دنیای را تصور کنید که  در آن هیچ طرحی وجود نداشته باشد. حتی تصور کردن آن نیز غیر ممکن است.

همانطور که در دنیای اطراف ما طرحهای مختلفی وجود دارد و ما را متوجه تمایز و تفاوت چیزهای مختلف از یکدیگر می کند. در دنیای کسب و کار و فعالیتهای مختلف نیز طراحی حرف اول را می زند. طراحی مناسب از طراحی بسته بندی تا طراحی نام و تبلیغات می تواند نقش بسیار زیادی در ترغیب مصرف کننده ها داشته باشد. طراحی مناسب و جذاب درست همان چیزی است که به شما کمک می کند تا مشتریانتان حتی اگر قصد خرید نیز ندارند مشتاق خرید محصول شما شوند.

همچنین در ایجاد حس مطلوب و خوشایند در مشتریان نقش بسیار زیادی دارد. علاوه بر این ، جایگاه محصول شما را در میان محصولات مشابه بالاتر می برد و وجه تمایز آن از سایرین می شود. طراحی مناسب به خوبی می تواند جایگاه متمایزی برای محصول شما ایجاد کرده و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. طراحی و اهمیت آن در تولید محصولی که بتواند مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید کند امری کاملاً واضح و مشخص است. حتی خود شما به عنوان یک مصرف کننده می توانید این را تأیید کنید که طراحی یک محصول در ترغیب شما برای خرید آن چقدر مهم است.

طراحی بسته بندی محصولات ، طراحی دکوراسیون ، طراحی یک لباس ، حتی طراحی یک فضا مانند فضاهای تفریحی ، فروشگاه ها یا مراکز آموزشی و هر چیز دیگری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در سالهای گذشته بیشتر مشتریان به دنبال محصولی بودند که بتواند برای آنها مفید باشد و بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اما امروزه شرایط بسیار متفاوت شده است. مشتریان علاوه بر اینکه انتظار دارند محصول مورد نظر ، نیاز آنها را برآورده کند بلکه به محصولی که طراحی بهتری داشته باشد بیشتر توجه می کنند و تقاضای خرید آن را دارند. امروزه طراحی محصولات از نکات بسیار مهمی است که در بازاریابی محصولات مورد توجه قرار می گیرد.

طراحی های مختلف یک محصول موجب می شود مشتریان با هر سلیقه ای بتوانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند و این تنوع به توسعه پایدار اقتصادی و سرمایه یک شرکت منجر می شود. علاوه بر اینکه طراحی های مختلف برگرفته از سلیقه افراد مختلف هستند بلکه بر سلیقه و فرهنگ مصرفی یک جامعه نیز تأثیر می گذارند. امروز به دلیل توسعه تکنولوژی ، محصولات با تنوع و تعداد بیشتری تولید می شوند پس در این میان ، تنها تنوع طراحی است که می تواند یک مزیت رقابتی و تبلیغاتی برای یک محصول ایجاد کند.

طراحی ها می توانند نقش بسیار زیادی در نوع تفکر و تغییر تفکر مصرف کننده ها ایجاد کنند. به عنوان مثال طراحی یک محصول ویژه یا بسته بندی و تبلیغات مناسب می تواند به مشتریان این فکر را القا کند که کالایی که هم اکنون از آن استفاده می کنند تاریخ مصرفش به پایان رسیده و زمان آن است که محصول جدیدتر با طراحی بهتری را جایگزین آن کنند.

یک طراحی متفاوت ، جذاب و جدید می تواند به مصرف کننده ها نشان دهد که تاریخ مصرف کالای مصرفی آنها تمام شده و محصولات به روزتر و بهتری هستند که می توانند به بهترین شکل ممکن نیازهای آنها را برآورده کنند. علاوه بر این ، طراحی مناسب می تواند تقاضای پنهان و نهفته در یک مصرف کننده ایجاد کند. مشتریان و مصرف کنندگان به این فکر می افتند که به محصول جدید با طراحی جدید نیاز دارند یا در آینده ای نزدیک به آن کالا نیاز خواهند داشت.

در نهایت ، یک طراحی مناسب می تواند همه ایده ها و افکار شما را به مصرف کننده ها القا کند و درست همان رفتاری را از مخاطبان مشاهده کنید که انتظار آن را داشتید و برای آن برنامه ریزی کرده بودید.