۷ ماده و ترکیب کلیدی و مغذی برای جوان سازی پوست عبارتند از:

آنتی اکسیدان ها برای جوان سازی پوست

آنتی اکسیدان ها جهت کاهش و پیشگیری از صدمات رادیکال های آزاد موثر و سومند می باشند. شما قادرید آنتی اکسیدان ها را از انواع خوراک ها به ویژه سبزیجات رنگی و میوه هایی نظیر زردآلو ، توت فرنگی ، گوجه فرنگی ، نارنگی ، سیب زمینی شیرین ، چای سبز ، چغندر ، کدو و حبوباتی نظیر لوبیا دریافت کنید. یکی از آنتی اکسیدان های مهم و اصلی در بدن کوآنزیم Q10 می باشد که با افزایش سن در بدن کاهش می یابد. این ماده در کارکرد سلول ها و انرژی تاثیر زیادی دارد. شما قادرید این آنتی اکسیدان را در قسمت های گوشتی نظیر کبد ، مرغ ، بیشتر حبوبات و دانه ها و ماهی هایی نظیر ماهی تن و ماهی قزل آلا دریافت کنید. این آنزیم به کاهش چین و چروک و علایم پیری پوست مدد می رساند.

اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ برای جوان سازی پوست

اسیدهای چرب ضروری امگا۳ و امگا۶ بخشی از چربی های ضروری می باشند که سبب به وجود آمدن روغن های طبیعی پوست و کاهش و رفع لکه ها و خشکی پوست می شوند. شما قادرید این اسیدهای چرب را در ماهی های خال ، ساردین قزل آلا و دانه های کتان ، گردو و روغن زیتون دریافت نمایید.

آب ، نوشیدنی برای جوان سازی پوست

یکی از موثرترین و عالی ترین راهکارها جهت داشتن پوستی جوان و شاداب ، نوشیدن آب می باشد. آب پوست را نرم و مرطوب می کند و سبب می شود تا چین و چروک های ظریف پوست صورت تا حدودی پنهان و به چشم نیاید. آشامیدن آب به سلول ها مدد می رساند تا مواد سمی و سموم از بدن رفع شده و به گردش خون در بدن مدد خواهد رساند که سبب طراوات و شادابی و جوان سازی پوست می شود.

سلنیم برای جوان سازی پوست

سلنیم که یک ماده ی معدنی است پوست شما را از سلول های که سبب تجمع رادیکال های آزاد در بدن می شوند ، محفوظ نگه می دارد. رادیکال های آزاد سبب ایجاد چین و چروک ، پیری و خشکی پوست و صدمه به بافت ها و تعدادی دیگری از عارضه ها خواهد شد. شما قادرید که این ماده ی معدنی را در میگو ، ماهی تن و سالمون ، آجیل ها ، گوشت بره ، قارچ دکمه ای جذب نمایید. ماکارونی و گندم ، بوقلمون ، صدف ، خرچنگ ، ساردین هم از سلنیم برخوردارند.

ویتامین E  برای جوان سازی پوست

ویتامین  E یکی از آنتی اکسیدان هایی می باشد که پوست شما را از صدمات و ملتهب شدن توسط نور خورشید رهایی می بخشد. ویتامین E را در دانه ها و روغن های گیاهی ، آجیل ها ، سبزیجات برگ دار ، زیتون ، مارچوبه می توان پیدا کرد.

ویتامین A برای جوان سازی پوست

همه ی افراد از داشتن پوستی پوسته پوسته شده و خشک بیزارند. از این رو اکنون یک هویج ، پرتقال و یا کمی نخود سیاه میل کنید. شما قادرید این ویتامین را در تخم مرغ ، خوراک های کم چرب ، سبزیجات برگ دار نیز بیابید. زمانی که از یک ماده و ترکیب جوان سازی پوست دربردانده ی این ویتامین بهره می گیرید ، لکه های قهوه ای و چین و چروک های پوستتان کاهش می یابد.

ویتامین C برای جوان سازی پوست

اشعه های مضر نور خورشید برای پوست زیان بار خواهند بود. ویتامین C تاثیرات زیان بخش این اشعه ها را بر روی الاستین و کلاژن که جهت بهبود و استحکام پوست ضروری هستند را بی اثر و غیر فعال می سازد و به جوان سازی پوست شما مدد می رساند. شما قادرید این ماده را در کیوی ، مرکبات ، فلفل قرمز ، بروکلی و … پیدا کنید.

 در پایان شایان ذکر است که همه ی سفارشات و پیشنهادات طبیعی غذایی و یا دارویی در همه ی اشخاص نتیجه بخش و تاثیرگذار نخواهد بود و یا امکان دارد در شماری از افراد سبب به وجود آمدن عارضه و یا حساسیت گردد ، بنابراین حتماً جهت درمان پوستی به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او مشورت بگیرید.