انواع ماسک طبیعی آبرسان پوست صورت موضوع این مطلب آموزشی است.

ماسک آبرسان خیار و گلیسیرین :

این ماسک جهت برطرف کردن چین و چروک های ظریف پوست به کار گرفته می شود و قادر است رطوبت و آبرسانی پوست های خشک را سریعاً تامین نماید. برای تهیه این ماسک یک خیار متوسط را رنده و صاف کرده و آن را به همراه یک قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط و به هم بزنید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورتتان بماند تا خشکی و زبری پوستتان را برطرف کند و آنگاه با آب ولرم صورتتان را شست و شو دهید.

ماسک آبرسان روغن زیتون و شی باتر:

مخلوط روغن زیتون و شی باتر به پوست طراوات و نرمی می دهد و حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را با افزایش خواهد داد. برای تهیه این ماسک یک قاشق چای خوری شی باتر را پودر کنید و آنگاه سه قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن افزوده و خوب به هم بزنید. می توانید یک قاشق آلوئه ورا هم به آن بیفزاید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه هر شب بر روی پوست صورت خود قرار دهید تا خشک شود. آنگاه با آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید.

ماسک آبرسان آووکادو :

این میوه شگفت انگیز قابلیت تامین آبرسانی و رطوبت بالای پوست را به راحتی تامین می سازد. جهت تهیه این ماسک طبیعی و مفید یک قاشق آووکادو له شده ، یک قاشق ماست و یک قاشق کوچک چای سبز پودر شده احتیاج خواهید داشت. چای سبز آسیاب شده را بر روی بخار کتری قرار دهید تا چای سبز نرم و مرطوب شود. سپس آووکادو و ماست را هم به آن بیفزاید و خوب مخلوط کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت بماند و آنگاه با آب ولرم صورتتان را بشورید.

ماسک آبرسان عسل و بابونه :

برای تهیه این ماسک مقداری عسل را با با روغن نارگیل (یا روغن بادام) در ظرف کوچکی ریخته و آن را برای چند دقیقه روی ظرف آب در حال جوش بگذارید تا ترکیب آن ها شکل رقیق و مایعی به خود بگیرید. آنگاه مقداری گیاه بابونه را در یک ظرف آب جوش ریخته و ترکیب عسل و روغن نارگیل را هم به آن بیفزاید و خوب مخلوط کنید. پس از سرد شدن اجازه دهید مواد به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند. آنگاه صورت خود را با ولرم بشورید.

ماسک آبرسان فلفل سیاه و عسل :

فلفل سیاه دارای ویتامین ها ، املاح معدنی و آنتی اکسیدان های قوی است که جهت برطرف کردن خشکی و زبری پوست یکی از مواد آبرسان فوق العاده مفید است. برای تهیه این ماسک یک عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق فلفل سیاه و یک قاشق عسل را با یکدیگر مخلوط و خوب به هم بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید و بعد با ولرم شست و شو دهید. بعد از گذشت مدت زمان مختصری نتایج آن بر روی پوست ظاهر خواهد شد.

ماسک آبرسان موز و سفیده تخم مرغ:

موز یکی از میوه های مرطوب کننده جهت رفع خشکی پوست بوده و دارای آمینواسیدها و ویتامین هایی می باشد که قابلیت کشسانی پوست را بهبود می بخشد. سفیده تخم مرغ نیز دارای کلاژنو پروتئین و موادی است که جهت سفتی و بهبود قابلیت ارتجاعی و جوان سازی پوست واجب و لازم می باشد. برای تهیه این ماسک نخست موز را له و یا رنده کنید و آنگاه یک قاشق ماست و سفیده تخم مرغ را به آن بیفزاید و با هم مخلوط کنید. ماسک آماده شده را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک آبرسان خیار و ژل آلوئه ورا:

خیار یک ماده پاک کننده و خنک کننده و مرطوب کننده است و آلوئه ورا دارای خاصیت آبرسانی ، التیام دهی و تعویق روال پیری ، رفع خشکی و زبری پوست است که  ترکیب این دو ماده باهم یک ماسک فوق العاده مفید و موثر برای پوست صورت فراهم می سازد. برای تهیه این ماسک گیاهی یک خیار متوسط را رنده و یا له نمایید و دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن بیفزاید و خوب به هم بزنید. آنگاه ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و ماساژ دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.


ماسک مراقبت از پوست

بهترین ماسک طبیعی

ماسک نقابی یا ماسک ورقه ای