بسیاری از مردم از اینکه شهرها امروزه بسیار گسترش پیدا کرده و جمعیت زیادی در آن زندگی میکنند کلافه هستند.

مخصوصاً در تهران این کلافگی بیشتر از شهرهای دیگر مشاهده می شود ، چرا که به لحاظ وسعت و جمعیتی که در این شهر وجود دارد ، تهران را به یک شهر شلوغ و پر تردد تبدیل کرده است. شهروندان باید ساعتهای زیادی در ترافیک باشند تا به مقصد خود برسند ، یا اینکه اوقات زیادی را صرف رفتن از محل زندگی تا محل کار خود کنند. با این حال باز هم روز به روز شاهد افزایش جمعیت و مهاجرت مردم برای زندگی یا کار به شهر تهران و شهرهای بزرگ دیگر هستیم.

اینجا یک سوال اساسی پیش می آید که در شهرهای بزرگ و پر تردد چه چیزی وجود دارد که روز به روز بر تعداد جمعیت آنها افزوده می شود ؟ یک پاسخ این است که در شهرهای شلوغ و پرتردد ، بازارها رونق بیشتری دارند. بازارها و کسب و کارها معمولاً در مکانهایی رونق دارند که محل عبور و مرور مردم است و تعداد زیادی از مردم هر روز از آن محل عبور می کنند یا در آنجا زندگی می کنند. به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارها و فروشگاه ها سعی می کنند محل فروشگاه خود را در مرکز شهر یا جایی که تردد مردم در آن زیاد است دایر کنند. بنابراین ، افرادی که به دنبال این هستند که کسب و کار پر رونقی داشته باشند باید محلهایی که تعداد زیادی مردم در آن تردد می کنند را انتخاب کنند.

اما ممکن است مشکلاتی نیز در پیش پای این افراد وجود داشته باشد و آن هم این است که افرادی که تمایل دارند با وسایل شخصی خودشان به محل خرید آنها مراجعه کنند ، با مشکل پارکینگ مواجه شوند و ترجیح دهند از جای دیگری خرید کنند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ، یکی از کارهایی که بسیاری از مشاغل همچون ، صاحبان فروشگاه ها ، رستورانها و فست فودی ها انجام می دهند این است که برای محل کسب و کار خود پارکینگ مناسبی در نظر می گیرند. در برخی از موارد ، قبل از تأسیس یک محل خرید یا رستوان به پارکینگ آن فکر می کنند.

از نظر مشاوره بازاریابی ، این امر در ایران نیز کم کم در حال اجراست و با بسیاری از فروشگاه ها یا غذا خوری و رستورانها یا بازارهایی مواجه می شویم که در آنها محل پارک وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است. می توان نتیجه گرفت ، انتخاب محل مناسب برای دایر کردن کسب و کار یکی از انتخابهای مهم در هر شغلی است.

زیرا اگر محل شما مناسب باشد ، می توانید بازار مورد نظر خود را به راحتی به دست آورید. اما در کنار این ، باید از روشهای خلاقانه ای استفاده کنید که این انتخاب شما برای مشتریان نیز راحت تر شود. به این معنی که همواره مشتریان را در نظر بگیرید و برای رفاه حال آنها و رونق بخشیدن به کسب و کار خود اقدامات مناسبی را انجام دهید. در برخی از اوقات ممکن است شرایط به گونه ای باشد که شما نتوانید در محلهای پر و رفت ، زمین مناسبی برای طراحی پارکینگ برای محل کار و فروشگاه خود ایجاد کنید .

در این گونه مواقع بهتر است بخشهایی از شهر که هم رفت و آمد زیادی در آن هست و هم به انواع وسیله نقلیه همچون اتوبوس ، مترو ، تاکسی و غیره دسترسی آسان و راحتی وجود دارد را انتخاب کنید. تحقیقاتی که در دنیا انجام شده و تحقیقات مشابهی که به تازگی در ایران نیز انجام شده است اهمیت ترافیک و تردد مردم در رونق بخشیدن کسب و کارها و اقتصاد یک محل یا یک شهر را نشان  می دهد. به همین دلیل است که حتی شهرداریها به فکر راه حلهایی برای سهولت رفت و آمد مردم در محلهایی که بازارها و مراکز خرید وجود دارند افتاده اند.

نظر شما

The post رابطه مستقیم میزان رفت و آمد مردم با رونق اقتصادی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.