مزوتراپی یک متد درمانی به صورت تزریقی می باشد که در سراسر جهان استفاده هایی درمانی فراوانی در زمینه های زیبایی و غیر زیبایی و پزشکی دارد.

در حقیقت در این  نوع شیوه ی درمانی شماری از داروهای تجویزی نظیر انواع ویتامین ها و مواد معدنی ، آنزیم ها ، عصاره های گیاهی ، آنتی بیوتیک ها و ترکیبات هورمونی با استفاده از سوزن ها و دستگاه های مخصوص مزوتراپی بدون درد و در دوز پایین و به صورت مکرر و در فواصل زمانی منظمی به موضع و اندام و بافت مورد هدف تزریق می گردد.

کاربردهای رایج روش مزوتراپی

  • اولین کاربرد مزوتراپی برخورداری از پوستی زیبا و شاداب و جوان

در عصر حاضر متدهای درمانی زیبایی متفاوتی جهت رفع و برطرف سازی پیری و چروک های پوست و جوان سازی آن وجود دارد. در این بین مزوتراپی نیز یکی از تکنیک ها و متدهای اثربخش و مفید جهت برطرف ساختن افتادگی پوست ، پیری پوست ، لیفتینگ صورت و ایجاد پوستی پرطراوات و جوان می باشد. در این شیوه با به کارگیری سوزن های کوچک و ظریفی ، دوز اندکی از ترکیبات هیالورونیک اسید که شامل انواع مواد معدنی و ویتامین ها و دیگر فاکتورهای فعال در پیرامون موضع مورد هدف پوست تزریق می گردد. مزوتراپی پوست صورت و بدن با مقاصد گوناگونی انجام می شود و جهت هرکدام از موارد درمانی ، داروها و مواد ترکیبی خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این متد درمانی جهت کشیدن پوست صورت ، رفع افتادگی پلک ها ، برطرف سازی انواع لک های پوستی ، رفع جای جوش و زخم و سوختگی و آسیب های پوستی هم کاربرد وسیعی دارد.

  • دومین کاربرد مزوتراپی رفع تجمع چربی بافت ها و چاقی موضعی اندام های بدن

در این متد درمانی به موضع و بافت مورد نظر که یاخته های دربرگیرنده ی چربی زیرجلدی می باشند ترکیبات دارویی خاصی تزریق می گردد که در حاصل و پایان آن یاخته های چربی تجزیه و رها می شوند و به تدریج و در فواصل درمانی منظمی محو و نابود می شوند. پس از این فرایند یاخته های کهنه و مرده توسط گردش خون از روده و کلیه ها از بدن خارج می گردد. شایان ذکر است که نتایج مزوتراپی در این مورد دوره ای و تقریبی می باشد.

  • سومین کاربرد مزوتراپی رفع سیاهی و کبودی اطراف چشم ، پف زیر چشم و برجستگی زیرچانه

در این شیوه داروها و ترکیبات خاصی توسط سوزن های کوچک و باریکی که تا مرکز دو تا چهار میلی لیتری پوست رسوخ می کنند به کار گرفته می شود و به موضع مورد هدف تزریق می گردد. غالباً تیرگی و پف زیر چشم و برجستگی زیر چانه و گلو طی ۴ تا ۵ جلسه درمانی برطرف می گردد.

  • چهارمین کاربرد مزوتراپی رفع ریزش مو و تقویت مو

جهت برطرف ساختن ریزش مو با استفاده از روش مزوتراپی ، محلول های دارویی که در برگیرنده ی نوع بخصوصی از شماری از ماده های شیمیایی ، ویتامین ها و عصاره های گیاهی و مواد معدنی ، آمینواسیدها ، کوآنزیم ها در مقادیر فراخور با احتیاج فرد متقاضی تنظیم و موضع مورد نظر تزریق می گردد. این متد درمانی اندک اندک میزان هورمون ها را تراز کرده این امر موجب رشد و بهبودی موهای تازه ، قطور و سالم می شود. توجه داشته باشید در صورتی که علت ریزش مو مسائل هورمونی می باشد ، متد درمانی مزوتراپی فقط یک شیوه ی مکمل و تکمیلی تاثیرگذار و مفید در کنار دیگر شیوه های بهبود دهنده و کاشت مو به حساب می آید ولی اگر دلیل ریزش مو برنامه تغذیه ای نادرست و ناسازگار و یا جراحی هایی نظیر روده است متدهای درمانی مزوتراپی جهت رشد و ترمیم موها و پیشگیری از تاسی و یا کم پشتی موها گزینه ی خوب و کارآمدی خواهد بود.

  • پنجمین کاربرد مزوتراپی تسکین درد

مزوتراپی یک شیوه ی درمانی موثر جهت تسلی و کاستن دردهایی نظیر دردهای متاثر از صدمات ورزشی ، میگرن ، درد کمر و گردن ، دردهای ماهیچه ای و اسکلتی ، التهابات پوستی و دردهای روماتیسمی به حساب می آید.

شایان ذکر است با نظر به اهداف درمانی مزوتراپی ، تعداد جلسات مراجعه جهت اثربخشی آن متفاوت می باشد. به طور کلی مزوتراپی در همه ی اهداف درمانی یک شیوه ی غیر دائمی و مقطعی می باشد که به منظور حفظ نتایج و فواید درمانی آن می بایست به طور مجدد انجام شود. علاوه بر این ها ، روند اثرگذاری و خطرات و عوارض جانبی مزوتراپی در همه ی بیماران مشابه و یکسان نخواهد بود.

ژل مزوتراپی – مزوژل