گاهی شما با مشتریانی برخورد می کنید که برای خرید محصول شما به اندازه کافی قانع نمی شوند.

در این مواقع شما هر تلاشی می کنید باز هم موفق نمی شوید او را قانع کنید که محصول شما دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارد. به طور کلی ، قانع کردن مشتریان کار سختی است اما اگر روش آن را بدانید کاملاً برایتان آسان و عملی خواهد بود. در زیر به چند روش عملی که با استفاده از آنها می توانید مشتریان خود را قانع کنید می پردازیم.

یک) علت قانع نشدن مشتری را پیدا کنید

باور داشته باشید که برای قانع نشدن مشتری شما دلیلی  وجود دارد. پس سعی کنید کشف کنید که چرا مشتری شما قانع نمی شود. اگر بتوانید دلیل عدم قانع شدن آن را پیدا کنید می توانید به راحتی روش قانع کردن آن را نیز پیدا کنید.

دو) از مشتریان سوال بپرسید

از نظر مشاوره بازاریابی ، نباید هرگز تلاش نکنید نظر خودتان را به مشتری تحمیل کنید. فقط اگر از سوی مشتریان نظری مطرح شد که مخالف با نظر شما بود سعی کنید اطلاعات بیشتری از طریق پرسیدن سوال از آنها کسب کنید. این روش موجب می شود آنها کم کم با پاسخ گویی به سوالات شما به این نتیجه برسند که واقعاً در نظرات خود دچار اشتباه شده اند و بدون اینکه شما به طور مستقیم به او بگویید که نظرش درست نیست او خود متوجه نظر نادرست خود می شود و از شما بابت این راهنمایی سپاسگزار خواهد بود. شما حق ندارید هیچ کدام از مشتریان را به قبول نظر خودتان مجبور کنید بلکه باید با روش درست بتوانید مشتری را به این نتیجه برسانید که نظرش نادرست است و پیشنهاد شما برای او بهتر است.

سه) پیشنهاد یک معامله

زمانی که صحبت های شما در مشتریان تأثیری ندارد و آنها را به سمت خرید محصول شما سوق نمی دهد می توانید یک معامله پیشنهاد بدهید و شاهد باشید که چگونه مشتریان از آن استقبال می کنند. به عنوان مثال می توانید به مشتریان پیشنهاد بدهید که محصول مورد نظر شما را بخرند و در صورتی که آن را مصرف کردند و راضی نبودند می توانند حتی شکل مصرف شده آن را به شما پس بدهند. پیشنهاد چنین چیزی هر کسی را ترغیب می کند تا از این پیشنهاد استفاده کند. پس خواهید دید که علاوه بر اینکه آنها به سخنان شما بیشتر اعتماد می کنند بلکه محصول شما را نیز بیشتر می خرند.

چهار) اصلاح نحوه بیان

نحوه بیان شما تا حد زیادی می تواند روی رفتار دیگران تأثیر بگذارد. اگر فکر می کنید حرفهای شما در مشتریان تأثیری ندارد و هرگز نمی توانید با آنها ارتباط خوبی برقرار کنید یا آنها را قانع کنید به لحن بیان خود دقت کنید. شاید حرفهایی که شما می زنید حرفهای درستی هستند ولی از لحن مناسبی برای بیان آن استفاده نمی کنید. سعی کنید همیشه مودبانه و با لحنی منطقی با مشتریان خود صحبت کنید. برخی از فروشندگان یا بازاریابان به اشتباه فکر می کنند که می توانند با الفاظ اغراق آمیز یا با لحن و صدای بلند در مشتریان تأثیر بگذارند در حالی که این لحن آرام و مطمئن شماست که اثر بیشتری بر شنوندگان خواهد گذاشت. همچنین همواره بر مشتریان خود احترام بگذارید و علاوه بر لحن و سخنان احترام آمیز خود ، رفتارهای احترام آمیز نیز داشته باشید.

پنج) پیشنهادها را به صورت بصری نشان دهید

سعی کنید فقط در خصوص محصول یا پیشنهاد خود برای مشتریان توضیح ندهید. بلکه تا جایی که امکان دارد به صورت بصری آنها را با محصول خود آشنا کنید. اگر تصویری از محصول خود دارید نشان دهید. اگر امکان دارد محصول را نشان دهید حتماً این کار را انجام دهید و یا در صورت امکان یک نمونه از آن را به صورت مستقیم به مشتریان بدهید تا از نزدیک آن را مشاهده کنند.

شش) از تجربه دیگران استفاده کنید

اگر افرادی در آنجا هستند که تجربه استفاده از محصول شما را دارند از آنها بخواهید نظر خودشان را بگویند. یا می توانید مشتریان را با مشتریهای قبلی خود آشنا کنید تا آنها راجع به محصول یا خدمات شما از آنها سوال بپرسند. همچنین از افرادی که در زمینه محصول شما تخصص دارند نیز می توانید کمک بگیرید. به عنوان مثال در زمینه مواد اولیه یا مراحل تولید یا کیفیت آن سر رشته یا تخصص دارند کمک بگیرید که ویژگیهای منحصر به فرد و مثبت محصول شما را برای مشتریان بازگو کنند.


موضوع مرتبط :

دلایل عدم خرید مشتریان را بشناسیم !

بازخورد مناسب نسبت به مشتریانی که قیمت محصول را گران می دانند چیست ؟

۵ روش کارساز برای پیشگیری از کنسل کردن خرید توسط مشتریان اینترنتی

واقعیتهای تعجب برانگیز درباره ارتباط فرآیندهای ذهنی مشتریان با قیمت محصولات

راهکارهای افزایش فروش به مشتریان فعلی

مشتریان به کدام دسته از فروشندگان تلفنی بیشتر اعتماد می کنند ؟

با انتخاب روشهای نادرست ، مشتریان را نسبت به خود بدبین نکنید !

روشهای مشتری یابی و فروش پر رونق برای کسب و کارهای تازه تأسیس

با طبقه بندی جنسیتی برای محصولتان ، تعداد مشتریان خود را افزایش دهید

هدف و خدمات باشگاه مشتریان Customer Club چیست؟ چگونه یک باشگاه مشتریان فعال داشته باشیم؟

تکنیکهای قدرتمند برای راهیابی به احساس و ورود به ذهن مشتریان

نظر شما

The post با چه روشهایی می توانیم مشتریان خود را قانع کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.