استارت آپها مشاغلی هستند که امروزه در سراسر دنیا روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

اگر به محتوای این استارت آپها توجه کنید به خوبی متوجه می شوید که اغلب آنها برای برطرف کردن یک نیاز روزمره از مردم پایه گذاری شده اند. بنابراین ، خصوصیت مشترکی که در بین اغلب استارت آپها وجود دارد این است که تلاش می کنند یکی از نیازهای روزمره مردم را تأمین کنند. همیشه صحبت از این است که یک استارت آپ فقط در صورتی موفق می شود که بر پایه یک ایده خلاقانه و نوآورانه ایجاد شود. در حالی که علاوه بر جنبه خلاقیت ، مفید بودن یک استارت آپ است که اهمیت زیادی دارد.

اگر ایده شما هر چقدر هم خلاقانه باشد ولی به درد مردم نخورد نمی توانید یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید. پس برآورده کردن نیاز روزمره مردم یکی از ویژگیهای مهم و اصلی آن است. در این مقاله به چند مشکل در زندگی روزمره که شاید بتواند ایده مناسبی برای یک استارت آپ باشد اشاره می کنیم.

یک) تکمیل اپلیکیشن ها

هم اکنون اپلیکیشن های زیادی در زمینه ها و موضوعات مختلف طراحی شده است. قطعاً تعدادی از این اپلیکیشن ها نقص هایی دارند که موجب شده است مخاطبان و کاربران آنها راضی نباشد. اگر به کافه بازار یا گوگل استور سری بزنید ، در هر کدام از اپلیکیشن ها تعداد دانلود و نصب شده های آن اپلیکیشن به اضافه نظرات کاربران آن که شامل نظرات مثبت و منفی است درج شده است. به قسمت نظرات کاربران بروید و به کامنتهایی که اشاره به نقص اپلیکسشن دارند توجه کنید. به خوبی می توانید با یک ایده خلاقانه و اصلاح این اپلیکیشن ها یک برنامه جدید طراحی کنید.

دو) راه اندازی بارش فکری  

می توانید از دوستان و آشنایان و اعضای فامیل و خانواده خود بخواهید که نظرات خود را در خصوص اینکه چه چیزی امروزه مورد نیاز مردم است بگویند. از آنها بخواهید که بدون فکر کردن به اینکه ایده آنها ممکن است احمقانه یا مسخره یا تکراری باشد فقط به بیان هر آن چیزی که به ذهنشان می رسد بپردازند. در این صورت شما از بارش فکری تعداد زیادی از افراد استفاده کرده اید که احتمال اینکه به یک فکر و ایده مناسب برسید بسیار بالاست.

سه) جستجو در گوگل  

می توانیم گوگل را بزرگترین کتاب دنیا بنامیم ؛ چرا که هر چیزی که شما نیاز دارید بدانید فقط کافی است که در آن سرچ کنید ؛ امکان ندارد گوگل شما را بدون پاسخ بگذارد. پس از این امکانات و ظرفیتها استفاده کرده و ایده های خوبی را برای استارت آپ خود پیدا کنید.

چهار) مرور مشکلات خانه خودمان  

بر اساس آموزش بازاریابی ، اگر نگاه دقیق تری به زندگی و خانه خود بیاندازید و به مشکلاتی که روزانه با آنها مواجه هستید دقت کنید به خوبی به این نتیجه می رسید که عوامل بسیار زیادی هست که می تواند به شما کمک کند تا موضوع مناسبی را پیدا کنید. چرا که قطعاً بسیاری از مردم دیگر نیز مانند شما روزانه با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. پس اگر نگاه دقیق و موشکافانه ای داشته باشید به خوبی متوجه خواهید شد که چقدر مسائل مختلف وجود دارد که می تواند بهترین ایده برای ایجاد یک استارت آپ باشد.

پنج) توجه به محیط های خارج از خانه  

بر اساس نظر مشاور بازاریابی ، شما به جز اینکه می توانید از داخل منزل خود به عنوان مناسب ترین موضوع برای خلق ایده یک استارت آپ استفاده کنید بلکه می توانید از موضوعاتی که در محل کار و محل زندگی یا محله خود نیز با آن مواجه هستید به عنوان یک ایده خلاقانه استفاده کنید. با توجه به اینکه همسایه های شما معمولاً از چه مشکلی شکایت می کنند یا سبک زندگی آنها چیست می توانید به عنوان موضوعات مناسب برای استارت آپ خود استفاده کنید.