مرکز مشاوره و روانشناسی کودک موضوعی است که امروزه بسیاری به دنبال آن هستند. رفتن سراغ بهترین روان شناس کودک در تهران در یک مرکز مشاوره و روانشناسی کودک را می آموزیم.

 محیط خانه و خانواده فراوان ترین تاثیرگذاری را در صورت پذیری شخصیت کودکان خواهد داشت. از این رو اطلاع و شناخت پدران و مادران از روش های تربیتی و فرزند پروری و مشخصه های تکاملی بچه ها در هر دوره ی سنی نقش و اثر قابل ملاحظه ای در چگونگی رفتار و ارتباط والدین با کودکانشان خواهد داشت.

مقدمه ای در مورد مرکز مشاوره و روانشناسی کودک ؛ بدون تردید همه ی پدران و مادران طالب و راغب به عالی ترین روش های تربیتی و فرزند پروری برای کودکان خود می باشند و درصدند تا شرایط و منابع ضروری را جهت آسایش و آسودگی جسمی و روانی کودکان خود فراهم سازند. هر روزه نظاره گر تماس های تلفنی و یا مراجعه حضوری پدران و مادران به کلینیک ها و مراکز مشاوره و روانشناسی کودک می باشیم که از نگرانی های فکری شان و یا مسائل و دشواری هایی که در ارتباط با کودکانشان دارند حرف می زنند و طالب و مشتاق به راه و روش هایی جهت برطرف کردن و حل این نوع مسائل و طریقه ی رفتار درخور و صحیح با کودکانشان هستند.

بهترین روانشناس کودک در تهران در این مرکز مشاوره و روانشناسی کودک قادرند اطلاعات و بینش کامل و ضروری را در حوزه های تربیتی و فرزند پروری ، روش های آموزشی ، نحوه رفتار درخور و صحیح دربرابر برخوردها و اعمال بچه ها و نیز داده ها و معلومات الزامی را در مورد احتیاجات رشدی و تکاملی بچه ها در دوره ی سنی متفاوت را در اختیار پدران و مادران قرار دهند تا آنان قادر باشند مطلوب ترین و صحیح ترین رفتار را در مقابل اعمال و برخوردهای مشکل ساز کودکانشان داشته باشند.

پرسش های رایج از روانشناسان کودک و مرکز مشاوره و روانشناسی کودک

  • علت و منشا دروغگویی در کودکان چیست؟
  • با حسادت کودکان در ارتباط با سایر اعضای خانواده چه برخوردی داشته باشیم؟
  • به پرسش ها و کنجکاوی های کودکان درمورد مسائل جنسی چطور جواب دهیم؟
  • آیا تحرک و فعالیت زیاد بچه ها را می توان نشانه ی بیش فعالی دانست؟
  • چطور قادریم سرمشق خوبی برای کودکان خویش باشیم؟
  • چطور فرزندان خود را به اعمال بد و نامناسب خود آگاه کنیم؟
  • نحوه ی تنبیه بچه ها به صورت باید انجام گیرد؟
  • دربرابر لجبازی و پافشاری نامعقول کودکان چگونه رفتار کنیم؟

برخی دیگر از سوالات از مرکز مشاوره و روانشناسی کودک

  • علت پرت کردن و یا شکستن وسایل بازی توسط کودک چیست؟
  • چه مقطع سنی جهت آغاز آموزش به کودکان بهتر است؟
  • جدایی و متارکه ی پدر و مادر را به چه طریق و شیوه ای برای کودکان تشریح کنیم؟
  • چرا شماری از بچه ها از مدرسه رفتن و یا مهد کودک فراری هستند؟
  • آیا بایستی به همه ی درخواست های بچه ها پاسخ مثبت دهیم؟
  • فعالیت ها و آموزش های ضرری هر رده ی سنی چیست؟
  • عکس العمل و برخورد صحیح والدین در برابر ترس کودکان چگونه است؟
  • بی برنامگی و ناسازگاری والدین در روش های تربیتی و آموزشی بچه ها چه تاثیری بر آنان خواهد گذاشت؟

بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی کودک

یک روانشناس کودک خوب ابتدا از سن ، جنسیت و از کمبودها و نارسایی های فیزیکی و یا روحی و روانی کودک اطلاعات لازم را کسب می نماید. رابطه ی پدر و مادر را با کودک بررسی و ارزیابی می نماید. از انتقادات و ایرادات پدر و مادر نسبت به کودک لیستی را فراهم می کند. یک روان شناس حاذق می بایست بفهمد که علت برخوردها و رفتارهای بد و نامناسب بچه ها چیست و از چه چیزی نشات می گیرد.

مرکز مشاوره و روانشناسی کودک ؛ آنگاه  روان شناسان سفارشات و تذکرات ضروری را برای سلامت و پیشرفت شرایط و جو زندگی کودک ، طریقه ی تربیت و تعلیم او ، چگونگی رابطه ی عاطفی و احساسی با او ، نحوه صحبت کردن با توجه به سن بچه ها و پیغام های آگاه کننده و درخواست های درخوری که حس امنیت و آسایش بچه ها را برهم نزند را به پدران و مادران آموزش و عرضه می نماید. یک روانشناس حاذق و خوب ، فنون و شیوه های مطلوبی را به پدران و مادران یاد می دهد که به بهبود رفتار مناسب در بچه ها ، از بین بردن رفتارها و برخوردهای ناخوشایند و بد در آنان و یا ایجاد گام به گام رفتارها و اعمال به خصوصی در بچه ها منتهی می گردد.

اهمیت مشاوره و روانشناسی کودک در مرکز مشاوره و روانشناسی کودک

دوره ی کودکی دوره ی صورت پذیری هویت ، شخصیت و پدید آمدن خلقیات و عادت های گوناگون و جلوگیری از ظهور و ایجاد مشکلات جسمی و روانی در سال های آتی زندگی کودکان است. این دوره زمان فعالیت و تحرک و بازی و کنجکاوی و مهم ترین مقطع سنی جهت شکل گیری و تکامل شخصیت بچه هاست.

از این رو بی تفاوتی و بی اعتنایی پدران و مادران به دوره ی خردسالی و روش های صحیح آموزشی و  فرزند پروری ، تاثیرات غیر قابل جبرابی را در سال های آتی زندگی بچه ها خواهد داشت. برخوردها و رفتارهایی نظیری عصبانیت و خشونت ، لجبازی ، ترس ، حسادت ، دعوا و کتک کاری های مداوم عکس العمل ها و رفتارهای صحیحی را می طلبد که می بایست پدران و مادران به یاری مشاوره روان شناسان آن ها را یاد بگیرند. برای هماهنگی جهت حضور مرکز مشاوره و روانشناسی کودک با ما تماس بگیرید. ۷۷۱۳۵۱۲۷ – ۲۲۷۹۶۳۹۷