نقش تبلیغات در فروش محصولات لبنی موضوع این مطلب آموزشی در وزه تبلیغات است.

محصولات لبنی ، از جمله محصولات مورد توجه در میان صنایع مختلف است. چرا که مصرف لبنیات موجب افزایش میزان سلامت افراد جامعه می شود. به همین دلیل در برنامه ریزیهای کلان کشوری همچون برنامه های توسعه که برای کشور در نظر می گیرند ، محصولات لبنی و عرضه آن به مشتریان و در میان مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

با این وجود ، در ایران مصرف این محصولات کمتر از سایر کشورهاست. با توجه به تحقیقاتی که در زمینه دلایل پائین بودن مصرف لبنیات در ایران نسبت به سایر کشورها انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که یکی از حوزه هایی که در آن ضعیف عمل می شود زمینه تبلیغات در خصوص محصولات لبنی است. نقش تبلیغات در فروش این محصولات را می توانیم در عوامل زیر خلاصه کنیم.

یک) تعداد تبلیغات

یکی از مواردی که در تبلیغات باید توجه داشت این است که تبلیغ به صورت گسترده انجام شود. در حالی که تبلیغ مصرف محصولات لبنی در ایران چندان گسترده نیست. گستردگی تبلیغات یکی از عواملی است که میزان مصرف یک محصولی را افزایش می دهد یا در خصوص مصرف آن محصول ، فرهنگ سازی مناسب انجام می دهد. فراگیری یک تبلیغ می تواند اهمیت آن موضوع را بیشتر نشان دهد و در نتیجه ، افراد ضرورت و اهمیت آن محصول را بیشتر و بهتر درک کنند.

دو) کیفیت تبلیغات

علاوه بر کمیت و میزان تبلیغات ، کیفیت تبلیغات نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال ، انتخاب مخاطبان درست و تبلیغات در مکانهای مناسبی که این مشتریان در آنجا حضور دارند از جمله مواردی است که به کیفیت تبلیغات مربوط است.

برای اینکه تبلیغات شما به درستی انجام شود ، باید مشتریان خودتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال بهترین روش تبلیغ برای محصولات لبنی به ویژه شیر ، کودکان و مادرانی هستند که فرزندان کوچک دارند. این بخش از مشتریان ، افرادی هستند که محصولات لبنی را بیشتر از سایر گروه ها مصرف می کنند. پس بهتر است در تبلیغات خود این گروه ها و افراد مهم را مد نظر قرار دهید. همچنین می توانید سایر افراد جامعه که مصرف محصولات لبنی و شیر کمتری دارند را انتخاب کنید و نسبت به این عدم آگاهی آنها هشدار دهید. می توانید در تبلیغات خود این گروه ها را مد نظر قرار دهید و به آنها آگاهی بدهید که مصرف کم لبنیات یا شیر می تواند خطرات جدی برای سلامتی آنها داشته باشد و فقط کودکان نیستند که به کلسیم و محصولات لبنی نیاز دارند.

سه) هشدار دهندگی

در تبلیغ محصولاتی مانند محصولات لبنی که برای سلامتی افراد ضروری است باید از تبلیغهای هشدار دهنده استفاده شود. هشدار در خصوص عوارض مصرف پائین لبنیات می تواند تأثیر زیادی در افزایش آگاهی مردم و تمایل آنها به مصرف لبنیات شود. مصرف پائین لبنیات می تواند عوارض سنگینی برای سلامتی داشته باشد ، ازجمله پوسیدگی و از بین رفتن دندانها ، پوکی استخوان و سایر مشکلات جسمانی ، بهتر است به جای تبلیغ صرف یک برند مخصوص برای محصولات لبنی از طریق آگاهی بخشی به مردم جامعه در خصوص عوارض مصرف پائین لبنیات ، آنها را به سمت مصرف بیشتر آن ترغیب کنید.

چهار) تبلیغ خلاقانه

خلاقیت در هر کاری می تواند تا تضمین کننده موفقیت شما باشد. تبلیغات خلاقانه نیز، یکی از روشهایی است که موفقیت شما را تضمین می کند. به عنوان مثال به جای اینکه تصویری از دام های شیرده را در تبلیغات خود استفاده کنید می توانید لیوانهای پر از شیر را به مانند دندانها ردیف شده ا نشان دهید. این تبلیغات علاوه بر اینکه می تواند محصول شما را تبلیغ کند بلکه ضرورت آن را برای سلامت دندانها نیز نشان می دهد.


موضوعات مرتبط :

طراحی بسته بندی محصولات لبنی

طراحی لیبل و برچسب کالا