ممکن است بسیاری اوقات برای فروشندگان پیش بیاید که مشتریان به قیمت محصول شما واکنش نشان دهند و چنین ابراز کنند که قیمت محصولتان بالاست.

در این مواقع ، هر گونه برخورد شما می تواند بر نظر مشتریان تأثیر بگذارد. بنابراین بهتر است مناسب ترین برخورد را داشته باشید. برای اینکه مناسب ترین برخورد را داشته باشید باید چندین سوال مهم از مشتریان بپرسید تا درک آنها از قیمت محصولتان را بهتر متوجه شوید. برای رسیدن به این درک باید چند نکته را بپرسید تا منظور مشتریان را بهتر درک کنید.

یک) از مشتریان بپرسید که به طور مشخص منظورشان از گران بودن محصول چیست ؟ آیا قیمت تعیین شده با ویژگیهای محصول مطابقت ندارد ؟ زیرا با پاسخ این سوال می توانید متوجه شوید آیا مشتری ، کیفیت محصول شما را بسیار پایین تر از قیمت تعیین شده می داند یا اینکه فقط برخی از ویژگی های آن را کم کیفیت تر یا پایین تر ارزیابی می کند. با یافتن پاسخ این سوال می توانید متوجه شوید که آیا واقعاً کیفیت محصول شما پایین تر از قیمت تعیین شده است یا اینکه نتوانسته اید مشتریان را در خصوص این ویژگی قانع کنید و مزیت آن را به خوبی معرفی کنید.

دو) قیمت محصول شما در مقایسه با محصولات مشابه در بازار گران تر است یا نه ؟ بر اساس تجربه مشاور بازاریابی ، اگر مشتری نسبت به اینکه محصول شما در مقایسه با قیمت محصولات مشابه در بازار گران تر است پاسخ مثبت بدهد شما می توانید به این نتیجه برسید که نتوانسته اید در خصوص ارزش هایی که محصول شما نسبت به محصولات رقیبان دارد درک درستی ایجاد کنید.

سه) زمان لازم برای خرید را از مشتریان بپرسید. به مشتریانتان بگویید اگر عجله ای برای خرید محصول مورد نظر ندارند به خودشان فرصت دهند و راجع به محصول فکر کنند. با این فرصت دهی به مشتریان آنها این فرصت را دارند تا راجع به ارزش محصول شما بیاندیشند.

چهار) از مشتریان بپرسید که تنها مشکل آنها فقط قیمت محصول است ؟ زیرا ممکن است کلاً محصول انتخاب شده برای مشتریان محصول مورد نظر یا هدف نباشد. با پرسیدن این سوال به نیاز اصلی مشتریان پی می برید و می توانید آنها را به محصول مناسب تری سوق دهید. در نتیجه مشتریان شما می توانند بهترین خرید را داشته باشند.

پنج) مثالی از خریدهای قبلی برای مشتریان بزنید. می توانید مثالهای مشابه که در فروشگاه شما اتفاق افتاده است را مثال بزنید. به عنوان مثال می توانید به مشتریان بگویید که قبلاً نیز برایتان اتفاق افتاده است که مشتریان ، قیمت محصول را بالاتر بدانند در حالی که پس از خرید بسیار راضی بوده اند. بنابراین با این روش می توانید به نوعی با مشتریانتان احساس همدلی و همدردی کنید و  نشان دهید که نظر آنها اصلاً غیر متعارف نیست و شما کاملاً آنها را درک می کنید ولی ارزش محصول شما متناسب با قیمتی است که برای آن تعیین کرده اید و هماهنگی منطقی بین ارزش کالا و قیمت تعیین شده وجود دارد.

پنج) توضیحات قانع کننده به مشتریان ارائه دهید. می توانید به مشتریانتان بگویید که معمولاً قیمت محصولاتی که کیفیت آنها بالاست بیشتر از دیگر محصولات است. بنابراین با توضیحاتی در خصوص کیفیت و ارزش محصول می توانید مشتریان را قانع کنید که قیمت تعیین شده به هیچ وجه بالاتر از قیمت واقعی آن تعیین نشده است.

شش) فرصت توضیح برای مشتریان فراهم کنید. یعنی ، سعی کنید به مشتریان خود فرصت دهید تا راجع به نظری که به محصول شما دارند توضیح دهند. اگر آنها راجع به نظرشان توضیح دهند می توانید متوجه شوید که احساس و نظر واقعی آنها راجع به محصول شما چیست .

هفت) از مشتریان بپرسید که قیمت محصول را چقدر گران می دانند. اگر تعیین شده را بسیار گران بدانند لازم است توضیحاتی راجع به این نظرشان بدهند و این شما را در شناخت مشتریانتان کمک خواهد کرد.

 

نظر شما

The post بازخورد مناسب نسبت به مشتریانی که قیمت محصول را گران می دانند چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.