آموزش بازاریابی و کسب و کار می تواند شما را برای راه اندازی یک کسب و کار سنجیده و قانونمند آماده کند.

اما آیا تمامی آموزش هایی که در این کلاسها و دوره ها می آموزیم عیناً در واقعیت نیز اتفاق می افتد ؟ قطعاً این طور نیست. در بسیاری از مواقع ، آنچه را آموخته ایم با آنچه که در واقعیت تجربه می کنیم می تواند بسیار متفاوت باشد. یکی از ابتدایی ترین انواع یادگیری انسان ، یادگیری از طریق آزمایش و خطاست. این نوع یادگیری ، در بازاریابی و کسب و کار نیز موجب می شود شما از طریق آزمایش شرایط  مختلف و خطاهایی که مرتکب می شوید به تجاربی دست پیدا کنید که هرگز با آموزش مستقیم نمی توانید آنها را یاد بگیرید. به همین دلیل ، بسیاری از ترفندها و فنون بازاریابی و کسب و کار وجود دارد که تنها از طریق تجربه به دست می آیند و در هیچ کلاس آموزشی نمی توانیم آنها را بیاموزیم. به دلیل اهمیت زیادی که این ترفندها در موفقیت ما در کسب و کار دارند در این مقاله به چند مورد از مهم ترین آنها می پردازیم.

یک) ایجاد احساسات مثبت در فضای کار

مدیران موفق ، مدیرانی هستند که در محیط کاری خودشان احساسات مثبتی در میان کارکنان و اطرافیان خود ایجاد می کنند. این روحیه و فضا موجب خواهد شد تا کارآیی همه اعضای گروه و مجموعه افزایش پیدا کند و با رضایت خاطر برای این مدیر کار کنند.

دو) یافتن راه موفقیت

هیچ فرمول خاصی برای افراد وجود ندارد که آنها را به موفقیت برساند. بلکه هر فردی با توجه به توانایی ها و شرایطی که دارد می تواند مسیر موفقیت منحصر به فردی را نسبت به دیگران طی کند. پس به دنبال این نباشید که فردی را پیدا کنید که بتواند شما را به موفقیت برساند. البته هیچ شکی نیست که شما باید در این راه ، از افرادی که تجارب بیشتری دارند یا تخصص کافی و لازم در این زمینه را دارند استفاده کنید ولی نباید انتظار داشته باشید که نسخه موفقیت شما را دیگران بپیچند. بلکه باید با توجه به توانایی ها و نقاط قوت و ضعف خود و شناخت دقیق آنها ، راه موفقیت را برای خودتان هموار کرده و هدفتان را پیدا کنید.

سه) راه های جذب سرمایه

از نظر مشاوره بازاریابی ، تمامی شیوه های راه اندازی یک کسب و کار را می توان از مرحله اول یعنی از ایده پردازی تا پایان که شامل راه اندازی کسب و کار است آموزش دید. حتی می توانیم آموزش ببینیم که از چه راههایی برای کسب و کار خود ، سرمایه لازم را تهیه کنیم ؛ ولی آیا به دست آوردن این سرمایه و چگونگی ارتباط با سرمایه گذار و راضی کردن آن برای اینکه سرمایه خود را در اختیار ما قرار دهد هم آموزش داده می شود ؟ راه های جلب نظر سرمایه گذاران را فقط از طریق ارتباط با سرمایه گذارهای مختلف و تجربه چندین بار شکست خوردن و در نهایت یادگیری روش برقراری ارتباط با آنهاست که می توان آموخت.

چهار) مقاومت در برابر بحرانها

همیشه مسیر کسب و کار شما هموار نخواهد بود. بلکه ممکن است معاملات شما منجر به شکست شود ؛ یا اینکه قراردادهای سرمایه گذاری یا کسب و کار خوبی که در ذهن داشتید را نتوانید برقرار کنید ؛ تغییرات و نوسانات شدید یا ناگهانی در بازار ایجاد شود. همه این عوامل می تواند به بی ثباتی کسب و کار شما و ایجاد شوک یا تغییرات منفی منجر شود. اما در اثر تجربه می آموزید که با این شرایط ها چگونه می توانید کنار بیایید و به کار خود ادامه دهید.

پنج) رشد خلاقیت

با توجه به متون روانشناسی ، خلاقیت زمانی بروز پیدا می کند که ما در یک کار به مرحله کاردانی و مهارت کافی برسیم. اگر در کاری مهارتها و تجربه های کافی را کسب کنیم می توانیم در آن زمینه خلاقیت داشته باشیم و ایده ها و تولیدات نوآورانه خلق کنیم. بنابراین ، برای اینکه بتوانیم در کسب و کار خود مزیت رقابتی ایجاد کنیم نیاز داریم که خلاقیت داشته باشیم و این خلاقیت تنها در سایه تجربه و کاردانی است که به وجود می آید. در واقع ، خلاقیت بیشتر به پیگیر بودن و تجربه و تمرین نیاز دارد تا عواملی مانند آموزش یا صرفاً داشتن هوش بالا.

نظر شما

The post ۵ ترفند بازاریابی که فقط با تجربه به دست می آیند ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.