همگی آنها کنار شما مشغول به کسب و کار مشابه شما هستند. در اطراف خود نگاه کنید ، چند کسب و کار را می بینید که همگی آنها به فعالیت شما مشغول هستند ؟ پس به خوبی می توان به این نتجیه رسید که تنها راه اندازی یک کسب و کار و رسیدگی به ظاهر آن نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد ، بلکه راه اندازی کسب و کار و جذب مشتری شامل فرآیندی است که باید در آن با آگاهی و دانش کافی اقدام شود. در این مقاله ، راهکارهایی را مطرح خواهیم کرد که از طریق آنها بتوانید به فروش خود رونق بخشید و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید.

یک) یک برنامه منسجم داشته باشید

برنامه ریزی منسجم و منطقی داشته باشید. داشتن برنامه و راه رسیدن به اهداف ، یکی از راههایی است که می تواند منجر به پر رونق شدن کسب و کار شما شود. در این برنامه ، بهتر است قبل از هر چیزی با دقت فکر کنید و به این موضوع بپردازید که مشتریان شما چه کسانی هستند ؟ اگر مشتریان شما کسب و کارهای دیگر یا سایر شرکتها هستند ، به این فکر کنید که چه شرکتهایی می توانند مشتریان شما باشند ؟ به دقت اسامی این شرکتها را از اینترنت استخراج کنید. سپس به این بیاندیشید که هر کدام از این شرکتها ، کدام محصولات شما را می خرند. پس از تعیین این موارد باید شماره تلفن یا راههای ارتباطی این شرکتها را پیدا کنید و با آنها وارد صحبت شوید.

دو) شناختن چرخه ها و مدت زمان خرید

باید کاملاً نسبت به کاری که قصد انجام آن را دارید واقف باشید و دقیقاً بدانید که روند فروش شما دارای چه فرآیند و چرخه هایی است و مدت زمانی که طول می کشد تا بتوانید محصول خود را بفروشید تعیین کنید. تعیین این موارد به شما کمک می کند تا بدانید این چرخه نیاز به چند فرد دارد و چه مدت زمانی طول می کشد تا این فروش اتفاق بیافتد.

سه) هوشیاری در شبکه های اجتماعی

شما باید از شبکه های اجتماعی برای معرفی خود استفاده کنید. سعی کنید حضوری فعال در این شبکه ها داشته باشید. داشتن حضور فعال در این شبکه ها به این معنی نیست که شما اقدام به فروش در این شبکه های کنید. بلکه تلاش کنید از طریق این شبکه ها و کانالها با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. متن یا پست هایی را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید و به پاسخها و فیدبکهایی که مخاطبان شما می دهند جواب بدهید. تنها هدف شما باید این باشد که خودتان را معرفی کنید ، اعتماد مخاطبان را جذب کنید و سعی کنید در نزد آنها محبوب باشید.

چهار) طراحی ساده صفحات اینترنتی

وب سایتهایی که طراحی می کنید تا مخاطبان و مشتریان با شما در ارتباط باشند باید ساده طراحی کنید. طراحی ساده موجب می شود هر فردی بتواند از این صفحات بازدید کند و نظر خود را نسبت به شما و خدمات یا محصولتان بیان کند. هدف شما باید ارتباط با هر نوع فردی باشد که می تواند جزو مخاطبان و مشتریان شما باشد ، پس بهتر است سایت را به گونه ای طراحی کنید که همه بتوانند استفاده کنند.

پنج) اطلاع رسانی وسیع

سعی کنید فعالیت خود را به صورت گسترده اطلاع رسانی کنید. لازم نیست چند تبلیغ پر هزینه و بزرگ داشته باشید ، بلکه چند تبلیغ کوچک و کم هزینه ولی در تعداد زیاد می تواند برای شما مفیدتر باشد. زیرا هدف شما اطلاع رسانی است.


موارد مرتبط :

راه حلهای مؤثر و روش های در نفوذ به بازارهای جدید

به جای تقلید از کارهای قبلی ، به فکر ایجاد بازارهای جدید باشید!

ارائه راهکار بازاریابی برای مواقعی که تبلیغات جدید ندارید

راهنمای بازاریابی جهت شروع فعالیتهای تجاری جدید

آشنایی با ۱۰ شکل جدید بازاریابی

“بازاریابی حمایتی” راهکار جدید ایجاد مزیت رقابتی

معرفی محصول جدید به بازار چه مراحلی دارد؟

۳ تاکتیک بازاریابی کوچک برای شرکت های بزرگ به منظور جذب مشتری جدید

نظر شما

The post روشهای مشتری یابی و فروش پر رونق برای کسب و کارهای تازه تأسیس appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.