به منظور دستیابی به موفقیت و پیروزی در بازاریابی و فروش ملزومات و تجهیزات پزشکی می بایست میان الزامات قانونی ، حستسیت و کیفیت و بالا بردن میزان درآمد و سود محصولات اعتدال ایجاد نمود.

تفاوتی ندارد که شما بر روی وسایل و ابزار کمکی زوم کرده باشید و یا لوازم و وسایل تخصصی پزشکی ، یک طرح و استراتژی بازاریابی قدرتمند قادر است به راحتی به سیر صعودی میزان درآمد و موفقیت در فروش و اعتبار و شهرت برند شما منتهی گردد.

جهت دریافت خدمات مشاوره در مورد بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی با شماره تلفن ۷۷۶۵۵۸۱۰ تماس حاصل نمایید.

نکات طلایی در بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی :

اولین نکته در مورد آموزش بازاریابی تجهیزات پزشکی ؛ تمرکز بر روی تصمیم گیرندگان

کمپانی ها و کارخانه های تولیدکننده وسایل و ابزار کمکی و تخصصی پزشکی معمولاًر کالاها و فرآورده های خود را به طور مستقیم به استفاده کنندگان ، پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستان ها ، ارائه و به فروش می رسانند. مقصود اصلی این است که برای نمونه ، یک پزشک یا جراح از وسایل و ابزاری که در طی جراحی و عمل خود از آن ها استفاده می نماید خشنودی و رضایت لازم را داشته باشد و این موجب می شود که این جراح از یک برند خوب در همه ی جراحی های خود بهره ببرد. بازاریابی دستگاه های بیمارستانی در انتخاب لوازم و وسایل کمکی و تخصصی پزشکی به این طریق عمل می کنند که ملزومات پزشکی باید پیش از استفاده تایید گردد و به علاوه نرخ و قیمت کالاها و وسایل هم به وسیله ی بیمارستان مورد گفت و گو قرار گیرد.

کمپانی ها و کارخانه های تولیدکننده ملزومات پزشکی می بایست تعاملات خود را هم با جراحان و پزشکان جهت پیشنهاد و معرفی برند و مارک آنان به منظور استفاده بیمارستانی و بیماران و هم با تشکیلات انتخاب و خرید بیمارستان ها که تصمیم گیرندگان نهایی انتخاب و خرید ملزومات پزشکی مورد نیاز هستند را اصلاح و ارتقا دهند. این نکته نخستین و اصلی ترین فعالیت در زمینه بازاریابی و فروش وسایل و لوازم کمکی و تخصصی پزشکی است.

بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

دومین نکته در مورد آموزش بازاریابی تجهیزات پزشکی ؛ برنامه ریزی جهت سیکل فروش طولانی مدت

در بازاریابی و فروش مازومات پزشکی باید ارتباطات خود را به شکل مراجعه حضوری و تماس های تلفنی طرح ریزی نمایید. در فروش وسایل و ابزار پزشکی بعضی مواقع باید چندین مرتبه مراجعه حضوری و تماس تلفنی انجام گیرد تا مسئولان خرید و یا پزشکان شما را به گفت و گو بپذیرند. ولی این پروسه ی خسته کننده و دشوار یک مزیت درازمدت دارد و آن این است که مسئولان خرید و پزشکان غالباً به مدت چندین سال از یک برند و مارک وسایل و لوازم پزشکی جهت معالجه بیماران بهره می گیرند. در صورتی که حتی کالاها و فرآورده های شما یک مارک و برند معتبر و معروف در بازار است باید اطمینان مسئولان خرید و پزشکان را به محصولات خود جذب کنید.

سومین نکته در مورد بازاریابی تجهیزات پزشکی ؛ مدد به مسئولان و پزشکان جهت یادگیری درباره تجهیزات تخصصی پزشکی

مسئولان خرید و پزشکان را به شرکت خود دعوت کنید. با این اقدام قادرید از مجال و زمان لازم جهت عرضه اطلاعات علمی و عملی درباره ی ملزومات پزشکی تان برخوردار شوید. مسئولان خرید و پزشکان معمولاً در انتخاب و خرید تجهیزات پزشکی به کیفیت و ابتکار حرفه ای در این وسایل و لوازم دقت خاصی خواهند داشت. مسلماً در این زمینه نرخ و قیمت محصولات را هم نباید نادیده گرفت.

چهارمین نکته در مورد آموزش بازاریابی تجهیزات پزشکی ؛ تمرکز بر روی بازارهای امیدبخش

به مولفه هایی نظیر افزایش جمعیت و شمار پزشکان و مراکز درمانی یک ناحیه و یا یک شهر توجه داشته باشید و نخست فعالیت های فروش و بازاریابی خود را در این حیطه معطوف سازید. از دیگر روش ها و سیاست های بازاریابی و فروش ملزومات پزشکی تمرکز بر روی نواحی می باشد که دیگر رقیبان شما از تلاش و فعالیت کمتری در آن ها برخوردارند ، زیرا موجب می شود تا از سهم بازار بیشتری برخوردار شوید.

پنجمین نکته در مورد مشاوره بازاریابی تجهیزات پزشکی ؛ استفاده از شرکت های پخش کننده معتبر تجهیزات پزشکی

تولیدکنندگان ملزومات پزشکی و یا کمپانی های واردکننده تجهیزات پزشکی به منظور بازاریابی و فروش محصولات خود می بایست از کمپانی ها و کارتل های توزیع کننده معروف و معتبر بهره بگیرند. در انتخاب این کمپانی ها توجه زیادی به فاکتورهایی نظیر پتانسیل بازاریابی و فروش آنان ، سابقه و پیشینه ، شهرت و اعتبار آنان  داشته باشید.

بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی

ششمین اولین نکته در مورد فروش تجهیزات پزشکی ؛ مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه

با موسسات خیرخواهانه ای که به بیماران مدد می رسانند مشارکت و همکاری داشته باشید. ملزومات پزشکی خود را قیمت کم و تخفیف های زیاد در دسترس این موسسات قرار داده و ازآنان درخواست نمایید برای شما به طور غیرمستقیم در وب سایت و شبکه های اجتماعی شان تبلیغ نمایند. موضوعات و محتواهایی را در زمینه چگونگی به کارگیری وسایل و ابزار کمکی و تخصصی پزشکی انتشار دهید تا مشکلات بیماران آسان تر برطرف و از بوجود آمدن پیشامد و گرفتاری پیشگیری شود. این کار شمار استفاده کنندگان از کالاها و سایل پزشکی شما را بیشتر و فروش محصولاتتان را بالا می برد.

آخرین مورد آموزش فروش و بازاریابی تجهیزات پزشکی ؛ ارجاع

از نظر مشاوره بازاریابی ، با دادن تخفیف جهت خریدهای آتی و یا اهدای کالاهای قابل استفاده و ارزان قیمت مشتریان را تحریک و ترغیب نمایید تا مجدداً به شما مراجعه نمایند. با عرضه ی کالاها و ملزومات خوب و مناسب و باکیفیت به پزشکان سبب شوید تا آنان استفاده از محصولات برند شما را به بیماران خود توصیه و معرفی نمایند.


موضوع مرتبط : مشاوره بازاریابی کلینیک زیبایی

نظر شما

The post بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.