وفادار سازی مشتریان یکی از روشهای بازاریابی امروزی است که با سرعت بالایی در حال افزایش است.

تجربه و تحقیقات نشان داده است که در بلند مدت آن چیزی که برای شما سودآور خواهد بود میزان وفاداری مشتریانتان به شماست. به همین دلیل برنامه های متعددی در شرکتها و سازمانها طراحی می شود که بتوانند از طریق آن مشتریان را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنند. تجربه بازاریابها به آنها نشان داده هر زمان که از امتیاز برای مشتریان استفاده کرده اند میزان وفاداری آنها بالاتر بوده است. به همین دلیل به طراحی روشهای مختلف برای ارائه امتیاز به مشتریان پرداخته اند تا بتوانند آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنند. از جمله روشهایی که آنها برای رسیدن به این هدف طراحی کرده اند موارد زیر می باشد.

یک) ارائه tester یا فرصت امتحان محصولات

یکی از امتیازاتی که می توانید برای مشتریان در نظر بگیرید و به نتایج بسیار خوبی برسید این است که اجازه امتحان کردن محصولتان را به آنها بدهید. فراهم کردن امکان تست محصول ، از یک طرف فرصتی را فراهم می کند تا مشتریان بتوانند محصول شما را امتحان کنند و از طرف دیگر امتحان کردن یک محصول همراه با احساسات متفاوتی خواهد بود. یکی از این احساسات این است که مشتریان و مخاطبان شما احساس برتری و مهم بودن پیدا می کنند. چرا که شما حاضرید محصولتان را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید تا در صورتی که مورد پسندشان واقع شود اقدام به خرید آن کنند.

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، حس مطلوب دیگری که به آنها دست می دهد این است که محصول یا برند شما قابل اعتماد است چرا که قبل از خرید امکان امتحان کردن آن را فراهم کرده است تا در صورتی که مشتریان راضی باشند یا حس کنند محصول شما به دردشان می خورد از آن محصول خریداری کنند.

دو) پاداشهای غیر نقدی

همیشه حواستان باشد که پاداشهای غیر نقدی یا به صورت کالا ، بسیار بیشتر از پول نقد برای مشتریان جذاب است و می تواند میزان وفاداری آنها را بالا ببرد. زیرا پاداشهای غیر نقدی در ذهن مشتریان، ارزشمندتر از پاداشهای نقدی ارزیابی می شود.

سه) پاداشها و امتیازهای غیر معمول

منظور از پاداشها و امتیازهای غیر معمول این است که سعی کنید پاداش یا جایزه ای را در نظر بگیرید که ارزش زیادی برای مشتریانتان دارد ولی در حالت عادی امکان اینکه چنین محصولی را بخرند برایشان وجود ندارد. به عنوان مثال ، ممکن است یک محصول بهداشتی یا آرایشی ، ارزش زیادی داشته باشد ولی به دلیل قیمت بالای آن هیچ وقت مشتریان به خرید آن ترغیب نشوند.

در حالی که اگر یک نمونه یا اشانتیون کوچک از آن را به عنوان هدیه یا امتیاز به آنها بدهید بسیار برایشان جذاب خواهد بود و حتی امکان خرید آنها از این محصول را نیز افزایش خواهد داد. چرا که به این نتیجه رسیده اند که این محصول نیز می تواند دست یافتنی باشد و استفاده از آن موجب می شود تا با کیفیت محصول و تفاوت آن با سایر محصولات آشنا شوند و تمایل به خرید آن در آنها بیشتر شود.

چهار) حفظ ارتباط با سایر افراد و گروه های مرتبط    

سعی کنید با بخشهای مختلفی از جمله تولید کننده ها ، شرکتهای ارائه خدمات پستی یا بازاریابها ارتباط داشته باشید و از همراهی و اتحادی که با آنها به دست می آورید بتوانید خدمات یا امتیازات بیشتری به مشتریان خود ارائه بدهید.

رقابت در بازاریابی و حفظ مشتریان در دنیای امروزی روز به روز رو به افزایش است. همه شرکتها سعی می کنند از راهکارهای خلاقانه ای برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده کنند تا بتوانند همراهی دائمی آنها را به دست آورند به همین دلیل در این مسیر از روشهای مختلفی استفاده می کنند. روشها و تکنیک های گفته شده در بالا می تواند تا حد زیادی به وفادار سازی مشتریانتان کمک کند. هر چند باید در نظر بگیرید این روشها توسط رقیب های شما نیز اجرا می شود و در هر کدام از روشهای بالا باید خلاقیت های مختص خود را اجرا کنید تا بتوانید مزیت رقابتی ایجاد کنید و فاصله خود با رقیبانتان را به نفع خودتان افزایش دهید.

نظر شما

The post چگونه به مشتریان خود امتیاز بدهیم تا احتمال وفاداری آنها را بالا ببرد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.