همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته شده است ، مناسبت های خاص ملی و مذهبی به عنوان بهترین موقعیتهایی هستند که شما می توانید برای بازاریابی از آنها استفاده کنید.

در میان این دسته از مناسبت ها برخی از آنها جذابیت بیشتری برای مشتریان دارد. به عنوان مثال ، ممکن است در یک بازه زمانی چندین مناسبت وجود داشته باشد که شما می توانید از آنها برای بازاریابی استفاده کنید. اما گاهی برخی از مناسبت ها معمولاً در زمانی که ممکن است مناسبت های کمتری باشد اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، “شب یلدا” از آن دسته از مناسبتهایی است که اکثر افراد برای آن برنامه ریزی می کنند و سعی می کنند شب خوبی را در کنار خانواده و اقوام خود داشته باشند. از طرفی معمولاً مناسبتهای کمتری در پایان پائیز و ابتدای زمستان وجود دارد.

بنابراین ، زمانی است که جذابیت زیادی می تواند برای مخاطبان شما داشته باشد. اگر به دنبال این هستید که توجه مخاطبان بیشتری را به خودتان جلب کنید سعی کنید از “شب یلدا” به نفع خود استفاده کنید. می توانید محصولات متناسب با این شب را برای فروش به فروشگاه خود اضافه کنید. همچنین می توانید تخفیف ها و امتیازات ویژه ای را برای مشتریان قائل شوید تا آنها انگیزه زیادی برای مراجعه به فروشگاه شما و خرید محصولاتتان پیدا کنند.

اهمیت شب یلدا از آن جهت است که این رویداد تاریخی هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذاب است و شما می توانید هر نوع محصول یا خدماتی را که متناسب با گروه های سنی مختلف است به بهانه “شب یلدا” به فروشگاه خود اضافه کرده و با مشتریان خود ارتباط بیشتری برقراری کنید.

همچنین اگر صاحب شرکت یا کسب و کاری هستید که کارکنانی برای خود دارید از این فرصت برای توجه به کارکنان خود نیز می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید یک سفره “شب یلدا” در محل کار خود داشته باشید یا آنها را به یک مهمانی دعوت کنید. بنابراین ، نکته مهم این است که شما از این فرصتها هم برای جلب توجه مخاطبان بیرونی و هم کارکنان داخل شرکت خود استفاده می کنید تا بتوانید موقعیت و محبوبیت شرکت خود را در نزد افراد بالا ببرید و ارتباط صمیمانه تر و نزدیک تری را با آنها داشته باشید.

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، معمولاً ذهن انسانها به هر چیزی که محدوتر باشد بهتر و بیشتر پاسخ می دهد. شاید اگر شما در تمامی ایام سال بخواهید به مشتریان خود تخفیف هایی را بدهید ولی با درصد کمتر به اندازه ای که چند روز خاصی را انتخاب کنید و تخفیف با درصد بیشتر بدهید اثر گذار نباشد.

زیرا در این گونه مواقع ، مشتریان چنین تصور می کنند که اگر از این فرصت استفاده نکنند حتماً سود زیادی را از دست خواهند  داد و بعداً پیشمان خواهند شد. بنابراین ، سعی کنید با هوشیاری هر چه تمام تر از این فرصتها استفاده کنید. داشتن یک تقویم که تمامی مناسبت های مختلف یک سال در آن ذکر شده است برای شغل بازاریابی لازم است. سعی کنید از ابتدای هر سال جدید ، تقویمی را برای کسب و کار خود تهیه کنید که در آن تمامی مناسبت ها ذکر شده است و از همان ابتدای سال برای هر کدام از آنها در برنامه بازاریابی خود برنامه ریزی و هدف داشته باشید.

هر چند هم در مقالات قبلی و هم در مقاله حاضر به این مسأله اشاره شده است که از مناسبت های مختلف برای هدف بازاریابی خود استفاده کنید و در واقعیت نیز تجربه نشان داده است که استفاده از این ایام و روزها چقدر می تواند برای کسب و کارها مفید باشد ؛ ولی با این حال لازم است بدانید که بهتر است خودتان را محدود به این ایام نیز نکنید و از تمامی اوقات و روزها برای بازاریابی استفاده کنید.

گاهی ممکن است شرایط بازار و جامعه اقتضاء کند که شما روش بازاریابی یا محصول خود را عوض کنید بنابراین ، همیشه خودتان را برای اینکه برنامه های بازاریابی خود را تغییر بدهید یا اصلاح کنید آماده نگه دارید.

به طور خلاصه می توان گفت: این حرکت رو به جلو و پویای شماست که نقش مهمی در حیات شغلیتان دارد.

یلدای ۹۸ پیشاپیش مبارک

نظر شما

The post استقبال از “شب یلدا” با اهداف بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.