میکرونیدلینگ یکی از عالی ترین و مفیدترین متدهای غیر حراجی ، بدون درد و خونریزی جوان سازی و لیفت و کلاژن سازی است که با هزینه کم و مقرون به صرفه تاثیرات شگرف و قابل توجهی به دنبال دارد.

در این تکنیک درمانی از طریق دستگاه میکرونیدلینگ سوراخ ها و کانال های کوچک و ریزی در پوست به وجود می آید و پوست را ملزم به افزایش تعداد و نوسازی رشته های کلاژن و الاستین می کند و در صورت وجود ضایعاتی نظیر جای آکنه ، زخم ، ترک پوستی ، جای لک و کک مک بر روی پوست این نقص ها و عارضه ها را به عالی ترین شیوه ممکن درمان و رفع می کند.

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن تحولی در زمینه زیبایی و میکرونیدلینگ به وجود آورده که بدون هیچ جراحی و خراشی جوان سازی ، لیفت صورت و همچنین تولید الاستین و کلاژن را به راحتی امکان پذیر ساخته است. دستگاه دکتر پن در مقایسه با دیگر دستگاه های یافت شده در بازار از ایمنی بالایی برخوردار است و علت آن نیز سرعت بالا ، کنترل دقیق اطول سوزن ها و عمق آن ها و نداشتن هیچ گونه حرکت و لرزش در حین کار است.

این دستگاه دارای سرعت ۸۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ ضربه در دقیقه و طول سوزن های ۲ دهم تا ۳ میلی متر با هندپیس سبک و بدون لزرش است. به کارگیری همزمان دستگاه دکتر پن با سرم ها و محلول های مراقبتی و درمانی قوی و معتبر توسکانی و درماهیل نتایج میکرونیدلینگ را دو برابر خواهد کرد. در این تکنیک هر سرم و کوکتلی جهت هر نوعی از ضایعات پوستی به وسیله میکروکانال های به وجود آمده از طریق ضربه های دستگاه در پوست به راحتی جذب می شود و اثرات شگفت انگیز آن بلافاصله قابل رویت خواهد بود. از مزیت برجسته این ابزار این است که به سبب سرعت بالا و نداشتن حرکت و لرزش در حین کار با دستگاه هیچ زخم و برش و آسیبی بر روی سطح بیرونی پوست به وجود نمی آید.

هنگامی که میکرو سوزن های مخصوص این دستگاه به پوست برخورد می نماید ، مشابه حرکت مهر زدن به درون پوست فرو رفته و بیرون می آیند و بدین سان تعدادی منفذ و کانال کوچک بر روی سطح پوست به وجود می آید که این کانال ها مسیر عبور و جذب داروها ، سرم ها ، کوکتل ها به لایه های زیرین پوست جهت درمان و مراقبت سریع تر و موثرتر می باشند.

کاربردهای دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن

ـ رفع چین و چروک پوست

ـ جوان سازی پوست

ـ لیفت پوست

ـ رفع جای جوش ، زخم ، سوختگی و برش جراحی

ـ ترمیم منافذ باز و حالت پرتقالی پوست

ـ بازسازی بافت های پوست

ـ شفاف سازی و روشن سازی پوست

ـ رفع کک و مک ، هایپرپیگمانته و ضایعات رنگدانه ای

ـ درمان ترک های پوستی بارداری و چاقی

ـ بهبود متابولیسم سلولی

ـ تحریک و تقویت رشد موها

ـ کمک به افزایش جذب داروهای مراقبتی و درمانی

ویژگی های اصلی دستگاه دکتر پن

  • قابلیت جابجایی و حمل آسان
  • راحتی و سادگی در استفاده
  • داشتن ۵ سرعت قابل تنظیم
  • داشتن سوزن های خاص با طول و تعداد نیدل های گوناگون
  • داشتن سوزن های ریز با کمترین درد و بیشترین سرعت
  • داشتن سوزن های یکبار مصرف
  • قابلیت کار با باتری قابل شارژ و برق شهری

