ایجاد یک حساب کاربری یا پروفایل در هر کدام از شبکه های اجتماعی کار بسیار راحتی است.

اما مسئله مهم در زمینه رسانه ها و شبکه های اجتماعی زمانی به وجود می آید که شما قصد دارید از این طریق به بازاریابی بپردازید. اگر تصمیم گرفته اید در این شبکه ها و کانالها بازاریابی کنید باید دقت داشته باشید که نوع پست و پیامها و لحنی که آنها را نوشته اید بسیار مهم است.

یک) ایجاد صمیمیت با مخاطبان

اولین هدفی که شبکه های اجتماعی دنبال می کنند این است که ارتباط افراد مختلف در محدوده های جغرافیایی متعدد را با یکدیگر امکان پذیر سازند. در هر ارتباطی لازم است صمیمیت وجود داشته باشد تا آن ارتباط دوام پیدا کرده و هر دو طرف تمایل به ادامه دادن این ارتباط داشته باشند. در بازاریابی نیز همین اصل صدق می کند. مهم نیست شما چند نفر مخاطب دارید بلکه باید بدانید که می توان با این تعداد زیاد از افراد نیز رابطه ای صمیمانه ایجاد کرد. منتها شکل و فرم نحوه برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی و به صورت مجازی با روشهای رو در رو و حضوری متفاوت است.

بهتر است برای ایجاد صمیمت از عکسهایی که در محل کار خود گرفته اید شروع کنید. بسیاری از مخاطبان کنجکاو هستند بدانند شما در چه فضایی مشغول به کار و فعالیت هستید و یا حتی زندگی می کنید. عکسهایی که در آنها محل زندگی یا محل کار شما نشان داده شده است یا عکسهایی که از سفرهای کاری خود با همکاران داشته اید می تواند به مخاطبان شما نشان دهد که شما تا چه حد با آنها صمیمی هستید و تمایل دارید که لحظات خود را با آنها به اشتراک بگذارید. می توان گفت اولین گام موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، ایجاد صمیمیت با مخاطبان است.

دو) تصویر کالاها و خدمات

در هر کسب و کاری که مشغول باشید تا به تولید یک محصول یا ارائه یک خدماتی مشغولید. بهتر است خدمات یا کالایی که ارائه می دهید در این رسانه ها به نمایش بگذارید. بهترین شکل به نمایش گذاشتن این محصولات یا خدمات این است که عکسها و فیلم هایی از آنها تهیه کنید و در فاصله های زمانی مناسب که نه بسیار طولانی و نه بسیار کوتاه مدت باشد با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. رعایت کردن فاصله زمانی مناسب یکی از عناصر ایجاد جذابیت برای محصول است.

اگر شما مدام در حال منتشر کردن عکس و فیلم از محصول یا خدمات خود باشید ، جذابیت پست ها و محصول یا خدماتتان کاهش پیدا می کند و اگر بخواهید دیر به دیر نیز آنها را آپدیت کنید یا تصاویر جدید تر منتشر کنید ، باز هم برای مخاطبان جذاب نیست و آنها انتظار دارند در یک فاصله زمانی مناسب این کار را انجام دهید.

سه) نشان دادن رضایت مشتریان

احتمالاً در کانالهای مختلف تلگرامی یا صفحات متعدد اینستاگرامی و فیس بوکی عضو هستید. اگر دقت کرده باشید در صفحاتی که مربوط به یک کسب و کار است هر از چند گاهی ، نوشته ها و پیامهایی که مشتریان برای آنها فرستاده اند و رضایت خود را اعلام کرده اند در این صفحات منتشر می شود. این کار دیگر کاربران و مخاطبان شما را تشویق می کند تا محصول یا خدمات شما را امتحان کنند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی ، نشان دادن رضایت مشتریان یکی از تکنیکهای تأثیرگذار بر فکر و احساس سایر مشتریان و مخاطبان است.

شما نیز می توانید پیامهای رضایت مشتریان خود را منتشر کنید ؛ اما بهتر است در کنار این پیامها ، هر از چند گاهی به انتشار

تصاویر با نشاط و انرژی بخش از مشتریان که نشان دهنده رضایت در چهره آنهاست منتشر کنید تا مخاطبان شما را جذب کند.

چهار) معرفی همکاران و کارکنان

شما در کسب و کار خود تعدادی کارمند دارید که در بخشهای مختلف شرکت یا سازمان شما مشغول به فعالیت هستند. با معرفی کردن اعضای مجموعه خود شامل نام و نام خانوادگی ، عکس ، میزان تحصیلات و نوع همکاری و فعالیت آنها و یا حتی اگر شده منتشر کردن کمی از زندگینامه آنها می تواند احساس بسیار بهتری در مخاطبان شما ایجاد کند.

پنج) فضای محل کار در زمانهای استراحت

این بخش بسیار اهمیت دارد. لازم است عکسهایی از فضای کاری خود که در ساعاتی از روز ، کارمندان شما مشغول استراحت ، صرف چای یا غذا یا فعالیتهای دیگر هستند در صفحات خود منتشر کنید تا میزان صمیمیت ، اطمینان و رضایت آنها از محیط کاریشان را نشان دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاور بازاریابی اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوع مرتبط :

ایجاد مزیت رقابتی در دنیای آنلاین و بازاریابی اینترنتی

وبینار Web conferencing ، روش بازاریابی اینترنتی مناسب در ایران

نکاتی درباره تهیه محتوا برای بازاریابی اینترنتی

دلایل گسترش بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی در شرکت ها توسط مشاوران پارک بازاریابی| خدمات برنامه بازاریابی اینترنتی

بهترین روش بازاریابی اینترنتی

تکنیکهای کاهش معایب خریدهای اینترنتی با هدف بالا بردن اعتماد مشتریان

هزینه و تعرفه مشاوره بازاریابی و فروش

پرکاربرد ترین شبکه های اجتماعی برای کاربران ایرانی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه راهکارهایی دارد؟

برندسازی یعنی چه کارهایی انجام شود؟ مشاوره برندسازی چیست؟

راهکارهای استفاده صحیح از لینکدین برای معرفی کسب و کارتان

نظر شما

The post در بازاریابی رسانه ای با چه پستهایی می توانیم بیشترین جذابیت را برای مخاطبان ایجاد کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.