به دست آوردن پولهای بزرگ یکی از آرزوهایی است که هر انسانی به آن فکر می کند.

گاهی ممکن است رسیدن به این آرزو را محال بدانیم و فقط در رویاهای خودمان به آن فکر کنیم. افرادی که به فعالیتهای مربوط به فروش محصول یا خدماتی مشغول هستند بیش از دیگران این آرزو را دارند که بتوانند روزی به جایگاهی برسند که درآمدهای زیادی را از طریق فروش محصولاتشان به دست آورند.

 به دست آوردن پول زیاد از اولویتهایی است که به ویژه در کسب و کارهای کوچک بیش از دیگران پر رنگ تر است. صاحبان این کسب و کارها می خواهند از هر روشی که فکر می کنند آنها را به نتیجه می رساند برای افزایش فروش و در نتیجه سود بیشتر استفاده کنند. برخی از مدیران فروش یا صاحبان فروشگاه ها نیز با اینکه این آرزو را در سر می پرورانند ولی رسیدن به آن را بعید می دانند.

شاید بهتر باشد این دسته از فروشنده ها به  جای اینکه رسیدن به این آرزو را محال ببینند به این فکر کنند که چگونه و با چه روشهایی می توان به این هدف دست پیدا کرد. بسیاری از این فروشنده ها چنین فکر می کنند که حتماً باید کارهای بزرگی را انجام دهند تا به سود و میزان فروشی که آرزویش را دارند برسند. در حالی که با یک انتخاب صحیح در روش فروش می توان این رویا را به واقعیت نزدیکتر کرد. همیشه باید به این فکر کرد که فروش بالا و کسب درآمدهای زیاد حاصل یک فرآیند است و یک اتفاق نیست که به یکباره رخ دهد. اگر به این معتقد باشیم که کسب پول های زیاد حاصل فرآیند است به این نتیجه نیز می رسیم که برای رسیدن به آن باید از تکنیکهای مناسب استفاده کرده و برنامه ریزی داشته باشیم.

از نظر مشاوره بازاریابی در اغلب اوقات این برنامه ریزی های و تکنیکها موجب می شود از طریق کارهای کوچک به پولهای بزرگ برسیم. از جمله این تکنیکها این است که شما کالاهای گران تر و پیشرفته تر خود را زودتر به مشتریان پیشنهاد دهید. حتماً در بین کالاها و خدماتی که برای فروش ارائه می دهید تعدادی کالا هستند که با توجه به کیفیتی که دارند یا ممکن است به دلیل مزایای جانبی و بیشتری که دارند از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشند. گاهی لازم است پیشنهاد این کالاها را در اولویت قرار دهید.

مثلاً اگر مشتری از شما یک راهنمایی برای انتخاب کالای مناسب می خواهد از آنجایی که شما اطلاع دارید کدام محصولتان از کیفیت بالاتری برخوردار است می توانید آن محصول را زودتر از سایر محصولات به مشتری پیشنهاد دهید. این پیشنهاد دو مزیت دارد. اول اینکه شما به درخواست او بهترین پاسخ را داده اید و این فکر و احساس را در مشتری ایجاد کرده اید که شما توانایی خرید بهترین محصولات را دارید. دوم اینکه مطابق با نظریه های حافظه در روان شناسی شما از اثر مقدم استفاده کرده اید به این معنی که محرک یا هر چیزی که ابتدا آن را مشاهده می کنیم بیش از سایر چیزها در  حافظه باقی می ماند.

بنابراین بعد از این محصول با کیفیت و گران تر خود زمانی که محصولات دیگر که کیفیت پائین تر و به تبع قیمت پائین تری نیز دارند پیشنهاد می دهید مشتری شما پس از دیدن اولین محصول ، انگیزه خود را برای دیدن این محصولات از دست داده یا رغبتش کمتر شده است. بنابراین ، شما با یک اقدام کوچک ولی اثر گذار توانستید نظر مشتری را برای خرید کالای گران تر جلب کنید و روی تصمیم او اثر گذار باشید. از تکنیکهای دیگر می توان به این اشاره کرد که زمانی که محصول اصلی و مورد نظر مشتری را به او می فروشید می توانید کالاهای جانبی که می توانند خرید آنها را کامل تر کرده و در استفاده بهتر از محصول اصلی به او کمک کنند به مشتریانتان پیشنهاد دهید.

به عنوان مثال ، زمانی که مشتری شما یک گوشی تلفن همراه از شما خریداری می کند می دانید که به برخی از کالاهای جانبی نیز نیاز دارد. مثلاً نیاز دارد که یک کاور محکم برای گوشی خود تهیه کند تا از آسیبهای احتمالی به آن جلوگیری کند. بنابراین یک کاور مناسب و یک برچسب ضد ضربه خوب نیز به او پیشنهاد می دهید. گاهی سودی که فروشنده ها از طریق لوازم جانبی یک محصول به دست می آورند از فروش خود کالا بیشتر است.

بر اساس تحقیقات بازاریابی ، با مطرح کردن این تکنیکها و مثال به خوبی به این نتیجه می رسیم که کسب درآمد و پولهای بزرگ نیاز به داشتن مهارت ، تکنیکهای مناسب و برنامه ریزی است. در نهایت لازم است به این نکته یا هشدار مهم اشاره شود که اصلی ترین دارایی شما مشتریانتان هستند. بنابراین ، پیشنهادهای شما و استفاده از تکنیکهای بالا نه تنها باید شما را به پول و سود بیشتر برساند بلکه باید سود مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید و محصولات یا خدماتی را به آنها پیشنهاد دهید که برایشان ارزش افزوده به همراه دارد.

در غیر این صورت نمی توانید مشتریان وفادار و دائمی داشته باشید یا حتی ارتباط خود با آنها را به خوبی شکل دهید.

نظر شما

The post به دست آوردن پولهای بزرگ از طریق کارهای کوچک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.