انواع چین و چروک و بهترین روش درمان چین و چروک موضوع این مطلب آموزشی برای افرادی است که بدنبال بهترین روش از بین بردن چین و چروک های پوست صورت هستند.

مقدمه ای در مورد چین و چروک پوست

با بالا رفتن سن مقدار بافت چربی پوست و قسمت های مختلف صورت کاسته شده و پوست نازک می شود. از این رو پوست دچار افتادگی و شلی شده و چین و چروک هایی بر روی پوست ظاهر می شوند. کم شدن میزان تحریک و تولید کلاژن و خشکی و کم آبی پوست هم از دیگر فاکتورهای به وجود آورنده ی چین و چروک های پوستی هستند. ولی فاکتورهایی نیز هستند که در کنار این موارد به افزایش چین و چروک پوستی سرعت می بخشند نظیر؛ استعمال سیگار و مواد مخدر و فرآورده های الکلی ، نداشتن خواب کافی و مناسب ، نداشتن برنامه غذایی سالم ، کاهش استفاده از پروتئین و ویتامین ها و مواد معدنی ، کم آبی. (برای جوان سازی پوست چه بخوریم؟)

امروزه متدها و شیوه های درمانی فراوانی یافت می شود که به مدد آن ها می توان پروسه ی پیری را مهار و به عقب انداخت. استفاده از کرم ها و ماسک های ضد چین و چروک و دیگر فرآورده های دارویی و بهداشتی ضد پیری اولین قدم در پروسه ی کاهش و از بین بردن چین و چروک های پوستی است ولی توصیه می شود جهت کسب عالی ترین نتایج و تاثیرات ، بهبودی و معالجه را با نظر به نوع چین و چروک ها و سن و سال خود دنبال کنید.

خطوط و چین و چروک های ریز و ظریف :

این نوع از خطوط و چروک ها شدت و عمق بسیاری ندارند و بعد از طی سنین ۳۰ سالگی در افراد ، اندک اندک در صورت و دیگر نواحی بدن ظاهر می شوند. در این میان کسانی که زیاد در معرض اشعه ی مستقیم خورشید قرار گرفته اند ، ممکن است این چین و چروک ها را پیش از سنین ۳۰ سالگی هم رویت نمایند.

بهترین روش درمان چین و چروک های ریز و ظریف :

  • سعی کنید مدت زمان محدودی در مقابل اشعه ی مستقیم آفتاب قرار بگیرید و هنگام خروج از خانه از کرم ها و لوسیون های ضدآفتاب مناسب پوست خود بهره بگیرید.
  • مصرف لوسیون ها و کرم های آبرسان و مرطوب کننده هم به پر شدگی چین و چروک ها و خطوط ریز و ظریف صورت مدد می رساند.
  • به کارگیری مواد دربردارنده ی اسیدآلفاهیدروکسی پروسه ی لایه برداری سطحی پوست و رفع چروک های ریز را تسریع می بخشد.
  • از میوها و سبزیجات تازه دارای ترکیبات آنتی اکسیدان استفاده نمایید چرا که این مواد طبیعی دارای خاصیت آبرسانی و ضدپیری هستند.
  • با توصیه پزشک متخصص از کرم ها و لوسیون های درمانی ضد چین و چروک و آنتی لیفتینگ جهت پیشگیری بهره بگیرید.

چین و چروک های الاستیک دائمی :

در صورتی که نسبت به معالجه و بهبودی چین و چروک های ریز و ظریف سهل انگاری و بی توجه باشید  ، در دراز مدت بیشتر و شدیدتر خواهند شد. این چین و چروک های خشن و ناخوشایند در اغلب حالات در نواحی بالایی لب ها ، گونه ها ، چشم و گردن ظاهر می شوند.

بهترین روش درمان چین و چروک های الاستیک :

  • تا جای ممکن از قرارگیری در معرض اشعه ی خورشید بپرهیزید و زمانی که بیرون از منزل هستید از لوسیون و کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود بهره بگیرید.
  • از استعمال دخانیات و سیگار بپرهیزید.
  • با مدد مواد مرطوب کننده و آبرسان های حاوی هیالورونیک اسید ، رتینول ، پپتید و ویتامین ها می باشند می توانید پروسه ی پرکنندگی چروک ها و آبرسانی پوست را کنترل کنید. این مواد موجب تحریک و ساخت کلاژن شده و پوست را صاف و چین و چروک ها را کاهش می دهند.
  • علاوه بر روش های فوق ، جهت بالا بردن میزان ساخت و بازسازی سلول های تازه و کاهش میزان چین و چروک می توانید از روش های درمانی لیزر و لایه برداری هم استفاده کنید.

چین و چروک های فعال :

حرکت و تحریک ماهیچه ای پیوسته و تکراری سبب ظاهر شدن چین و چروک بر روی پوست می شود. از این رو نظر به اینکه ماهیچه های صورت هم به گونه ی مداوم جهت ابراز احساسات گوناگون دچار تغییر حالات می شوند ، در نتیجه با افزایش سن ، سبب به وجود آمدن چین و چروک بر روی پوست می شوند که بیشتر در قسمت های دور لب ، اطراف چشم و پیشانی به چشم می آیند.

بهترین روش درمان چین و چروک های فعال :

  • توصیه می شود تا جای ممکن در زمان بیان احساسات نظیر خنده و اخم و … ماهیچه های کمی را در صورت درگیر نمایید.
  • استفاده از روش درمانی بوتاکس ( مصپورت ، دیسپورت ) متد درمانی مناسب و عالی جهت برطرف کردن موقتی چین و چروک اطراف چشم و پیشانی است.
  • تزریق هیالورونیک اسید و فیلرهای پرکننده ( ژوویدرم ، رووفیل ، ژل آیدیا ، فیوژن ) جهت اصلاح و بهبود خط خنده.

چین و چروک های غیرفعال :

جاذبه زمین فاکتور اساسی ظاهر شدن چین و چروک و شلی و افتادگی پوست می باشد. با افزایش سن ، نواحی از پوست تحت تاثیر این جاذبه و کشیدگی ، چین و چروک دار و دچار افتادگی می شوند. این چین و چروک ها و افتادگی اغلب در قسمت های بینی و لب و گونه ها قابل مشاهده است.

بهترین روش درمان چین و چروک های غیرفعال :

انجام جراحی لیفت صورت جهت بهبودی و برطرف کردن چین و چروک های غیرفعال و افتادگی پوست گزینه بسیار مفید و کاربردی به حساب می آید.


مطلب آموزشی مرتبط :

بهترین ماسک های طبیعی و خانگی برای رفع جوش و آکنه صورت

ماسک Skincare

بهترین کرم های دور چشم کدامند؟