پیش از آن که بخواهیم هر فعالیت و کاری را آغاز کنیم باید از خود بپرسیم که آیا می توانیم تأثیر کافی بر مشتریان خود بگذاریم یا نه ؟

یا اینکه اگر کاری را انجام می دهید باید مشخص کنید که این کار شما تا چه اندازه می تواند بر مشتریانتان اثر بگذارد. اگر پاسخ این سوال شما مثبت نیست ، باید به زودی به فکر راه حلی باشید تا این مشکل را حل کنید. چرا که این نشان می دهد شما نمی توانید مشتریان خود را به مدت طولانی حفظ کنید و بازار کافی داشته باشید. برخی از نظریه پردازان بزرگ حوزه کسب و کار  و تجارت معتقدند که شما باید بتوانید فراتر از آنچه مشتریانتان از شما انتظار دارند ظاهر شوید تا آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

کسب وکارهای بزرگ ، به دلیل وسعت کارشان ، تعداد و تنوع محصولات و مواردی از این دست ، به راحتی شناخته شده هستند و مشکلی در به دست آوردن مشتری ندارند. اما کسب و کارهای کوچک باید بتوانند مشتریان کافی برای خود به دست آورند و سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند. این کسب وکارهای کوچک هستند که باید به فکر این باشند که چگونه می توانند مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند. از طرفی ، مزیتی که کسب و کارهای کوچک نسبت به کسب و کارهای بزرگ دارند این است که آنها می توانند به راحتی مشتریهای خود را تحت تأثیر قرار دهند. چرا که تعداد مشتریان آنها کم است و می توانند بهتر بر روی آنها تمرکز کنند.

بنابراین ، تأثیر گذار بودن ، بیشتر برای کسب و کارهای کوچک مطرح است. برای اثر گذاری بیشتر بر مشتریان در کسب و کارهای کوچک ، راههای مختلفی وجود دارد. از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک)یاد داشت های اختصاصی برای مشتریان

از آنجایی که تعداد مشتریان در این کسب و کارها کم هستند ، شما به عنوان مدیر این کسب و کار ، می توانید به راحتی برای مشتریان خود یک یاد داشت  تشکر ، خوش آمد گویی ، تبریک به مناسبتهای مختلف و غیره بنویسید. سعی کنید در این یاد داشت ، نام کوچک مشتری خود را بنویسید و با یک جمله دوستانه از خرید او تشکر کرده و آرزو کنید که از خرید خود راضی باشد و لذت ببرد. قطعاً این یاد داشت می تواند اثر خیلی زیادی بر احساس و ذهنیت مشتریان شما داشته باشد. حتماً سر فرصت این کار را برای مشتریان خود انجام دهید ، زیرا نتایج بسیار شگفت انگیزی دارد و مشتریان شما نسبت به شما احساس بسیار بهتری خواهند داشت.

دو) طراحی جعبه زیبا

براساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، جعبه و بسته بندی مناسب برای هر محصولی می تواند ارزش آن را چندین برابر بیشتر یا کمتر نشان دهد. اگر شیء گران قیمتی خریده باشید ولی بسته بندی زیبایی نداشته باشد چنین تصور خواهید کرد که شما را فریب داده اند و کالای خریداری شده ، ارزش این همه پول را ندارد. این حالت می تواند به صورت برعکس نیز اتفاق بیافتد. بنابراین ، به راحتی می توان فهمید که در امر فروش و بازاریابی ، چقدر جعبه ها و بسته بندی های اشیاء می تواند مهم باشد. برای اینکه بتوانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید ، باید جعبه مناسبی برای محصول آنها در نظر بگیرید تا زمان باز کردن جعبه یا بسته بندی محصول برای آنها لحظه خوشایند و خاطره انگیزی باشد.

سه) اطمینان به مشتریان

همانطور که اعتماد مشتری به شما رمز موفقیتتان است. اطمینان و اعتماد شما به مشتریان نیز یکی از راه های موفقیت شما در امر فروش است. اگر شما به مشتریان خود اعتماد کنید می توانید تأثیر بسیار زیادی بر آنها داشته باشید. برخی از فروشگاه ها و مراکز خرید ، سعی کرده اند به گونه ای دیگر با مشتریان رفتار کنند و به آنها اعتماد کامل داشته باشند. مثلاً در برخی از کتابفروشی ها و فروشگاه ها که  در ایران نیز وجود دارد ، مشتریان ، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر خود ، بدون اینکه به صندوق و فرد فروشنده مراجعه کنند تا هزینه آن را پرداخت کنند ، می توانند خودشان ، از طریق دستگاه هایی که در فروشگاه است و هیچ نظارتی بر روی اینکه به درستی حساب می کنند یا نه ، هزینه محصولات خریداری شده را پرداخت کنند.

این گونه فروشگاه ها و نحوه برخورد آنها با مشتریان می تواند برای هر فردی جذاب باشد و یکی از انگیزه های مهم برای مراجعه مجدد به این فروشگاه ها شود. این روشهای خلاقانه می تواند مشتریان شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهد.

چهار) مدت زمان ضمانت

مدت زمانی که گارانتی محصولات دارد می تواند یکی از روشهای ایجاد جذابیت برای مشتریان باشد و آنها را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال ، برخی از شرکتها ، به قدری به محصولات خود اعتماد دارند که ضمانتهای مادام العمر برای آنها در نظر گرفته اند. این محصولات و تولید کنندگان آنها می توانند برای مشتریان بسیار جذاب باشند و تا حد زیادی آنها را تحت تأثیر قرار دهند.

جهت آگاهی در مورد سایر مسائل بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post ۴ روش خارق العاده برای اثر گذاری بیشتر بر مشتریان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.