استندها سازه های تبلیغاتی هستند که در مکانهایی که خرید درآنها انجام می شود قرار می دهند. در واقع استندها برای معرفی محصول ، آن هم درست در مکانی که خرید اتفاق می افتد بسیار کاربردی هستند.

می توان از این استندها در غرفه های نمایشگاه ها ، همایشها و کنفرانسها ، مرکز و فروشگاه های خرید و مکانهایی از این دست استفاده کرد. می توان استندها را در طرحهای مختلف و متنوعی طراحی کرد. همچنین می توان از مواد اولیه گوناگونی نیز در ساخت آنها استفاده کرد. نکته مهمی که همواره باید به آن توجه کرد این است که ، باید به گونه ای نصب و قرار گیرد که در معرض دید بسیاری از افراد باشد. اگر بتوانیم استندها را به شکل صحیحی طراحی کنیم ، می توانیم هم برای زیبایی از آنها استفاده کنیم و هم اینکه در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی چشمگیری داشته باشیم. استندها را می توان به سه دسته عمده تقسیم بندی کرد:

یک) استندهای تبلیغاتی

این استندها را باید با وضوح بسیار بالایی طراحی کنیم تا بسیاری از افراد از فاصله دور نیز بتوانند آن را ببیند. استندها را باید در محلهای خرید نصب کرد که به آن تبلیغات در نقطه خرید گفته می شود. طراحی یک استند مناسب می تواند نزدیک به ۸۰ درصد خریداران را ترغیب به خرید محصول تبلیغ شده کند.

دو) استندهای نمایشگاه

معمولاً در نمایشگاه ها ، تعداد زیادی استند به چشم می خورد. نمایشگاه ها بهترین مکان برای تبلیغهای شما هستند. استندهای نمایشگاهی ، توانایی این را دارند که کسب و کار شما را به خوبی معرفی کنند. از این استندها در همایشها و کنفرانسها می توان به خوبی استفاده کرد.

سه) استندهای فروشگاه

استندهای فروشگاهی نیز معمولاً هم در داخل و هم درخارج از فروشگاه ها نصب می شوند و می توانند محصولات شما را به خوبی در معرض دید مشتریان قرار دهند. اگر این استندها را در بیرون از فروشگاه قرار دهید افراد بیشتری می توانند آن را ببیند و به داخل فروشگاه شما مراجعه کنند.

یکی از مزیتهایی که استندها دارند این است که می توانید از دو طرف استند استفاده کنید. یعنی بر خلاف بنرها و پوسترها شما می توانید از هر دو طرف آن استفاده کنید. به همین دلیل برای شما به لحاظ بودجه و اقتصادی بودن بسیار مقرون به صرفه هستند.  

یکی از نکات مهمی که در طراحی استند ها باید رعایت شود، نوع و کیفیت چاپ آن است. همانطور که در بنرها و پوستر ها ، کیفیت طراحی و چاپ کاتالوگ بسیار مهم است ، در استندها نیز دقیقاً این مسئله بسیار حائز اهمیت است. اگر طراحی خوبی داشته باشید می توانید به راحتی بر مخاطبان خود تأثیر بگذارید. اگر استندی که طراحی می کنید کیفیت لازم را نداشته باشد به جای اینکه اثر مثبت و ترغیب کننده بر ذهن مخاطب شما داشته باشد اثر مخرب بر ذهن آنها دارد. در واقع استند بی کیفیت می تواند تداعی کننده یک محصول بی کیفیت نیز باشد.

برای اینکه بتوانید یک استند خوب طراحی کنید توصیه می کنیم حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

یک) اندازه استند

استندهای ۳۰ در ۴۰ سانت ، مناسب برای نصب بر روی میز هستند. استندهای  ۶۰ در ۱۷۰ و ۹۰ در ۲۰۰ نیز اندازه استندهایی هستند که می توانید بنا بر نوع استفاده خود ، یکی از آنها را طراحی کرده و استفاده کنید.

دو) وضوح استند

بهتر است کمترین وضوحی که برای استند خود در نظر می گیرید ۱۲۰ مگاپیکسل و بیشترین آن نیز ۱۵۰ مگاپیکسل باشد.

سه) دقت در رنگ

حتماً در طراحی خود به نوع رنگی که انتخاب می کنید توجه کنید. سعی کنید رنگ شما متناسب با موضوعتان باشد و در عین حال ، از رنگهای با کیفیت در چاپ استفاده کنید.

چهار) تعیین اندازه حاشیه مناسب

حتماً برای استند خود یک حاشیه در نظر بگیرید. حاشیه علاوه بر اینکه مطالب شما را مرتب نشان می دهد بلکه در صورتی که گوشه ای از آن آسیب ببیند ، باز هم اصل مطلب شما آسیب نمی بیند.


موضوعات مرتبط :

طراحی جاکاتالوگی یا محل قرارگیری کاتالوگ

طراحی استند و بنر

تمایز در موارد استفاده و طراحی بنر و پوستر