تراکت ها از جمله ابزارهای پر کاربرد و مناسب برای امر تبلیغات هستند. تراکتها نقش بسیار زیادی در تبلیغ و بازاریابی دارند.

به این مسئله که کسب و کار شما تا چه حد بزرگ و یا کوچک است فکر نکنید بلکه فقط به این مسئله فکر کنید که بتوانید به طور کاملاً مشخص و واضحی کشف کنید که پیام مشتریان شما چیست ؟ در صورتی که به پیام و منظور اصلی مشتریان خود پی ببرید می توانید در تبلیغات به ویژه در تراکت موفق باشید. این موضوع بسیار مهم است که تراکت ها به اندازه کافی جذاب باشند تا بتوانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند. امروزه تراکتهای تبلیغاتی زیادی در خیابان و معابر می بینید که در حال پخش شدن است. بنابراین چه ویژگی باید در یک تراکت باشد تا توجه شما را به خود جلب کند. در این مقاله سعی داریم به ویژگی ها و اصولی در طراحی تراکتها بپردازیم که به شما کمک می کند تا تراکت متمایزی نسبت به رقیبهای خود طراحی کنید.

یک) استفاده از تصاویر

عکس ها همیشه بیشتر از متن و نوشته بر ذهن مشتریان باقی می مانند و ایجاد انگیزه می کنند. سعی کنید برای معرفی محصولات خود از عکسهای بیشتری استفاده کنید. زیرا به جز اینکه عکسها از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و می توانند مشتریان را بیشتر از سایر چیزها ترغیب کنند ؛ زیرا ، بسیاری از مردم حوصله خواندن متنهای طولانی را ندارند و ممکن است اگر با متنی که کمی طولانی است مواجه شوند کلاً آن تراکت یا برگه تبلیغاتی را کنار بگذارند. در حالی که اگر در این صفحات عکسهای متعددی وجود داشته باشد زمان بیشتری را صرف مطالعه تراکت می کنند.

دو) استفاده از کلمات ترغیب کننده

سعی کنید از کلمات ترغیب کننده و جذاب به ویژه در عنوان تراکت خود استفاده کنید. همیشه یک کلمه یا یک جمله کوتاه ترغیب کننده در عنوان و تیتر تراکت می تواند در مخاطبان برای مطالعه تراکت شما انگیزه ایجاد کند. سعی کنید عنوان را یک جمله یا یک کلمه کوتاه انتخاب کنید که شامل موضوع مهم و اصلی شما باشد.

سه) معرفی محصول با جملات مناسب

در مرحله بعدی لازم است با استفاده از جملات و کلمات مناسب به معرفی محصول خود بپردازید. باید این جملات را به گونه ای مطرح کنید که مشتری احساس نیاز به محصول شما پیدا کند. انتخاب این کلمات و جملات می تواند نقش زیادی در ترغیب مشتریان برای خرید محصول مورد نظر داشته باشد. بنابراین سعی کنید با کلمات مناسب و در کنار آن با عکسهای جذاب ، نظر مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

چهار) استفاده از فونتهای مناسب

زمانی که تراکت طراحی می کنید قرار است یک برگه تبلیغاتی به جای شما بازاریابی کند و تمامی هدفهای بازاریابی و تبلیغات را به عهده بگیرد. پس بهتر است علاوه بر جملات و کلمات مناسب از فونتهای مناسبی نیز استفاده کنید. فونت مناسب می تواند متن و نوشته شما را خوانا و قابل فهم تر ارائه کند. یک طراحی مناسب و خط خوانا و قابل فهم در تراکت می تواند حضور شما را در ذهن مشتریان پر رنگ تر کند.

پنج) پرهیز از غلط املایی و نوشتاری

یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در یک تبلیغ بیافتد این است که در متن شما غلط املایی و دستوری وجود داشته باشد. برای پیشگیری از این مشکل ، متن های خود را چندین بار بخوانید و اصلاح کنید تا غلط املایی و نوشتاری در آنها وجود نداشته باشد. اگر متنی را به اشتباه نوشته باشید یا غلط دستوری و املایی در آن وجود داشته باشد ، به سرعت اثر تبلیغاتی شما را از بین می برد.

شش) ارتباط با مشتریان

سعی کنید در فواصل زمانی مناسب ، نظر مشتریان و مخاطبان خود را نسبت به پیامهای تبلیغاتی خود پرس و جو کنید. تحقیق کنید که کدام یک از پیامهای شما بیشترین اثر را در جلب نظر آنها داشته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بروشور به این صفحه مراجعه نمایید.