همیشه صحبت از این بوده است که در تجارت الکترونیک باید به معرفی محصول خود بپردازید تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید.

از آنجایی که در تجارت الکترونیک ، شما ارتباط مستقیم با مشتریان ندارید و آنها نمی توانند محصول را از نزدیک ببینند. پس بهتر است زمانی که محصولی را در سایت خود معرفی می کنید به نکات لازمی اشاره کنید که مشتریان به آن نیاز دارند تا به این نتیجه برسند که محصول شما برایشان مناسب است یا خیر. همه افرادی که در زمینه تجارت الکترونیک مشغول هستند به خوبی می دانند این معرفی محصول یکی از مهمترین مراحل در آغاز تجارت الکترونیک است.

یکی از عوامل مهمی که در این توصیف مهم است تأثیرگذاری آن می باشد. اگر شما نتوانید بر روی عقاید و احساس مشتریان خود تأثیر بگذارید نمی توانید در تجارت موفق باشید. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند بتوانید بهترین توصیف را در تجارت الکترونیک داشته باشید.

اول) تمرکز بر روی مشتریان

همه اقشار مختلف جامعه جزء گروه هدف شما نیستند. این مسئله مهمی است که باید قبل از هر چیز به آن واقف باشید. محصول یا خدماتی که شما دارید برای دسته خاصی از جامعه مناسب می باشد. پس انرژی و وقت خود را صرف این نکنید که حتماً مشتریان زیادی از اقشار مختلف پیدا کنید. زیرا این موضوع یک چیز تقریباً محال است. سعی کنید گروه هدف خود را پیدا کنید و تمرکز اصلی شما بر روی آن گروه خاص باشد. هر چقدر بیشتر بتوانید گروه خود را خاص تر تعریف کنید احتمال اینکه سریع تر به مشتریان دسترسی داشته باشید بالا می رود. هر چه قدر گروه هدف شما برایتان واضح تر و مشخص تر باشد پیامهای تبلیغاتی شما نیز واضح تر خواهد بود.

دوم) مشخص کردن زمانهای مناسب

زمان را می توانیم یکی از عناصر مهم در بازاریابی بدانیم. اکثر محصولاتی که در بازار به فروش می رسند در برخی از ایام سال یا برخی از فصلها ، بیشتر از مواقع دیگر مورد تقاضای مشتریان قرار می گیرند. سعی کنید قبل از آغاز تعریف و توصیف محصول خود در تجارت الکترونیک به این زمانهای خاص آگاه باشید تا بتوانید در فرصتهای مناسب به تبلیغ محصول خود بپردازید. همچنین دانستن این مسئله به شما کمک می کند توصیف مناسبی از محصول خود به مشتریان ارائه دهید.

سوم) مقایسه کردن واکنش مشتریان

توصیفات و نوشته هایی که شما برای توصیف محصولتان در سایت منتشر می کنید و مشتریان و مخاطبانتان به آن واکنش نشان می دهند می تواند بهترین معیار برای سنجیدن میزان رضایت مشتریان یا موفقیت شما در جلب توجه آنها باشد. واکنش مشتریان به توصیفات مختلف خود از محصول را بسنجید و کشف کنید که کدام یک از توصیفات شما توانسته رضایت و توجه بیشتری از آنها را جلب کند.

چهارم) داستانها بهترین روش صحبت کردن با دیگران

شما هر پیامی که برای مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهید به نوعی در حال صحبت کردن با آنها هستید. افراد متخصص به خوبی می دانند که بهترین روش برای صحبت کردن با دیگران و اثر گذاری بر روی آنها استفاده از روش داستان گویی است. برای معرفی محصول خود از داستانهای شیرین و جذاب استفاده کنید. هر ویژگی که محصول شما دارد می تواند تبدیل به یک داستان جذاب شود. از طرفی اگر  در روند تولید محصولتان با یک ماجرای شنیدنی مواجه شده اید حتماً آن را به مشتریان خود تعریف کنید. تغییر رویه شما در نحوه بیان و شیوه ارتباطی به خوبی می تواند بر نگرش و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارد.

پنج) به اندازه حرف بزنید

گاهی با فروشنده هایی مواجه می شویم که به قدری از یک محصول تعریف می کنند که در عمل محصولی که از آن تعریف می کنند ارزش چندانی ندارد. پس بهتر است به اندازه ارزش محصولتان حرف بزنید تا مشتریان بتوانند به شما اعتماد کنند.


موضوع مرتبط :

معرفی محصول جدید به بازار چه مراحلی دارد؟

تحلیل رفتار خانوارها در خرید و مصرف محصولات خوراکی

بازخورد مناسب نسبت به مشتریانی که قیمت محصول را گران می دانند چیست ؟

بازاریابی الکترونیکی (قسمت اول)

راههای تبدیل بازدیدکنندگان اینترنتی به مشتریان و خریداران بالفعل

تبلیغات اینترنتی در ایران

نظر شما

The post شیوه های معرفی محصول در تجارت الکترونیک appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.