جنبش ساده گرایی یا کمینه گرایی که ترجمه کلمه Minimalism در زبان انگلیسی است اشاره به این دارد که سادگی در هر چیزی اثر ماندگارتری دارد.

این جنبش از هنر شروع شده و در سالهای اخیر به زمینه کسب و کار  و امور مالی نیز نفوذ پیدا کرده است. به طور کلی می توان گفت ساده گرایی یک جنبش مدرن در سبک زندگی و کسب و کار است و روز به روز در دنیا در حال گسترش پیدا می کند.

در زمینه کسب و کار و امور مالی ، این جنبش تأکید بر این دارد که تا حد امکان باید کسب و کار و امور مالی از نظم خاصی برخوردار باشد و از هر گونه به هم ریختگی در آن اجتناب شود. تمرکز اصلی در این جنبش این است که از هر گونه آشفتگی و به هم ریختگی چه فیزیکی و چه محتوایی در کسب و کارها و غیره جلو گیری شود و به دنبال راهی باشند تا به بهترین وجه این به هم ریختگی را از بین ببرند. در ادامه بر موضوعاتی که جنبش ساده گرایی در زمینه کسب و کار تأکید می کند می پردازیم.

یک) اولویت بندی کردن اهداف

برای اینکه کسب و کار شما از انسجام کافی برخوردار باشد و بتوانید جنبش ساده گرایی را در آن پیاده کنید باید اول از همه اهدافی را که دارید اولویت بندی کنید. نه زمان و فرصتهای شما ، نه توان و انرژی و نه هزینه های شما اجازه می دهد که به تمامی اهداف خود به یکباره برسید و یا اینکه همگی آنها را همزمان شروع کنید.

اگر بخواهید این رویه را در پیش بگیرید خواهید دید که به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اید ، تمامی اهدافتان را نصفه و نیمه راها کرده اید چرا که یا زمان یا هزینه کافی برای کامل کردن آن نداشته اید ؛ یا اینکه تمامی اهداف خود را به صورت سطحی اجرایی کرده اید و نتوانسته اید هیچ یک از آنها را به درستی و تمام و کمال انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. پس سعی کنید برای اجتناب از این آشفتگی و هدر رفتن انرژیها و فرصتهای خود اهدافتان را اولویت بندی کنید تا به نوبت به تک تک اهداف خود در زمانهای مناسب برسید.

این اولویت بندی همچنین به تمرکز بر فعالیتهای شما می افزاید و به شما کمک می کند تا با تمرکز بیشتر به تک تک اهدافتان برسید و از آشفتگی در اعمال ، تصمیمات و تفکرات به دور باشید.

دو) محدود کردن نیازها

ساده گرایی به شما کمک می کند تا نیازهایتان را محدود کنید. محدودیت در نیازها موجب می شود تا به چند نیاز اصلی خود تمرکز داشته باشید و دقیقاً بدانید که نیازهای خود را از چه طریقی باید تأمین کنید. همچنین از هزینه های اضافی که باید صرف کنید پرهیز می کنید. در نتیجه می توانید پول بیشتری را برای رسیدگی به اهداف مهم دیگرتان صرفه جویی کنید. استفاده از این رویکرد در کسب و کارها موجب صرفه جویی بالایی در انرژی و سرمایه ها خواهد شد و در عین حال نیز فعالیتهای موجود با قدرت و تمرکز بیشتری عملی خواهد شد.

سه) صرف پول برای موارد ضروری

به طور کلی می توان گفت ساده گرایی در کسب و کارها به این معنا نیست که شما هیچ پول یا هزینه ای را صرف فعالیت و کسب و کار خود نکنید. بلکه به این اشاره دارد که تا جایی که می توانید هزینه های خود را کم کنید و از پول باقی مانده خود برای اهداف ضروری تر استفاده کنید یا اینکه از زیر بار وامها و قرضهای سنگین در کسب و کارتان به رویه ساده گرایی خلاص شوید.

این سه موضوع کلی در جنبش ساده گرایی می تواند نظم لازم در هر کسب و کاری را به وجود آورده و از هدر رفتن انرژی و سرمایه ها جلوگیری کند.


موضوعات مرتبط :

راهبردهای بازاریابی در صنعت بسته بندی

منظور از کمینه گرایی Minimal در طراحی لوگوها

اهداف بسته بندی ، عوامل موثر بر بسته بندی و انواع بسته بندی

نظر شما

The post جنبش ساده گرایی در دنیا و اثر آن بر کسب و کار appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.