محصولات گران قیمت یا لوکس ، سود زیادی را عاید فروشندگان می کنند. معمولاً سودی که از فروش چندین اقلام ارزان قیمت به دست می آید با سودی که از فروش یک کالای گران قیمت کسب می شود برابر می کند.

به همین دلیل ، فروش این محصولات با اینکه مشتریان کمی برای آنها وجود دارد ولی می تواند جبران سود کم شما در کالاهای ارزان قیمت باشد. به همین دلیل ، فروش این محصولات از اهیمت خاصی برخوردار است. بسیاری از فروشنده ها ممکن است اعتماد به نفس کافی برای فروش این محصولات را نداشته باشند. در حالی که داشتن اعتماد به نفس کافی برای موفقیت در فروش این محصولات بسیار ضروری و با اهمیت است. در این مقاله به شما پیشنهادهایی می دهیم تا بتوانید با اعتماد به نفس کافی به فروش این محصولات بپردازید.

یک) توجه خاص به مشتریان بالقوه  

باید نوع نگاه خود را عوض کنید. حتماً تمامی افرادی که اکنون جزو مشتریان شما هستند نمی توانند مشتریان کالاهای لوکس و گران قیمت شما باشند. سعی کنید در مشتری یابی برای این محصولات ، پا را از دایره مشتریان خود فراتر ببرید و در میان افرادی که می توانند به صورت بالقوه جزو مشتریان شما باشند به دنبال مشتری بگردید.

دو) نگرشتان را تغییر دهید

بسیاری از فروشندگان فکر می کنند مشتریان معمولی آنها هرگز دست در جیب خود نمی کنند تا کالای گران قیمتی را خرید کنند. در حالی که واقعیت این است که هر فردی هر از گاهی تمایل دارد تا کالای لوکس یا گران قیمتی برای خودش بخرد. پس شما نباید با طرز فکر خودتان مانع ایجاد کنید و به دنبال فروش این محصولات در میان مشتریان معمولی با توان مالی متوسط یا پائین نگردید. کافی است نگرش خود را تغییر دهید تا مشتریان خود را از هر قشری از دست ندهید. یافتن مشتری برای کالاهای گران قیمت در میان مشتریان معمولی ، خود یکی از عواملی است که اعتماد به نفس شما را بالاتر می برد و فکر می کنید می توانید با مشتری یابی صحیح برای این محصولات به سود بالایی دست پیدا کنید.

سه) پرهیز از اصرار بی مورد

حالا که به این نکته اشاره شد که شما برای کالاهای گران قیمت خود حتی می توانید از میان مشتریان معمولی نیز ، خریداران خوبی پیدا کنید نباید به این فکر کنید که با اصرار کردن به مشتریان یا تأکید بر ویژگیهای این محصول یا صحبتهای زیاد با او می توانید او را راضی به خرید محصول گران قیمت کنید. بهتر است هرگز به این روش متوسل نشوید و مشتریان را بیهوده خسته نکنید. اگر روش مناسبی برای فروش این محصولات پیدا نکردید هرگز از اصرار کردن استفاده نکنید.

چهار) نشان دادن اهمیت محصول

مردم تمایل دارند در قبال پولی که با زحمت به دست آورده اند ، محصولاتی را خریداری کنند که مشکلات آنها را حل می کند یا مزیتهای زیادی در قبال پولی که برای آن پرداخت می کنند دارد. پس بهتر است به جای توصیف ویژگیهای محصول یا اغراق بیان ویژگیهای عجیب و غریب محصول ، به مزیتهایی که برای افراد دارد اشاره کنید. قطعاً آگاهی از مزیت این محصولات ، به راحتی می تواند افراد را مجاب به خرید محصول کند و در صورتی که پس از توضیحات شما او به این نتیجه رسید که به این محصول نیازی ندارد باز هم شما چیزی را از دست نداده اید ، زیرا نشان داده اید که با تمام وجودتان به دنبال حل مشکل او بوده اید و فقط فروش برای شما مهم نبوده است.

پنج) نوع معرفی محصولات

اگر شما چند کالای گران قیمت با ویژگیهای شبیه به هم دارید سعی کنید محصولی که از همه گران تر است را اول معرفی کنید. زیرا در صورتی که سه محصول گران قیمت با ویژگیهای مشابه داشته باشید. اگر اول شروع به معرفی گران ترین این محصولات کنید. احتمال اینکه مشتریان محصولی که از دو مورد دیگر ارزان تر است را خریداری کنند بالاست.


موضوعات مرتبط :

شیوه های بازاریابی کالای لوکس را باید متفاوت اتخاذ کنید!

۱۰ حالت هیجانی خانم ها و آقایان ایرانی در زمان خرید ( رفتارشناسی مشتریان )

نظر شما

The post اهمیت اعتماد به نفس در فروش محصولات گران قیمت appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.