کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی و صنعتهای مرتبط با آن به قدری پیشرفت کرده که در تمامی زمینه های زندگی مردم وارد شده است.

در این میان ، برخی از امکانات آن مانند چت باتها امروزه در بازاریابی ، بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرد. چت باتها به سرویس یا خدماتی گفته می شود که با رعایت برخی از مقررات مشخص با استفاده از هوش مصنوعی طراحی می شوند و کاربرها می توانند از طریق یک رابط با آن ارتباط برقرار کنند.

هوش مصنوعی در بازاریابی

امروزه کسب و کارهای اینترنتی به وفور از این امکانات استفاده می کنند و هوش مصنوعی توانسته است در تمامی حوزه های زندگی انسان به ویژه در کسب و کار ، بسیاری از مشکلات را برای افراد هموار کند. با رشد فناوری و در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای اکثر مردم موجب شده است اغلب فروشگاه ها و کسب و کارها ، سازمانها و شرکتهای بزرگ و کوچک برای اینکه بتوانند با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط برقرار کنند از این چت باتها استفاده کنند. چت باتها اولین مرحله ارتباط شما با مشتریان هستند. استفاده از این امکانات موجب شده است صاحبان شرکتها بتوانند بسیاری از هزینه های خود را ذخیره کنند چرا که نیازی به استخدام نیروی کار و هزینه هایی که برای استخدام آنها باید صرف کنند نیست. بنابراین ، اکثر شرکتها تلاش می کنند از این چت باتها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند.

شاید هنوز هم برخی از شما متوجه نشدیده اید که چت باتها چه چیزی هستند. احتمالاً همه شما با این مواجه شده اید که زمانی که وارد سایتی مانند فیس بوک یا هر سایت دیگری می شوید، ممکن است یک پنجره کوچک یا چیزی شبیه قطب نما در کنار آن باز شود و این امکان را برای شما ایجاد کند که بتوانید با اعضای آن سایت به راحتی گفتگو کنید.این روش ارتباطی معمولاً با استفاده از چت باتها اتفاق می افتد.

در بسیاری از کسب و کارها مانند سفارش غذا ، لباس یا هر چیز دیگری امروزه شاهد ورود این چت باتها به بازار کسب و کار هستیم. هیچ فرقی نمی کند که شما کسب و کار بزرگی دارید یا کسب و کار شما کوچک است ، شما در هر صورت می توانید از چت باتها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. می توانیم این چت باتها را برای اهداف مختلف طراحی کنیم. به عنوان مثال :

اولین کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی ) ارتباط با مشتریان

می توانید برای اینکه با مشتریان خود ارتباط خوبی را برقرار کنید و به گونه ای با آنها برخورد کنید که گویی خودتان به صورت مداوم و مستقیم با آنها در ارتباط هستید از چت باتها استفاده کنید. از آنجایی که این امکان در حالت معمولی برای شما وجود ندارد و اگر تمایل داشته باشید این کار را انجام دهید باید افراد زیادی را برای این کار استخدام کنید ، پس استفاده از چت باتها می تواند گزینه به صرفه بسیار عالی برای شما باشد. چت باتها در هر ساعتی از روز و شب و هر تعداد مشتری یا مخاطب که دارید می توانند به صورت فعال ارتباط با مشتریان را ایجاد کنند.

دومین کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی ) کسب اطلاعات

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی در دپارتمان تحقیقات بازاریابی پارک بازاریابی ایران ، شما می توانید با استفاده از چت باتها هر نوع اطلاعاتی که نیاز دارید  از مشتریان به دست آورید. می توانید هر نوع اطلاعاتی که نیاز دارید از مشتریانتان از طریق همین چت باتها جمع آوری کنید.

سومین کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی ) ردیابی موفقیت و شکست

شما با استفاده از این چت باتها به راحتی می توانید میزان موفقیت و شکست خود را ردیابی کنید. این چت باتها به صورت کاملاً هوشمند طراحی می شوند به همین دلیل می توانند اطلاعات زیادی حتی از میزان موفقیت یا شکست در پروژه یا برنامه خاصی  به شما بدهند. شما می توانید با تعریف کردن فیلترهایی برای این چت باتها به راحتی به اطلاعاتی که نیاز دارید دست پیدا کنید.


موضوعات مرتبط :

پیشرفت بازاریابی چه روندی در ایران و دنیا داشته است؟

هوش مصنوعی

نظر شما

The post جولان هوش مصنوعی در عرصه بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.