چند قائده و اصول اساسی در طراحی بسته بندی را به شما خواهیم آموخت

قواعد و ضوابط رایج را بشکنید و به شکل خاص خودتان را به تصویر بکشید: این قاعده فقط قسمتی از ملزوماتی است که شما را در ایجاد یک طرح گیرا و نافذ کمک خواهد کرد تا قادر باشید کالاها و اجناس خویش را در ویترین فروشگاه‌ها جلب توجه نمایند. پس از آن که مشتری در بین فهرست اقلام گزینش خویش را انجام داد نخستین ترجیح و تقدم شما در طراحی ، بایستی بر معنی تجربه حقیقی مشتری از آن کالا باشد. شما بایستی طراحی پاکت و جعبه بندی را مطابق با آن چیزی که مشتری مشاهده می‌کند ، می‌اندیشد ، واکنش بروز می‌دهد اجرا نمایید. آن که چه اندازه قادر بوده‌اید در این امر صحیح و خوب عمل نماید به وسیله نتیجه و دستاورد سود و فروش کمپانی شما تعیین می‌شود.

ممتاز و شاخص باشید: جلب توجه محصول و اجناس بسته بندی در ویترین و قفسه‌های متنوع با ظرفیت و گنجایش بسیاری از اجناس جزئی و کلی احتیاج به کارکردی متمایز از سایر مارک‌ها دارد. در صورتی که لیبل و  طراحی جعبه شما به صورتی نباشد که قادر به جذب نظر مشتریان و بینندگان به گونه‌ای اثرگذار نباشد شما هیچگاه از عامل بالقوه حقیقی فروشتان آگاه نخواهید شد. در صورتی که پاکت و جعبه بندی شیک و هوشمندانه‌ای داشته باشید می‌شود تضمین نمود که قطعاً نظر خریداران را جلب می‌نماید.

تمام مارک‌های تجاری و تولیدی به این اصل اساسی واقفند ولی اکثراً چیزی که مشاهده می‌شود کارکردی عادی می‌باشد تا بی‌نظیر و زیبا. از طرح‌های خودنما ، براق و باشکوه اجتناب کنید چرا که شیوه‌های هوشمندانه و شیک‌تر و با صرفه‌تری به منظور جذب نظر مشتریان وجود دارد. توجه داشته باشید که قالب و شکل و طرح به صورتی باشد که هم احساس خوشایندی در خریداران ایجاد نماید و همچنین نمادها ، رنگ‌ها و لبه‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که از بازه‌ی دور نیز به راحتی مشاهده و اثربخش باشد.

عرضه داده‌ها و معلومات مطابق یک روال معلوم و واضح برای خریداران ناشکیبا و شتابان: مشتریانی که فقط در تلاشند تا محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند و با شتاب محل را ترک کنند به بسته بندی‌های توجه دارند که داده‌ها و معلومات را به گونه‌ای نظامند و بهم پیوسته طراحی کرده باشند. در طی ساخت یک بسته بندی صد فاکتور به گونه‌ای خلاصه شده و ترازمندی شده بیان می‌گردد که هر یک ویژه یک مشخصه محصول می‌باشد. احتمالاً اغواکننده است که در جهت عنوان مطالب از زیادتر از یک کلک نوشتاری و علامت بهره بگیرید ولی بایستی آگاه شوید که این امر جلوه و نمایی درهم و برهم و ناخوشایند خواهد داشت.

خودتان و خریدارانتان را همکار معرفی کنید: در عصر حاضر مارک‌ها مشتریان را به سبب گزینش اجناس آنان مورد قدردانی و تحسین قرار داده که اثرگذاری و نقش آن کارکردها به حد اثرگذاری و نقش حقیقی خود کالاها و اجنا می‌باشد و حاصل آن نهضتی به اسم نهضت مشارکت دو سویه می‌باشد. در این نهضت ، از به کارگیری هر نوع تصویر و پیغام تبلیغاتی اجتناب شده و در عوض آن درباره‌ی مطالب مسرت بخش گفت و گو شده است. در برابر این نهضت ، نهضتی به اسم نهضت خودمدار نیز می‌باشد که در آن طرح تنها مطابق اندیشه و ایده و گفتار یک شخص بیان شده است. زمانی که قسمتی از طرح را به سلایق و دیدگاه‌های مشتریان متعلق می‌کنید قادر خواهید شد تا رابطه‌ای ژرف و صمیمی با خریدارن ایجاد نماید.

درباره‌ی این که محصول و اجناس در ویترین و قفسه فروشگاه‌ها به چه صورتی جای بگیرند هوشمندانه بیاندیشید: در صورتی که قصد دارید در زمان طراحی بسته بندی یک طراحی به یاد ماندنی را عرضه نمایید. فضا و مکان فروشگاهی که محصولات و اقلام در آن جا قرار می‌گیرند دقت کافی داشته باشید. به طور نمونه لیبل‌های فروش که در یک کالا و اجناس آویخته شده از دیده شدن اجناس و اقلام زیرین جلوگیری می‌نماید. لامپ‌ها سبب بازتاب نور و به وجود آوردن تاریکی می‌شوند.

تمام این موارد اثربخشی طراحی را تحت تاثیر قرار خواهند داد. آگاهی از این عوامل و طراحی هوشمندانه بدین منظور ، فراوان ضروری می‌باشد. در صورتی که اسم و برند تجاری شما برخوردار از سندیت و اطمینان و اعتبار بسیاری در میدان رقابتی است بها و ارزش کالاها نیز متاثر از آن بایستی به گونه‌ای پاکت بندی و جعبه بندی را عرضه کنید که شایسته بها و ارزش کالاها باشد.