امکاناتی که پیشرفتهای تکنولوژی در اختیار انسانها قرار داده است یکی از بزرگترین فرصتهای دنیای کسب و کار امروزی است.

به کار بردن بلوتوث و وای فای برای فرستادن پیامهای تبلیغاتی را بازاریابی نزدیک یا مجاورتی می نامند. در این روش ما پیام تبلیغاتی خود را به گوشی و تبلت افراد یا مشتریهایی که در نزدیکی محل کسب و کار یا زندگی ما هستند می فرستیم. تعداد زیادی از کسب و کارها از تکنیک بازاریابی مجاورتی یا نزدیک استفاده می کنند و اخبار ، اطلاعات و رویدادهای جدیدی که مربوط به حیطه کاری و کسب و کارشان است به اطلاع مشتریان خود می رساند. شاید بخش جذاب بازاریابی مجاورتی این باشد که مشتریان به محض دریافت پیام تبلیغاتی شما چون در محل حضور دارند می توانند به راحتی به محل کسب و کار شما سر بزنند و محصولات و خدمات شما را از نزدیک ببینند.

استفاده از بازاریابی مجاورتی هم برای شرکتهای بزرگ و هم کوچک می توانند مفید باشد و به خوبی از آن برای پیش بردن اهداف خود استفاده کنند. در ادامه به سودمندی هایی که این روش برای شرکتهای بزرگ و کوچک دارد اشاره می کنیم.

سودمندی بازاریابی مجاورتی برای شرکتهای بزرگ

زمانی که یک شرکت بزرگ و شناخته شده از این روش استفاده می کند برای مخاطبان جذابیت خاصی ایجاد می کند. زمانی که افراد در این محل ها برای تفریح ، خرید یا تماشای فیلم و تئاتر حضور دارند و پیامهای تبلیغاتی این شرکتها را دریافت می کنند احساسات خوبی را در آنها تحریک می کند و هیجان بیشتری در آنها ایجاد می کند که می تواند مشتریان جدید و بیشتری را برای این شرکتها در پی داشته باشد.

سودمندی بازاریابی مجاورتی برای شرکتهای کوچک

شرکتهای کوچک قادرند از بازاریابی مجاورتی برای معرفی و ارائه خدمات خود استفاده کنند. تجربه نشان داده است بازاریابی مجاورتی برای شرکتهای کوچک سودآور بوده است. زیرا توانسته افرادی را که در محل حضور داشته اند برای بازدید یا خرید به محل کسب و کار آنها سوق دهد.

سایر سودمندی های بازاریابی مجاورتی

یکی از مهم ترین سودمندی های بازاریابی مجاورتی این است که شما می توانید واکنش های مشتریان و مصرف کنندگان را ردیابی کنید. از آنجایی که مشتریان و مخاطبان شما در محدوده بازاریابی شما هستند این امکان وجود دارد که رفتار آنها را بهتر ردیابی کنید. می توانید شاهد این باشید که به محض دریافت پیام تبلیغاتی شما زمانی که در مجاورت فروشگاه یا محل فعالیت شما هستند چه واکنشی نشان می دهند ؟ آیا در بخشهای مختلفی که برای ورودی یا در مسیر فروشگاه خود طراحی کرده اید رفتارهای مشابه دارند ؟

کدام قسمت از مسیر فروشگاه شما برایشان جذاب است و می تواند آنها را به سمت فروشگاهتان سوق دهد ؟ پاسخ همه این سوالهای جالب را می توانید از طریق بازاریابی مجاورتی به خوبی به دست آورید. زیرا امکاناتی به دوربین ها به شما کمک خواهند کرد تا واکنش مخاطبان خود را ثبت کنید. علاوه بر دوربین ها ، سیستم هایی بر روی تلفن همراه نصب است که می توانید واکنش مخاطبان خود را با استفاده از آن روشها چک کنید.

بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی ، تجربه بازاریابها به ویژه بازاریابهای خارجی نشان داده است استفاده از بازاریابی مجاورتی در محل هایی مانند بانک ها ، فرودگاه ها ، هتل ها ، رستوران ها ، محلهایی که افراد برای تفریح یا گذران وقت خود در آنجا جمع می شوند  بهترین مکان ها برای پیاده کردن روش بازاریابی مجاورتی است.

به طور کلی ، بازاریابی مجاورتی یک بازاریابی جدید و نوپاست. با اینکه چند سالی است از این روش در بازاریابی استفاده می شود ولی باز هم یک استراتژی نو ظهور محسوب می شود. با استفاده از بازاریابی مجاورتی ، بازاریابها می توانند با توجه به واکنشهای مصرف کنندگان تصمیم درست را بگیرند.

برای آگاهی بیشتر در مورد مشاوره بازاریابی اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post بازاریابی با بلوتوث و وای فای appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.