تیکسل چیست؟ موارد استفاده درمانی از تیکسل؟ اهداف تیکسل درمانی را کارشناسان گروه بازرگانی نیکمد به شما خواهند گفت.

تیکسل چیست؟

تیکسل یکی از متدهای نوین و پیشرفته جوان سازی پوست صورت و بدن است که بر طبق تکنولوژی ترمومکانیکال ابلیشن TMA عمل می کند. بدین صورت که با ارسال انرژی حرارتی بالا به سطوح زیرین پوست بدون انتقال این گرما به بافت های پیرامونی و صدمه به آن ها ، بافت های نواحی مورد هدف را ترمیم و بازسازی و پوست را جوان و سفت می کند.

تکنولوژی این دستگاه اثراتی همانند لیزر فرکشنال خواهد داشت با این تفاوت که عیوب و نواقص آن به میزان زیادی کاهش داده است. تیکسل درد ، پوسته ریزی و دوره ریکاوری بلندمدت و اسکار زخم را در پی نخواهد داشت.

تیکسل جهت برطرف کردن چین و چروک های پوستی ، رفع شلی و افتادگی پوست ، بهبود قوام و سفتی پوست ، رفع اسکار آکنه و زخم و جوان سازی و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی تیکسل ۳ هدف درمانی را در پی دارد:

ـ درمان تهاجمی لیزر فرکشنال که همه ی اثرات به دست آمده از این روش را عرضه می کند ولی احتیاجی به دوره ریکاوری طولانی و بی حسی ندارد.

ـ درمان غیر تهاجمی تحریک و ساخت کلاژن و الاستین ، که به جوان سازی و سفتی و زیبایی پوست منتهی می شود.

ـ باز کردن حفره های ریز در پوست جهت هدایت مواد و محلول ها و سرم های مغذی درمانی و مراقبتی مانند سرم های ضدپیری ، روشن کننده و ضدلک ، سرم های ویتامینه و …

نحوه درمان با تیکسل

در این متد درمانی غیر تهاجمی احتیاجی به مواد بی حسی نیست و پس از تمیز کردن کامل پوست ، ناحیه تحت درمان و ابزارهای موجود به وسیله متخصص استریل می شود و بعد از گرم شدن و بالا رفتن دمای دستگاه ، درمان شروع خواهد شد. تمام عوامل و پارامترهای درمانی تیکسل به طور کامل در کنترل پزشک قرار دارد.

مولد انرژی حرارتی سیستم ، حرارت تیپهای پیرامیدی ( هد ) دستگاه را تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد افزایش می دهد  و در کسری از ثانیه این تیپهای پیرامیدی با پوست برخورد داده می شوند. انرژی حرارتی موجود در هر پیرامید ، در زمان تماس با پوست حفره ها و منافذی با عمق یک دهم میلی متر تا یک میلی متر به وجود می آورند.در این روش  بافت اطراف حفره ها و منافذ سالم باقی مانده ولی تحریک گردیده و بافت را وادار به بازسازی و ترمیم پوست می کند که نتیجه نهایی جوان سازی و سفتی و قوام و شفافیت پوست شما است.

موارد استفاده درمانی از تیکسل

  • درمان چین و چروک های پیشانی
  • چین و چروک های اطراف چشم
  • چین و چروک های دور لب
  • خط اخم
  • خط خنده
  • چروکیدگی چانه و فک
  • خطوط و چین های دکلته
  • خطوط اطراف بینی
  • چین و چروک های گردن ، بازو و دست
  • اسکار آکنه و زخم
  • مزوتراپی بدون تزریق

تعداد جلسات درمانی موردنیاز با تیکسل

اغلب بیماران پس از یک جلسه درمانی اثرات اولیه را رویت خواهند کرد ولی اغلب به آنان پیشنهاد می شود که ۳ الی ۵ مرتبه به فواصل زمانی ۴ الی ۶ هفته جلسات درمانی را مجدداً تکرار نمایند تا نتایج آن را برای مدت طولانی تر حفظ کنند. تحریک و تولید کلاژن های تازه معمولاً ۳ الی ۶ ماه زمان می برد و پس از جلسه سوم درمان قادرید نتایج و اثرات نهایی را به طور کامل رویت نمایید.

مدت زمان ماندگاری نتایج تیکسل

مدت زمان ماندگاری نتایج تیکسل۱۲ الی ۲۴ ماه دوام و پایداری خواهد داشت. که بسته به شرایط و وضعیت فرد متغیر خواهد بود.

عوارض جانبی درمان با تیکسل

این شیوه درمانی هیچ گونه عوارض جدی و شدیدی به دنبال ندارد و یکی از پیشرفته ترین و ایمن ترین متدهای درمانی غیرتهاجمی جوان سازی و زیبایی است.

اما امکان دارد اندکی سوزش و التهاب در ناحیه درمان ایجاد شود که طبیعی و موقتی بوده و ظرف ۳ روز برطرف می شود. همچنین در نواحی درمان پوسته ریزی هایی به وجود می آید که اغلب ظرف حداکثر یک هفته بهبود می یابد. از این رو از دستکاری و لمس پوسته های صورت جداً خودداری کنید. تا ۳ ماه پس از درمان از ضدآفتاب استفاده نمایید و از قرارگیری در برابر اشعه مستقیم آفتاب اجتناب کنید.

موارد ممنوعیت درمان با تیکسل

در صورتی که پوست خود را به تازگی برنزه کرده اید و یا اخیراً ژل های پوستی تزریق کرده اید ، زنان در دوران بارداری ، در صورت وجود حساسیت شدید پوستی ، افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا و سرطان ، وجود پلاتین و فلز در بدن ، این دسته افراد بهتر است از درمان با تیکسل اجتناب کنند و از سایر روش های غیرتهاجمی جوان سازی بهره بگیرند.