تولید محتوا یکی از مهم ترین روشهای بازاریابی امروز است. می توانیم این روش را از اثر گذارترین و ضروری ترین روشها در نظر بگیریم.

با اینکه ممکن بود عده ای از افراد تصور کنند که این روش ، جذابیت چندانی نخواهد  داشت ولی امروزه شاهد این هستیم که به هیچ عنوان از جذابیت این روش کاسته نشده است و روز به روز بر رونق آن افزوده می شود. این روش را نزدیک به یک دهه قبل به بازار معرفی کردند و در آن موقعیت ، تعداد افرادی که این روش را می شناختن یا درکی از آن داشتند بسیار کم بود. تعداد افرادی که این روش را توانستند به خوبی درک کنند نیز بسیار اندک بود. شما با تولید محتوا می توانید بدون اینکه به صورت مستقیم با مخاطبان و مشتریان خود برخورد داشته باشید آنها را تحت تأثیر قرار داده و ارتباط برقرار کنید.

تعدادی از افراد تصور می کردند این روش نمی تواند دوام زیادی در بازار داشته باشد یا حتی بتواند جایگاه خود را به درستی پیدا کند.

عده ای نیز تصور می کردند که تولید محتوای متنی با روشهای جدیدی مانند تولید محتوای ویدئویی و استفاده از افراد اثر گذار یا اینفلوئنسرها کم رنگ تر خواهد شد. اما نتیجه تحقیقات که از بازاریابها انجام شد ، نشان داد که هر چقدر افراد دست به تولید محتوای متنی می زنند و در این کار با تجربه تر و خبره تر می شوند دقیقاً به همان اندازه ، وضعیت کسب و کار آنها بهبود پیدا می کند. در ادامه به دلایل اهمیت تولید محتوای متنی و اینکه چرا تا این اندازه اثر گذار است می پردازیم.

یک) اختصاص نیمی از بودجه بازاریابی

تولید محتوای متنی ، تقریباً نیمی از بودجه مربوط به بازاریابی را به خود اختصاص داده است. یعنی در هر کسب و کاری ، بازاریابها و مدیران ارشد نیمی از بودجه های مربوط به بازاریابی را به تولید محتوا اختصاص می دهند. با نگاهی به عملکرد شرکتها و میزان بودجه ای که برای این کار صرف کرده اند به خوبی متوجه شدیم که حدود یک چهارم یا ۲۵ درصد از بودجه بازاریابی در سالهای قبل برای تولید محتوای متنی اختصاص داده می شد اما این بودجه در سال جدید به حدود نیمی از بودجه یا ۵۰ درصد بودجه بازاریابی رسیده است.

همچنین نتیجه جالب دیگری که این تحقیق به دنبال داشت این بود که هر چه قدر بازاریابها به تولید محتوای متنی پرداخته اند به همان اندازه موفق تر بوده اند. از این جالب تر اینکه بیش از نیمی از این بازاریابها پیش بینی کردند که این بودجه در سال آینده بیشتر نیز خواهد شد. در میان همه تولید محتواها باز هم تولید محتوای متنی است که سرآمد و سردسته سایر روشهای تولید محتواست و در رتبه اول قرار دارد.

از نظر مشاوره بازاریابی تولید محتوای متنی که در وبلاگ ها انجام می شود اولین انتخاب برای بازاریابهاست و در درجه بعدی پیامهایی که از طریق پستهای الکترونیکی و سئو هست قرار دارند. نزدیک به ۸۰ درصد بازاریابها ، تولید محتوای متنی را انتخاب اول و ویدئویی را انتخابهای چهارم و پنجم خود انتخاب کردند.

دو) ارتباط با تجارت

تولید محتوا به ویژه محتوای متنی با هدفهای تجاری بازاریابها همسوتر و مرتبط تر است. نزدیک به ۴۰ درصد از بازاریابها ، هدف نهایی خود را جستجوی بیشتر در موتورهای جستجوگر از تولید محتوا گفتند. نتیجه های به دست آمده از این تحقیقات بسیار جالب است و نشان می دهد که نگرش مدیران نسبت به بازاریابی محتوا تا چه اندازه تغییر کرده است. اکثر این بازاریابها هدف نهایی خود را افزایش ترافیک در سایت خود دانسته اند و ارتباط آن با تجارت را بسیار زیاد ارزیابی کردند.

سه) تحقیقات جامعه شناسی و روانشناسی

تحقیقات جامعه شناسی و روانشناسی نشان داده است که مردم ترجیح می دهند که اخبار و رویدادها یا بسیاری از چیزها را مطالعه کنند تا اینکه تماشا کنند. به ویژه این ترجیح در نسل جدید بیشتر است.


نکاتی درباره تهیه محتوا برای بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوا چیست ؟

نظر شما

The post جایگاه و اهمیت تولید محتوای متنی در کسب و کار appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.