تزریق ژل لب

لب ها یکی از اجرای صورت می باشند که با بالا رفتن سن افراد حالت و شکل آن ها دستخوش تغییراتی می شود ، نظیر کاهش حجم لب ها  کاهش برآمدگی در آن دیده می شود. انژکسیون به وسیله ی ژل های حجم دهنده و پر کننده به سادگی قادر است جهت برطرف کردن این تغییر شکل و حالت و زیبایی لب ها راه حل فراوان موثر و تتیجه بخشی باشد. در ساختار لب ها ، لب پایینی به طور معمول و نهادین از لب بالایی اندازه و برجستگی بیشتری دارد و بخش راست و چپ هریک از لب ها به یکدیگر شبیه می باشند که این برجستگی و قرینه بودن در هر دو طرفاز اهمیت فراوانی برخوردار است.

در انژکسیون از طریق ژل ها عملی که صورت می پذیرد این است که اطراف لب ها و خطوط دور آن و یا حجم خود لب ها پر می شود و برجستگی داده می شود و بدین گونه است که سبب زیبایی ، تقارن و حجم دهی به لب ها می شود.

چگونگی تزریق ژل لب

کیفیت و چگونگی تزریق ژل در مقبولیت و مساعد بودن آن و ایمنی و کم عارضه بودن آن نکته فراوان بااهمیت و ثابل توجهی می باشد. دکتر متخصص ابتدا می بایست اطلاعات و آگاهی کامل و ژرفی از ساختار و بافت پوست و اعضا و قسمت های مختلف صورت داشته باشد  و در مرحله ی بعدی به متد و شیوه های این عمل که دربرگیرنده ی موضع و نقاط صحیح تزریق ، میزان حجم ژل تزریقی  و انتقال این مواد در سطح درست و مناسب پوستی شناخت لازم و کافی را داشته باشد.

میزان ژل تزریقی ، عمیق و یا سطحی تزریق کردن آن به نوع ژل به کار گرفته شده و نتیجه موردنظر بیمار و عمق خطوط و شیارهای مورد هدف مرتبط است. ژل های هیالورونیک اسید به سبب خاصیت و قابلیت اتصال به آب و حجیم شدن بدین طریق ، نیتز به میزان اندک تری از ژل ها و فیلرها جهت اصلاح و رفع خطوط و چروک صورت دارند. در این روش بعد از استفاده از کرم های بی درد کننده در نقاط هدف توسط آمپول ها و سوزن های کوچکو نازکی با زوایای صحیح اندازه ی دقیقی از ژل به گونه ای سطحی و در بعضی حالات به صورت عمقی به نقاط و قسمت هایی نظیر گوشه های لب ، خطوط عمودی بالا و پایین لب و خود بافت لب به صورت زیر جلدی تزریق می گردد.

خصوصیات ژل های استاندارد برای تزریق ژل لب

مناسب ترین و عالی ترین و بی خطر ترین ژل و فیلر جهت استفاده در این نقاط و قسمت ها ، ژل هایی می باشد که بیشترین تناسب و همخوانی زیستی را با بدن دارا باشند و باعث برانگیختن عکس العمل های ایمنی در بدن فرد نشوند و مضر و آسیب دهنده نباشند. دوام و ماندگاری ژل تزریقی و میزان اندازه ی تزریق آن می بایست با دقت لازم گزینش و انجام شود. استفاده از ژل های غیراستاندارد و ارزان و نامعتبر هم سبب حسایت و امکان بروز علائم جدی و خطرناک را دارند و هم این که ممکن است ژل تزریقی حرکت کرده و در نقاط و قسمت های دور لب پخش و جمع گردد.

انواع ژل های معتبر و استاندارد جهت تزریق لب

  • ژل ژوویدرم تولید شده توسط لابراتور Allergan آمریکا
  • ژل استیلن تولید شده توسط لابراتور Ealderma سوئیس
  • ژل تئوسیال تولید شده توسط لابراتور Teoxane سوئیس
  • ژل بلترو تولید شده توسط لابراتور Merz آلمان
  • ژل استایلج تولید شده توسط لابراتور Vivacy فرانسه

تذکر: تزریق ژل های دائمی و پر دوام به خصوص در نخستین مرتبه تزریق درباره ی لب ها پیشنهاد نمی شود چرا که امکان دارد با اثراتی نظیر حساسیت و التهاب شدید توام باشد.

مزایای تزریق ژل لب

  1. درصد تورم و کبودی ژل های هیالورونیک اسید در مقایسه با دیگر پرکننده ها و حجم دهنده ها پایین تر است.
  2. اگرچه ماندگاری ژل های تزریق شده موقتی است ولی دوام و پایداری استاندارد و مقبولی را برای فرد متقاضی ایجاد می کند. ماندگاری آن ها نزدیک به ۶ ماه و در بعضی مواقع تا یکسال نیز کشیده می شود.
  3. در این تزریق درصد ایجاد حساسیت بسیار کم است.
  4. پس از تزریق ژل احتیاجی به استراحت نداشته و دوره نقاهت کوتاهی دارد.
  5. تزریق ژل را می توان به صورت دوره ای و فاز به فاز انجام دارد.
  6. به سادگی و به آسانی می توان برجستگی ها را برطرف کرد و میزان حجم تزریقی را کنترل نمود.

خطرات تزریق ژل لب

در این عمل علائم ورم ، کبودی و قرمزی ، سوزش و خارش ، درد خفیف ، عدم قرینه بودن و طبیعی بودن لب ها ، عفونت ، ایجاد حساسیت در برخی افراد امکان پذیر است.