در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت باشید ناچار هستید برای کسب و کار خود اعتبار کسب کنید.

بسیاری از کسب و کارها هستند که برای کسب اعتبار کافی در شغلشان دست به هر کاری می زنند یا برای تحقق پیدا کردن آن بسیار دست و پنجه نرم می کنند. هر چند ممکن است شما گروه یا فرد متخصصی باشید که بتوانید بهترین محصول یا خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهید اما زبان بازار با آنچه که شما تصور می کنید متفاوت تر است. معمولاً مشتریان زمانی که با فروشنده تازه واردی مواجه می شوند نسبت به آن کمی بدبین هستند و با چشم شک و تردید به آن نگاه می کنند و استقبال کمی از آن دارند.

برای اینکه بتوانید مشتریان خود را راضی کنید که محصول یا خدمات شما با کیفیت بالایی ساخته یا ارائه شده است و می توانند نیاز خود را به بهترین وجه ممکن برطرف کنند و کیفیت کار شما اگر از رقیبانتان بهتر نباشید از آنها کمتر نیست ، گاهی باید به جای تلاش محض برای رسیدن به این هدف ، به صورت استراتژیکی برخورد کنید و از جنبه های روانشناختی به موضوع و بازار نگاه کنید و وارد آن شوید.

هیچ فرقی نمی کند که شما کسب و کارتان متوسط یا کوچک است بلکه لازم است شما یک چهره موفق از خودتان در ذهن مشتریانتان شکل بدهید تا بتوانید در کسب و کارتان موفق شوید. برای اینکه بتوانید به کسب و کار خود اعتبار ببخشید تکنیک های زیر به شما پیشنهاد می شود.

یک) محل برقراری قرارداد

اگر از جمله شرکتهایی هستید که به صورت مجازی به مشتریان خود خدمات ارائه می دهید باید این نکته را بدانید که داشتن یک آدرس دفتر کار برای شما لازم است. زیرا گاهی ممکن است شما بخواهید قراردادهایی را ببندید که نیاز هست مشتریان خود را از نزدیک ببینید.

بنابراین ، در صورتی که شما هیچ دفتر کاری نداشته باشید نمی توانید اعتبار کافی را به دست آورید. پس سعی کنید حتماً حتی اگر شده یک دفتر کار کوچک را برای خود آماده کنید که در صورت نیاز به بستن قرار داد با مشتریان خود در آنجا قرارهای کاری خود را بگذارید. همچنین ممکن است گاهی جلساتی برگزار شود که بهتر است در یک محل کار این جلسات را برگزار کنید.

دو) به ظاهر خود برسید

اینکه شما با چه پوششی در میان مشتریان یا حتی همکاران خود ظاهر می شوید بسیار مهم است. انسانها معمولاً از روی ظاهر افراد درباره آنها فکر و قضاوت می کنند. حداقل اگر در تمامی اوقات نمی توانید لباسهای رسمی به تن کنید لازم است در زمان جلسات رسمی ، لباس رسمی بپوشید.

همچنین در صورتی که قصد دارید یک جلسه دیدار یا بستن قرار داد با مشتریان خود داشته باشید حتماً از لباسهای رسمی استفاده کنید و خودتان را در مقابل همکاران و مشتریانتان فردی که قابل اعتماد است نشان دهید. همه اشیائی که شما استفاده می کنید از ابزارهای محل کارتان تا خودروی شما از دید مشتریانتان مهم است. بنابراین سعی کنید حتماً سر و وضع خوبی داشته باشید و به اشیاء و دکوراسیون دفتر کارتان توجه کنید.

سه) از عنوانهای پر آب و تاب استفاده نکنید

سعی کنید در پلاکاردها یا کارتهای ویزیت خود خیلی از عناوین مختلف استفاده نکنید. چرا که برای مشتریان شما مهم نیست که عنوان شما چیست بلکه برایشان مهم است که شما چه کاری برای آنها انجام می دهید. پس بهتر است به یک اسم کفایت کنید.

چهار) جمع بستن فعل ها و ضمیرها

سعی کنید زمانی که در جلسات خود صحبت می کنید یا با مشتریان خود مواجه می شوید به جای اینکه همواره از ضمیر ” من ” استفاده کنید از ضمیر “ما” استفاده کنید. چرا که مشتریان شما دوست دارند شما خودتان را جزئی از آنها بدانید همچنین همکاران یا کارکنان شما نیز چنین حسی دارند .

پنج) سر و سامان دادن صفحات مجازی

به نظر مشاوره بازاریابی  ؛ هر صفحه ای که در اینترنت یا در دنیای مجازی دارید از طراحی سایتتان تا شبکه های اجتماعی را سعی کنید سر و سامان بدهید و مرتب کنید. چرا که قطعاً بسیاری از مشتریان و مخاطبان شما به وب سایتتان و صفحات شما در شبکه های اجتماعی سر می زنند و شاید تا پایان عمرشان ارتباط حضوری با شما نداشته باشند. پس بهتر است به این صفحات خود سر و سامان بدهید. همچنین به روز کردن آن بسیار مهمتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره برندسازی  به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post تکنیکهای افزایش اعتبار کسب و کار appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.