تبلیغات آنلاین یکی از روشهای جدید تبلیغاتی است که موفقیت خود را به رخ بسیاری کشیده است.

تبلیغات آنلاین علاوه بر اینکه هزینه کمتری نیاز دارد بلکه از اثر گذاری بیشتری نیز برخوردار است. همین امر موجب شده است بسیاری از شرکتها و برندها به این نوع از تبلیغات روی بیاورند. در کنار آن ، بسیاری از سایتهای مشهور نیز هستند که از این فرصت برای درآمد زایی استفاده می کنند. در این میان ، گوگل و فیس بوک جزء سایتهایی هستند که تبلیغات آنلاین را از کف بسیاری از سایتها ربوده اند. این دو سایت با قدرتی که در طراحی تبلیغات و به نمایش گذاشتن آن در سطح وسیع دارند ، روزانه میلیون ها تبلیغات را به نمایش می گذارند و می توانند افراد زیادی را از این تبلیغات آگاه کنند. اما در چند سال گذشته ، تبلیغات آنلاین از دست این دو سایت توسط شرکت آمازون خارج شده است.

آمازون شرکتی است که عمده ترین فعالیت او در زمینه فروش کتابهای الکترونیکی است اما اخیراً توانست با موفقیتی که در تبلیغات آنلاین به دست آورد از سایت گوگل و فیس بوک جلو بزند. در چند سال اخیر ، برندها و شرکتهای بیشتری از امکانات تبلیغات آمازون استفاده کرده اند.  اما دلایل این محبوبیت و موفقیت چه چیزی می تواند باشد. در ادامه به تشریح این مسئله خواهیم پرداخت:

یک) مدیریت سئو

سئو از جمله مواردی است که در  تبلیغات و نمایش آن برای تعداد زیادی از افراد مهم است. با سئوی مناسب یک تبلیغات می توانید میزان بازدید از آن را تا حد غیر قابل منتظره ای افزایش دهید. شرکتهایی که برای بخش تبلیغاتی آمازون کار می کنند و به طراحی این تبلیغات می پردازند به مسئله سئو اهمیت زیادی می دهند. با طراحی دقیق ، درست و مدیریت صحیح سئو ، میزان نمایش تبلیغات بسیار بالا می رود و افراد و مشتریان بیشتری در معرض این تبلیغ قرار می گیرند. برخی از صاحب نظران معتقدند میزان موفقیت شرکت آمازون در تبلیغات آنلاین به قدری بوده است که دیگر شرکتها امکان این را ندارند که از آن پیشی بگیرند. بنابراین مسئله سئو در طراحی تبلیغات از عوامل اصلی موفقیت در هر تبلیغات آنلاینی است.

دو) طبقه بندی موضوعی

آمازون با طبقه بندی کردن موضوعات توانسته است اطلاعات جامع و کاملی در خصوص بسیاری از موارد تهیه کند. بنابراین حتی شرکتهایی که از امکانات تبلیغاتی این شرکت استفاده نمی کنند بلکه برای کسب اطلاعات طبقه بندی شده در خصوص موضوعی خاص به این سایت سر می زنند به خوبی می توانند از اطلاعات موجود در آن استفاده کنند. همین مسئله نشان می دهد که شرکت آمازون در کار خود بسیار دقیق و ریزبین است و توانسته است اعتماد بسیاری از مخاطبان خود را جلب کند.

سه) همکاری با رسانه ها

آمازون ارتباط نزدیکی با سایر رسانه ها نیز دارد. به همین دلیل امکان تبلیغ گسترده تری را برای خود به وجود آورده است و شرکتهایی که برای مدیریت و ساماندهی تبلیغات با آمازون همکاری می کنند به نظم بیشتر در ساماندهی کردن تبلیغات کمک می کنند.

چهار) کم مشغله تر بودن آمازون

شرکت آمازون در مقایسه با گوگل و فیس بوک شرکتی است که فعالیت محدودتری دارد و به اندازه آن دو شرکت شلوغ و پر کار نیست. به همین دلیل فرصت کافی برای اینکه تمرکز زیادی بر روی ایجاد مزیت رقابتی در تبلیغات آنلاین خود داشته باشد و از آن دو شرکت در این زمینه پیشی بگیرد برای خود فراهم کرده است.

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت ، به دلیل مزیتها و ویژگی هایی که شرکت آمازون در زمینه تبلیغات آنلاین دارد بسیاری از برنده ترجیح می دهند تبلیغ برندشان از طریق سایت آمازون انجام شود.

جهت ارزیابی خدمات طراحی بسته بندی ما به این صفحه مراجعه نمایید.