از کنار یک فروشگاه رد می شویم در حالی که روی شیشه آن نوشته شده ” رب گوجه فرنگی ۹ هزار تومان” ، با تعجب ، مجدداً نوشته روی آن را می خوانیم.

اما به خوبی می دانیم که قیمت معمول آن در بازار تا ۱۸ هزار تومان وجود دارد. تعجب ما باز هم برانگیخته می شود و شاید این فکر به ذهنمان برسد که کیفیت آن پائین است یا ایرادی در آن وجود دارد که با این قیمت به فروش می رسد. زمانی که به فروشگاه مراجعه می کنیم کاملاً متجب می شویم زیرا این رب گوجه فرنگی از یک برند شناخته است که قیمتی که فروشگاه برای آن تعیین کرده بسیار پائین تر از قیمتی است که روی بسته بندی آن نوشته شده است.

ترغیب می شویم تعدادی از این رب گوجه ها را بخریم تا سود بیشتری به دست آوریم. ممکن است چند عدد رب گوجه فرنگی بخرید و از آنجایی که  شما به خاطر این سود کم نظیرتان احساس خوشحالی می کنید چند محصول دیگر نیز خریداری کنید و شاید همان جا با چند نفر تماس بگیرید و این قیمت استثنایی را به اطلاع آنها برسانید تا برای خرید به این فروشگاه مراجعه کنند. همچنین برای همیشه این فروشگاه را جزء مراکز خرید خود انتخاب کنید. زیرا احساس می کنید خرید از آنجا همیشه می تواند برای شما منفعت داشته باشد.

با این مثال ، به خوبی می توانید متوجه شوید که سودی که این فروشگاه ها یا شرکتها به دست می آورند  چگونه است ؟ ترغیب شما به خرید بیشتر از همان کالایی که با قیمت ارزان تر به فروش می رسد موجب سود بیشتر فروشنده ها نیز خواهد شد چرا که تعداد فروش آنها افزایش پیدا می کند. از طرفی ، توانسته اند شما را مجدد به فروشگاه خود بیاورند و شاید شما را به عنوان یک تبلیغ گر فروشگاه خود در میان مشتریان داشته باشند. بنابراین ، کاملاً مشخص است که این تخفیف تا چه حد می تواند برای آنها جنبه تبلیغاتی و در نهایت سود داشته باشد.

بر اساس تجربیات مشاوره بازاریابی ، معمولاً فروشندگان و صاحبان فروشگاه ها و شرکتها ، برای اینکه میزان فروش خود را بالا ببرند یا از این روش بازاریابی بدون سود ، بیشترین بهره را ببرند از روشهای دیگری نیز در کنار آن استفاده می کنند. از جمله این روشها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) افراد موثر

اگر شبکه های تلویزیونی را باز کنید و نگاهی به پیامهای بازرگانی و تبلیغاتی بیندازید خواهید دید که تعداد تبلیغ هایی که توسط بازیگران مشهور ، فوتبالیستها و هنرمندان انجام می شود بسیار زیاد شده است. تا چند وقت پیش از این گونه تبلیغ ها چندان زیاد نبود اما در ماههای اخیر بسیار زیاد شده است. علت افزایش این دسته از تبلیغ ها به دلیل آگاهی از اثری است که افراد موثر بر ذهن و احساس افراد می گذارند. اگر شما نیز می خواهید از فروش بدون سود مانند مثال رب گوجه فرنگی که زدیم استفاده کنید.

بنابراین ، ناچار هستید از طریق روشهای مکمل در کنار آن ، میزان سود خود را  بالا نگه دارید. این احتمال هم وجود دارد که برخی از مشتریان شما فقط از همان کالایی که تخفیف خورده است استفاده کنند و شاید به فکر بازگشت به فروشگاه شما نیز نباشند. بنابراین ، از روشهای مختلف برای نگهداری و حفظ مشتریان خود باید استفاده کنید. یکی از این روشها ، استفاده از افراد موثر و مشهور در تبلیغات است. تجربه نشان داده است افرادی که از نظر مردم محبوب و سرشناس هستند ترغیب گر قدرتمندی برای افراد به حساب می آیند.

به همین دلیل است که برای تبلیغ محصولات مختلف از مواد غذایی و شوینده ها تا خودرو و سایر محصولات از افراد مشهور یا سلبریتی ها استفاده می کنند. این روش در سایر کشورهای جهان ، از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفت اما در ایران در سالهای اخیر به ویژه امسال بسیار زیاد به چشم می خورد.

دو) استفاده از پیامهای ویدئویی

یکی دیگر از روشهای موثر در بازاریابی که می تواند در کنار فروش بدون سود ، برای شما مفید باشد ، استفاده از پیامهای تبلیغاتی ویدئویی است. پیامهای ویدئویی به شما کمک می کند بتوانید با کیفیت بالایی ، محتوای تبلیغاتی خود را تهیه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید. پس سعی کنید این ویدئوها را تهیه کنید و در کنار روشهای دیگر بازاریابی به ویژه در فروش بدون سود در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

نظر شما

The post فروش بدون سود با چه هدفی انجام می شود ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.