یکی از عمده‌ترین سرمایه های هر سازمان و یا کمپانی ، دارا بودن یک نام تجاری و برند محبوب و معتبر می‌باشد.

مطابق بررسی‌های اخیر در عرصه فروش و ابتکار کالاها ۵۹% خریداران کالاها و فرآورده‌ها برندی را انتخاب می‌کنند و در اولویت قرار می‌دهند که آن برند را می‌شناسند و از معروفیت برخوردار است.

بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی ، همچون یک تجارت و صنعت کوچک بایستی قادر باشید با سران و تجارت‌ها و صنعت‌های کلان در رقابت باشید. بدین سبب می‌باشد که بایستی شیوه‌های متنوعی به منظور تایید و اعتبار و رشد نام تجاری خویش در حیطه فعالیت‌تتان را اجرا نمایید. از این رو می‌توان گفت برندسازی امری پیش‌تر از یک آرم و نشان زیبا و یا تبلیغات مطلوب می‌باشد.

یک نام تجاری توفیق یافته و پیروز بایستی در عرصه نظام ارتباط و تجربه استفاده کنندگان از تثبیت و پایداری برخوردار باشد. این تثبیت و پایداری بایستی در حالت‌های ذکر شده ذیل برقرار باشد:

پیرامون و فضا ، حروف چاپی و جعبه و پاکت بندی ، پایگاه اینترنتی و نشر و اشاعه اینترنتی ، کانال و گروه‌های اجتماعی و مارکتینگ معنایی ، فروش و فعالیت‌ها و سرویس‌های مخاطبان و خریداران.

بایستی آگاه شوید که پروسه به وجود آمدن یک برندسازی معروف و محبوب به سرعت و در زمان اندک ، امکان پذیر نمی‌باشد. بدون شک برندینگ یک فرایند طولانی مدت می‌باشد. ولی در انتها منتهی به یک ارتباط دراز مدت با مخاطبین و خریداران می‌گردد. این به معنی فروش زیادتر ، برنامه‌های فراوان‌تر ، معروفیت و حسن شهرت نام تجاری سازمان و شرکت شمااست.

نکات اساسی در برندسازی

از مخاطبان و مشتریان نام تجاری خود مطلع گردید: اصل و پایه اساسی ایجاد یک نام تجاری و برند آن است که جامعه هدف خویش را تعیین نماید. در این پروسه به آن‌ها دقت و توجه کنید. زمانی که در فرایند برندسازی هستید ، مشخص نمایید که عیناً می‌خواهید برند خود را به چه گروه و اشخاصی بشناسانید.

مقصود برند سازمان و شرکت شما چیست؟ پیش از ساخت برندی که بینندگان و جامعه هدف شما به آن اطمینان نمایند. شما بایستی اعتباری که تجارت و یا صنعت شما در دسترس آنان می‌گذارد را ارزیابی نمایید. اعلامیه رسالت برندسازی به گونه‌ای آسان و واضح ، مقصود از ایجاد و امور حرفه و تجارت شما را توصیف و تفسیر می‌نماید. این اطلاعیه همه‌ی ابعاد برندسازی را معلوم می‌گرداند. کل تمام عناصر از آرم و طنین ، پیغام و کاراکتر بایستی این رسالت را بازتاب دهند.

سایر برندهای حیطه فعالیت و تجارت خویش را ارزیابی نمایید: شما نبایست ابداً از سایر برندهایی که در تجارت و کسب و کار شما وجود دارند تقلید نمایید. در مورد رقبای بزرگ صنعت خود و کارکرد آنان مطالعه نمایید. بررسی‌ها نشان خواهد داد که چگونه رقیبان صنعت شما به صورت ثمربخش و یا غیرکارآمد ، قادر شده‌اند که برندسازی کنند.

تمایزات و امتیازات نام تجاری خود را جار بزنید: شما بایستی به طور واضح مطلع باشید که چه مواردی و تمایزاتی در جهت ارائه به مخاطبین و خریداران برخوردار هستید که سایر برندها از آن برخوردار نیستند. امتیاز قدرتمند شما قادر است فعالیت‌ها و سرویس‌ها به خریدران به گونه‌ای واضح‌تر و گویاتر باشد یا هر فرآورده به صرفه تازه‌ای را ارائه دهید تا قادر شود به رقبای بزرگ صنعت خود رقابت نمایید.

طراحی آرم و سمبل و پیغام منحصر به فرد را به یاد داشته باشید: شالوده و قطعاً پر اهمیت‌ترین قسمت برندینگ ، ایجاد یک آرم و پیغام تبلیغاتی مطلوب و درخور در جهت حرفه و تجارتتان می‌باشد. بودجه و فرصت لازم را به منظور طراحی یک آرم استثنایی فراهم نمایید. چرا که آرم شما در هر چیزی جای گیرد در واقع ماهیت بصری سازمان شما را نشان می‌دهد. به منظور این امر از متخصصان و یا کمپین مبتکرانه در جهت ایجاد ماهیت بصری نام تجاری خود بهره بگیرید تا تصویری منحصر به فرد از سازمان و شرکت شما به نمایش بگذارد.

طنین صنعت و تجارت و فعالیت خویش را معین سازید: طنین شما با نظر به مقصود حرفه و تجارت شما ، مخاطبین و خریداران شما و حوزه‌ای که در آن مشغول هستید مشخص می‌گردد. این طنین در حقیقت چگونگی رابطه ایجاد نمودن با مخاطبین و خریداران را نمایش می‌دهد. طنین یک صنعت و فعالیت قادر است دربرگیرنده موارد ذیل باشد: غیر رسمی و صمیمانه ، آموزشی ، گفت و گو محور ، خدمات محور ، کاری ، تبلیغاتی.

تثبیت و پایداری در برندینگ ارزش بسیاری را دارا می‌باشد. اگر هنگامی که به فکر تحول و اصلاح در نام تجاری خود هستید و قصد دارید برندی با اثربخشی فراوان‌تری ایجاد نمایید این فاکتور مهم را لحاظ نمایید و آن فاکتور ثبات می‌باشد. نام تجاری نبایست دائماً در حال تحول و اصلاح باشد زیرا این تحولات سبب سردرگمی و عدم اطمینان مخاطبین و خریداران به شما خواهد شد.


برند و برندسازی با برنامه ریزی

فرایند مشاوره برندینگ و مشاور برند

نحوه بازاریابی ، بر اساس مشتریان وفادار نسبت به برند

نظر شما

The post چند درصد مشتریان در بازاریابی ، بر اساس برند تصمیم گیری می کنند و برای آنها باید چه کرد؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.