هم اکنون حضور در کانالها و فضاهای اجتماعی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیش از هر زمان دیگری لازم است.

اگر قصد دارید در دسترس و معرض رویت بوده و با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید لازم است یک حساب کاربری و پروفایل مناسب در شبکه های اجتماعی طراحی کنید. شما باید تصویر پروفایل خود را به عنوان اولین چیزی ببینید که برند شما را در ذهن مخاطبانتان تداعی می کند. در این مقاله به مواردی که در طراحی پروفایل کسب و کارتان باید دقت کنید می پردازیم.

یک) نام کامل شخصی

لازم است نام کامل شخصی خود را در پروفایلتان قرار دهید. زمانی که شما نام کامل خود را در پروفایلتان قرار می دهید علاوه بر اینکه معرف کامل شماست ، اعتماد مخاطبان را نیز نسبت به شما بیشتر می کند و شانس شما را برای اینکه کاربران بیشتری به صفحه شما سر بزنند بالا می برد. به ویژه اگر نام کاربری شما همان نام شخصیتان هست حتماً باید نام کاربری را نیز به نام شخصی خود انتخاب کنید تا در زمان سرچ کردن نیز زودتر پیدا شود.

دو) عکس

درباره اینکه چه نوع عکسهایی را برای پروفایلهای خود انتخاب کنیم عقاید بسیار زیادی وجود دارد. اگر به شبکه های اجتماعی نگاه کنید خواهید دید که افرادی که دارای کسب و کار هستند در برخی از موارد عکس شخصی خود را قرار داده اند و در برخی از موارد نیز نام یا لوگوی برند خود را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کرده اند. اگر کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده اید بهتر است تصویر خود را در پروفایلتان قرار دهید. زیرا کاربران در این حالت بیشتر تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند. نکته مهم در اینجاست که اگر یک عکس را برای پروفایل خود انتخاب کرده اید باید در تمامی شبکه های اجتماعی همان عکس را قرار دهید.

سه) قرار دادن آدرس سایت

برخی از افراد تمایل دارند از هر فرصتی برای نمایش دادن آدرس سایتشان استفاده کنند. پروفایل شبکه های اجتماعی برای این کار چندان مناسب نیستند. بهتر است در موقعیتهای مناسب دیگری این آدرس را قرار دهید. به عنوان مثال اگر عضو یک شبکه اجتماعی هستید که در آن محل قرار دادن لینک سایت شخصی وجود دارد سعی کنید لینک را در این قسمتهای تعیین شده درج کنید.

چهار) خلاصه زندگینامه

سعی کنید خلاصه ای از زندگینامه خود را در پروفایلتان بنویسید. اگر در حد یک یا دو جمله باشد بسیار مناسب است. زیرا از این طریق مردم با کسب و کار شما آشنا می شوند. حتماً از کلماتی استفاده کنید که به روشنی و وضوح شما را به دیگران معرفی می کند. آنچه که لازم گفته شود این است که شما و شرکتتان چه محصول یا خدماتی را به آنها ارائه می دهید. لازم است تأکید کنیم که این بخش بسیار مهم است. حتماً سعی کنید این قسمت را در کنار سایر مشخصات خود داشته باشید.

پنج) علاقه مندیهای خود را بنویسید

اگر در پروفایلتان علاقه مندیهای خود را بنویسید می توانید به راحتی اعتماد دیگران را نسبت به خود جلب کنید. در پروفایل خود علاقه مندیهایی مانند ورزش ، فیلم ، موسیقی ، کتاب و غذاها را بنویسید. این نوشته به شما کمک می کند به مخاطبان خود نزدیکتر شده و با آنها احساس صمیمت کنید. همچنین این احساس صمیمیت یک احساس دو طرفه است و موجب می شود مخاطبان شما اینطور حس کنند که بخشی از زندگی شما هستند.

شش) در نظر گرفتن علاقه مندی مخاطبان

سعی کنید ابتدا مخاطبان خود را بشناسید و سپس بر اساس سلیقه ، گروه سنی و خواسته های آنها پروفایل خود را طراحی کنید. با توجه به اینکه کسب و کار شما چیست ؟ هویت شما چیست ؟ و خواسته مخاطبانتان چیست ؟ باید پروفایل مناسب طراحی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه گردد.