نحوه استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن

  • به مدت ۵ دقیقه با پنبه آغشته به الکل ۷۵ درصد و یا از اشعه ی ماورابنفش به مدت ۳۰ دقیقه جهت ضدعفونی و تمیز کردن پوست نواحی درمان استفاده نمایید.
  • کرم بی حس کننده موضعی را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی نواحی تحت درمان بمالید و سپس به خوبی شست و شو و پاک کنید.
  • سپس با توجه به نوع درمان و مشکلات پوستی می بایست دو عامل کلیدی یعنی کنترل سرعت و کنترل عمق درمان را بر روی هندپیس تنظیم و اعمال کرد.
  • پس از تنظیمات موردنظر ، می توانید با بهره گیری از کوکتل ها و سرم های مزوتراپی با توجه به نوع مشکلات پوستی استفاده کنید. کوکتل ها را با سرنگ بر روی پوست بریزید و به آرامی مالش دهید.
  • نواحی درمان را به ۴ بخش تقسیم و تقریباً ۲ دقیقه برای هر کدام از قسمت ها میکرونیدلینگ را انجام دهید.
  • در پایان با به کارگیری ماسک ها و کرم های ترمیمی و کمپرس یخ می توانید التهابات و قرمزی نواحی درمان را بهبود بخشید.

تنظیم عمق درمان و سرعت درمان

جهت بهبود ظاهری کلی پوست و برطرف کردن مشکلات رنگدانه ای سطحی از طول سوزن های ۲۵/۰ ـ ۳/۰ ـ ۵/۰ به کار گرفته می شود.

جهت بهبود پوست های نازک ، چین و چروک های سطحی و ریز ، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و … از طول سوزن ها ۱ ـ ۵/۱ استفاده می شود.

جهت رفع چین و چروک های شدید ، جای اسکار و آکنه عمیق ، ترک های پوستی شدید و کاهش شدید خاصیت ارتجاعی پوست و … از طول سوزن های ۲ استفاده می گردد.

بر طبق نواحی درمان سرعت های مختلفی قابل تنظیم است:

برای صورت ۱ تا ۵

برای پوست حساس ۱ تا ۳

برای پوست ضخیم ۴ تا ۵

برای بدن ۶ تا ۷

تعداد جلسات استفاده از دستگاه دکتر پن

بهتر است از دستگاه دکتر پن یک الی دو مرتبه در هفته برای یک قسمت از پوست استفاده شود. حتماً قبل از استفاده از دستگاه دکتر پن با پزشک متخصص مشورت نمایید. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز ، نحوه استفاده و تنظیمات موردنظر دستگاه را با توجه به نوع درمان اطلاعات لازم را به دست آورید.

توصیه های قبل از میکرونیدلینگ با دستگاه دکتر پن

پیش از استفاده از دستگاه دکتر پن نواحی تحت درمان را از هر گونه مواد آرایشی ، آلودگی و گرد و غبار تمیز و شست و شو دهید. در صورتی که دچار ضایعات پوستی نظیر تبخال و عفونت و آکنه فعال در محل موردنظر می باشید و یا داروهای مخصوصی استفاده می کنید و یا قبلاً از سایر تکنیک های درمانی جوان سازی و لیفت استفاده نموده اید حتماً با پزشک مشورت نمایید.

توصیه ها و مراقبت های پس از میکرونیدلینگ با دستگاه دکتر پن

پس از انجام این تکنیک پوست ملتهب و قرمز شده که پس از گذشت مدت کوتاهی خود به خود برطرف خواهد شد. توصیه می شود از دستکاری و مالش این نواحی خودداری نمایید. جهت رفع التهاب و قرمزی از مصرف داروهای ایپوبروفن خودداری و بگذارید پروسه بهبودی به طور طبیعی روند خود را بگذارند. در صورتی که گرفتار خشکی و پوسته پوسته شدن زیادی شدید از ساییدن و دست زدن به آن بپرهیزید و جهت ترمیم از کرم های ترمیمی و مرطوب کننده بهره بگیرید. تا ۴۸ ساعت از انجام فعالیت شدید و تعرق زیاد  خودداری نمایید. تا ۲ روز پس از میکرونیدلینگ از حمام داغ ، شنا و سنا اجتناب نمایید. حداقل به مدت ۱۰ روز از قرار گیری در معرض نور خورشید خودداری نمایید.

نکات احتیاطی درخصوص دستگاه دکتر پن

  • توصیه می شود هر سوزن از دستگاه دکتر پن به تعداد ۴ الی ۶ بار مورد استفاده قرار گیرد.
  • سوزن های دستگاه را به صورت مشترک با دیگران استفاده نکنید.
  • بیشتر از زمان مورد نظر از دستگاه دکتر پن استفاده نکنید.
  • سوزن های دستگاه را تمیز و ضدعفونی نگه دارید.
  • در صورتی که پوستتان پس از استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن دچار آلرژی و واکنش های حاد گردید حتماً با پزشک متخصص در میان بگذارید.